Spring naar bijdragen

Wat voor apparaat voor Whereigo-caches


Zeldenrust

Aanbevolen berichten

Ik heb eens horen zeggen dat Windows Mobile 3.0 niet voor alle wherigo's geschikt is. Beter 5.0 gebruiken. Maar ik heb er geen verstand van. Mijn PDA (3.0) trok het in ieder geval niet bij mijn eerste wherigo (en tot nu toe ook de laatste ;) )

 

Misschien dan ook eens de OpenWig proberen ??

:thumbup:

Nee hoor, gewoon een andere PDA voor mijn vrouw gekocht (had ze nodig voor haar werk). En in het weekend ligt dat ding er maar te niksen. Da's toch zonde, dus dan ga ik hem maar gebruiken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...
ReizenReizen

Weet iemand hoe wherigo werkt op de ipad4 dmv the wherigo app van itunes? Bvd als er een antwoord is. Is bv de app the player. Ik snap er niet zoveel van. Ik heb wel cartridges gevonden maar bij het downloaden staat geen ipad vermeld. Wil dit graag gaan doen met mijn kleindochter. Heeft een van de leden een antwoord voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wherigo wordt helaas niet doorontwikkeld is qua mogelijkheden een een paar jaar terug blijven steken. Daarom staan modernere systemen zoals iOS, Android en Windows niet bij de downloadmogelijkheden.

 

Voor iOS/Android/Win kan je het beste cartridges voor de Pocket PC gebruiken. Maar de andere mogelijkheden zou hij ook moeten kunnen slikken. Het enige verschil tussen de formaten is scherm- en audiomogelijkheden. Maar voor de meeste - zo niet alle - cartridges maakt het niet veel uit.

 

Ik gebruik de wherigo-app voor de iPad niet (ik gebruik een Oregon en/of een Android), maar ik mag aannemen dat het een volwaardige wherigo-player is. Je iPad moet uiteraard GPS-mogelijkheden hebben.

Hoe het werkt is per cartridge verschillend. In de app kies je een cartridge om af te spelen. Daarna volg je wat de cartridge aangeeft.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wherigo wordt helaas niet doorontwikkeld is qua mogelijkheden een een paar jaar terug blijven steken. Daarom staan modernere systemen zoals iOS, Android en Windows niet bij de downloadmogelijkheden.

 

Voor iOS/Android/Win kan je het beste cartridges voor de Pocket PC gebruiken. Maar de andere mogelijkheden zou hij ook moeten kunnen slikken. Het enige verschil tussen de formaten is scherm- en audiomogelijkheden. Maar voor de meeste - zo niet alle - cartridges maakt het niet veel uit.

 

Ik gebruik de wherigo-app voor de iPad niet (ik gebruik een Oregon en/of een Android), maar ik mag aannemen dat het een volwaardige wherigo-player is. Je iPad moet uiteraard GPS-mogelijkheden hebben.

Hoe het werkt is per cartridge verschillend. In de app kies je een cartridge om af te spelen. Daarna volg je wat de cartridge aangeeft.

hartelijk bedankt voor uw antwoord. Ik ga het proberen. Hoop dat het lukt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

De afgelopen week hebben we 2 WherIGo''s gedaan, als deel van een langere route. Hiervoor hebben we WhereYouGo gebruikt. Een gratis App uit de Google Play Store. Werkte als een trein.

Hoi,

 

ik heb nu naast mijn Etrex 30 ook een Galaxy s3 mini.

Ik wil deze app installeren.

En hoe ga ik dan verder te werk?

 

Moet ik hier dan ook iets verplaatsen in de juiste map of hoeft dat niet met deze app?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet niet of de mini op de zelfde manier werkt als de gewone s3. Indien dat zo is, dan moet je de s3 aansluiten op de pc, bij mij via kies air. Dan kun je de cartridge plaatsen in de external sd. Vanaf daar kan dan de whereyougo app de cartridge vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet niet of de mini op de zelfde manier werkt als de gewone s3. Indien dat zo is, dan moet je de s3 aansluiten op de pc, bij mij via kies air. Dan kun je de cartridge plaatsen in de external sd. Vanaf daar kan dan de whereyougo app de cartridge vinden.

Moet ik dan de versie downloaden voor pocket pc?

 

En dan moet ik een aparte map maken in mijn telefoon hè?

 

Hoe doe ik dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb via google play de wherigo app ( WhereYouGo) gedownload, rechtstreeks op mijn telefoon. vervolgens maakt die app een map i

aan in je external sd. Als je dan een cartridge download, kopieer je die naar die map. Ik doe dat altijd via kies air. inderdaad download ik de pocket pc versie. Als je daarna op je telefoon de app opstart, herkent hij de cartridge

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb via google play de wherigo app ( WhereYouGo) gedownload, rechtstreeks op mijn telefoon. vervolgens maakt die app een map i

aan in je external sd. Als je dan een cartridge download, kopieer je die naar die map. Ik doe dat altijd via kies air. inderdaad download ik de pocket pc versie. Als je daarna op je telefoon de app opstart, herkent hij de cartridge

Bij mij heeft hij een map op het intern geheugen gemaakt, en dan in de map nog onderverdeling cache en map.

 

Moet ik die map verplaatsen of zelf een nieuwe aanmaken ergens? En waar plaats ik de cartridge in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal worden applicaties standaard op het interne gedeelte van je telefoon gezet. In applicatie beheer (opties->applicaties) kun je aangeven dat je de applicatie naar je externe SD-kaart wil verplaatsen. Waarschijnlijk zal hij de mappen dan ook naar je externe SD-kaart verplaatsen. De app start dan voortaan vanaf je SD-kaart.

Als de app al op je externe SD-kaart staat geeft hij de mogelijkheid om hem weer naar je telefoon te verplaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal worden applicaties standaard op het interne gedeelte van je telefoon gezet. In applicatie beheer (opties->applicaties) kun je aangeven dat je de applicatie naar je externe SD-kaart wil verplaatsen. Waarschijnlijk zal hij de mappen dan ook naar je externe SD-kaart verplaatsen. De app start dan voortaan vanaf je SD-kaart.

Als de app al op je externe SD-kaart staat geeft hij de mogelijkheid om hem weer naar je telefoon te verplaatsen.

Bij de Galaxy S3 mini kan dat dus helaas niet...

Maar goed, er zit een heleboel intern geheugen in dus voorlopig kom ik niet in de problemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...