Spring naar bijdragen

Leuke route met oppikkers in Duitsland


Huntertje

Aanbevolen berichten

Wie kent een weg in duitsland met oppikkers ( tradi's) die je wandelend kan doen. Ik bedoel zoiets als de Emsauenweg of de Ahornweg. Maar die hebben al veel in het archief, omdat ze ermee ophouden.

Ik zou dan graag in etappes zo'n weg doen, zodat je na verloop van tijd de serie compleet hebt en veel weekendjes weggaat om te cachen.

Het liefst ook niet te ver over de grens, en dan ter hoogte van Overijssel (Drenthe, Gelderland).

En nu ik toch bezig ben: als iemand zin heeft om mee te gaan? Wij zijn met z'n tweeen en een hond. En cachen meestal in het weekend.

Laat maar horen......... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ha ik las de titel even met de verkeerde klemtoon "weg met...".

 

Wat zuidelijker dan je bedoeld misschien maar bij ons vlak over de grens heb je hier de serie van de Geilenkirchener Kreisbahn. Over een "vroegere" spoorlijn. De caches liggen bij verlaten stationnetjes, resten van bruggen en soms in het veld/bos waar het spoor heeft gelopen. Een leuke serie, al is de ene plek mooier dan de andere en de ene cache ook meer "oppikker" dan de andere. In een weekendje ook wandelend te doen (denk ik?).

 

Ter voorbeeld, dit is er een cache van.

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als aanvulling op de inbreng van 'De Oliva's'. Ik persoonlijk zou het op de fiets houden om deze serie te doen. Het valt wel te lopen/wandelen (soms een flinke onderling afstand) maar de omgeving die tussen de verschillende cache's ligt is weinig aantrekkelijk wandelgebied. Leent zich daarentegen weer om te fietsen. Weinig tot helemaal geen snelverkeer op deze landelijke wegen (verbod).

bewerkt door Tismilucas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als aanvulling op de inbreng van 'De Oliva's'. Ik persoonlijk zou het op de fiets houden om deze serie te doen. Het valt wel te lopen/wandelen (soms een flinke onderling afstand) maar de omgeving die tussen de verschillende cache's ligt is weinig aantrekkelijk wandelgebied. Leent zich daarentegen weer om te fietsen. Weinig tot helemaal geen snelverkeer op deze landelijke wegen (verbod).

 

Fijn dat je dat vermeldt, want we willen zo'n serie wel wandelend doen ivm de hond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie kent een weg in duitsland met oppikkers ( tradi's) die je wandelend kan doen. Ik bedoel zoiets als de Emsauenweg of de Ahornweg. Maar die hebben al veel in het archief, omdat ze ermee ophouden.

Ik zou dan graag in etappes zo'n weg doen, zodat je na verloop van tijd de serie compleet hebt en veel weekendjes weggaat om te cachen.

Het liefst ook niet te ver over de grens, en dan ter hoogte van Overijssel (Drenthe, Gelderland).

En nu ik toch bezig ben: als iemand zin heeft om mee te gaan? Wij zijn met z'n tweeen en een hond. En cachen meestal in het weekend.

Laat maar horen......... :D

Fossa Eugeniana bij Venlo/Arcen over de grens. Een serie, soms met bonus, van verschillende makers.

De meeste zijn lopend te doen.

Succes

Fred

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt de Emsland route met in totaal 12 caches waarvan GCPDFD de bonus is.

 

en je hebt de Deutsche Fehnroute, kijk hiervoor even bij user: SSV Jeddeloh

 

en je hebt ook het Ems-Jade kanal, zijn er volgens mij een stuk of 18 en zijn van user: Tembo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht niet in Duitsland en ook niet bepaald in de natuur, maar het DCGeopoly in Deventer is volgens mij ook wel lopend te doen, als zijnde stadswandeling...al weet ik niet hoe leuk de hond het zal vinden.

 

*edit: off-toppic stukje verwijderd...

bewerkt door veldhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat Fakir genoeg lol heeft gehad, het draadje mag dicht. Mocht iemand een suggestie hebben voor mijn topic: stuur maar een pm. Allen die wel serieus waren: dank daarvoor en ik zal er mijn voordeel mee doen.

 

Mod: draadje mag dicht

Het l*llige is dat ik het topic intresant vond (als iemand die in de buurt van de Duitse grens woont). En nu vraagt de OP om het te sluiten dankzij een hijjack. Dus Fakir bedankt... :beerchug:

bewerkt door Nemelis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat Fakir genoeg lol heeft gehad, het draadje mag dicht. Mocht iemand een suggestie hebben voor mijn topic: stuur maar een pm. Allen die wel serieus waren: dank daarvoor en ik zal er mijn voordeel mee doen.

 

Mod: draadje mag dicht

Het l*llige is dat ik het topic intresant vond (als iemand die in de buurt van de Duitse grens woont). En nu vraagt de OP om het te sluiten dankzij een hijjack. Dus Fakir bedankt... :beerchug:

 

Ja, dat is niet zo leuk. Wellicht een nieuw draadje openen met een zelfde soort onderwerp.

Er zitten wel een paar leuke suggesties bij, die wij zeker gaan onthouden voor de toekomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...