Spring naar bijdragen

topo nederland op garmin etrex Venture HC


huismannetjes

Aanbevolen berichten

Wie van jullie heeft ervaring met de Map source Topo Nederland op de Garmin Etrex Venture HC

 

We zitten eraan te denken topo Nederland aan te schaffen

 

Onze Garmin heeft een 24 Mb intern geheugen en helaas geen plek voor een microDs kaartje

Topo Nederland is veel groter

Hoe ga je dan te werk? Kan je deel kaarten laden en werkt dit dan goed

Of is dit erg omslachtig

 

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens de verkoper van onze Etrex legend H kon je op de Venture geen kaarten laden. daarom hebben wij destijds voor de Legend gekozen ipv de venture. Overigens lukt het mij op mijn Legend ook niet om gedeelten te laden. Je moet het hele pakket in 1 keer eropzetten. Tenminste, dat is de enige manier waarop het mij lukt, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn (on)handigheid met techniek liggen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie van jullie heeft ervaring met de Map source Topo Nederland op de Garmin Etrex Venture HC

 

We zitten eraan te denken topo Nederland aan te schaffen

 

Onze Garmin heeft een 24 Mb intern geheugen en helaas geen plek voor een microDs kaartje

Topo Nederland is veel groter

Hoe ga je dan te werk? Kan je deel kaarten laden en werkt dit dan goed

Of is dit erg omslachtig

 

Alvast bedankt

Ik heb een Etrex Venture HC gehad en het werken met de kaarten gaat goed. Je kunt een beperkt deel van Nederland op de GPS zetten, bv. een gebied ter grootte van de provincie Gelderland. Voor mijn gebruik (fietsen, geocachen e.d.) was het gebied dat ik op de GPS kon zetten groot genoeg. Als je naar een gebied verder weg gaat, dan moet je de kaarten van dat gebied er op zetten. Dat is makkelijk: kaarten selecteren in Mapsource en overzetten naar de GPS. Kost een paar minuten tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk heel eenvoudig. :lol1:

TOPO NL op de computer installeren en dan kan je via Map Source (m.b.v. de kaartknop) een gedeelte van de kaart in de Venture HC plaatsen (duurt enkele minuten).

De hoeveelheid kaartmateriaal die daarop past is ongeveer 2 provincies, dus als je naar een ander gedeelte van het land gaat om te cachen moet je even 3 minuten tijd vrij maken. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie van jullie heeft ervaring met de Map source Topo Nederland op de Garmin Etrex Venture HC

 

We zitten eraan te denken topo Nederland aan te schaffen

 

Onze Garmin heeft een 24 Mb intern geheugen en helaas geen plek voor een microDs kaartje

Topo Nederland is veel groter

Hoe ga je dan te werk? Kan je deel kaarten laden en werkt dit dan goed

Of is dit erg omslachtig

 

Alvast bedankt

 

Zoals topzoekertje al schreef, op een Venture HC kunnen wel degelijk kaarten gezet worden. Alleen topo Nederland in zijn geheel kan er niet op, maar met de 24 Mb intern geheugen kun je een redelijk groot gebied inladen.

Het inladen van de kaarten en of delen van kaarten doe je via Mapsource (maakt deel uit van Trip & Waypoint Manager) wat je bij de Venture krijgt.

Topo Nederland moet je inderdaad los aanschaffen en daarna installeren in Mapsource.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt dus het kan

daar zijn we blij mee

nog een ander vraagje

Heb ik het goed begrepen dat de software maar op 1 gps geladen kan worden? en dat hij voor anderen geblokkeerd wordt

 

Monique

 

Eigenlijk heel eenvoudig. :lol1:

TOPO NL op de computer installeren en dan kan je via Map Source (m.b.v. de kaartknop) een gedeelte van de kaart in de Venture HC plaatsen (duurt enkele minuten).

De hoeveelheid kaartmateriaal die daarop past is ongeveer 2 provincies, dus als je naar een ander gedeelte van het land gaat om te cachen moet je even 3 minuten tijd vrij maken. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij city navigator is dat het geval, bij de topo nederland niet (althans toen ik het had aangeschaft)

 

 

EDIT

 

Volgens

 

2008-08-06 09:03:21

Topo Nederland kunt u op 1 computer plaatsen en op meerdere GPSen. Claudia - Futurumshop.nl (support@futurumshop.nl)

 

klopt dit nog steeds

bewerkt door silkwood
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt dus het kan

daar zijn we blij mee

nog een ander vraagje

Heb ik het goed begrepen dat de software maar op 1 gps geladen kan worden? en dat hij voor anderen geblokkeerd wordt

 

Monique

 

 

Nee, Hij mag maar op 1 computer geinstaleerd worden, bij de registratie wordt automatisch vastgesteld op welke computer het geinstalleerd is, je mag eenmalig overstappen na een andere computer, maar dan moet je de eerste weer verwijderen.

Met betrekking tot GPS heb ik nog geen beperkingen gemerkt, ik heb zelf twee gps'n en op beide staat Topo Nederland, en dat ging zonder probleem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt dus het kan

daar zijn we blij mee

nog een ander vraagje

Heb ik het goed begrepen dat de software maar op 1 gps geladen kan worden? en dat hij voor anderen geblokkeerd wordt

 

Monique

Topo Nederland mag maar op 1 PC worden geinstalleerd, maar kan vanaf die PC op meerdere GPS'en worden gezet. De beveiliging op mijn versie van Topo-NL blokkeerde het installeren op meerdere PC's overigens niet. Ik kon het dus op mijn PC en ook op mijn laptop zetten. Daarvoor moest ik wel de code intikken en verbinding met internet hebben, maar het ging gewoon. Andere kaarten schijn je maar op een GPS te kunnen gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt dus het kan

daar zijn we blij mee

nog een ander vraagje

Heb ik het goed begrepen dat de software maar op 1 gps geladen kan worden? en dat hij voor anderen geblokkeerd wordt

 

Monique

Topo Nederland mag maar op 1 PC worden geinstalleerd, maar kan vanaf die PC op meerdere GPS'en worden gezet. De beveiliging op mijn versie van Topo-NL blokkeerde het installeren op meerdere PC's overigens niet. Ik kon het dus op mijn PC en ook op mijn laptop zetten. Daarvoor moest ik wel de code intikken en verbinding met internet hebben, maar het ging gewoon. Andere kaarten schijn je maar op een GPS te kunnen gebruiken.

 

Nu wel onthouden op welke apparaat je hem als laatste geinstalleerd hebt, want je hebt het nu reeds tweemaal geinstalleerd en zodoende de eenmalige overzetting naar een andere computer reeds verbruikt.

Dat had ik trouwens ook gedaan, eerst pc, daarna laptop. Nu kan ik hem alleen nog maar op de laptop installeren op de pc krijg ik steeds fout boodschappen en wil hij niet verder installeren. Dus nu maar hopen dat de laptop het lang volhoud.

Als je een nieuwe PC/laptop koopt was het in het verleden mogelijk om via de uitgevers van topo Nederland een nieuwe installatiesleutel te krijgen, maar of dat nog geld weet ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt dus het kan

daar zijn we blij mee

nog een ander vraagje

Heb ik het goed begrepen dat de software maar op 1 gps geladen kan worden? en dat hij voor anderen geblokkeerd wordt

 

Monique

Topo Nederland mag maar op 1 PC worden geinstalleerd, maar kan vanaf die PC op meerdere GPS'en worden gezet. De beveiliging op mijn versie van Topo-NL blokkeerde het installeren op meerdere PC's overigens niet. Ik kon het dus op mijn PC en ook op mijn laptop zetten. Daarvoor moest ik wel de code intikken en verbinding met internet hebben, maar het ging gewoon. Andere kaarten schijn je maar op een GPS te kunnen gebruiken.

 

Nu wel onthouden op welke apparaat je hem als laatste geinstalleerd hebt, want je hebt het nu reeds tweemaal geinstalleerd en zodoende de eenmalige overzetting naar een andere computer reeds verbruikt.

Dat had ik trouwens ook gedaan, eerst pc, daarna laptop. Nu kan ik hem alleen nog maar op de laptop installeren op de pc krijg ik steeds fout boodschappen en wil hij niet verder installeren. Dus nu maar hopen dat de laptop het lang volhoud.

Als je een nieuwe PC/laptop koopt was het in het verleden mogelijk om via de uitgevers van topo Nederland een nieuwe installatiesleutel te krijgen, maar of dat nog geld weet ik niet.

 

http://www.garmin.nl/page/?id=40

 

hier staat dat ze de code wel vrij willen geven als de pc is vastgelopen en je heb een nieuwe gekocht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

 

Ik heb net een nieuwe extrex legend hcx (lucky me) met een 1gb sd kaartje erin. Nu draai ik mapsource met de metroguide europe en de topo ned. Maar van geen vasn beide krijg ik de kaarten erin. Het opbouwen en indexeren gaat prima maar op eht moment dat er daadwerkelijk verzonden gaat worden naar de gps krijg ik de melding:

 

De gps heeft een foutstatus opgeleverd tijdens de ontvangst van gegevenspakketten.

Dit kan te wijten zijn aan een onjuist werkende gps of een fout in deze toepassing.

Neem contact op met de technische ondersteuning van GARMIN als deze fout blijft optreden.

 

Iemand enig idee??? Ik heb ook al geprobeerd de kaarten rechtstreeks op de sd kaart te zetten maar dan herketn de garmin ze ook niet en schakelt hij automatisch naar de basiskaart. GPS send werkt ook niet, die verzend prima maar de gps ziet wederom de kaarten niet.

 

Groetjes L van Team LeF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

 

Ik heb net een nieuwe extrex legend hcx (lucky me) met een 1gb sd kaartje erin. Nu draai ik mapsource met de metroguide europe en de topo ned. Maar van geen vasn beide krijg ik de kaarten erin. Het opbouwen en indexeren gaat prima maar op eht moment dat er daadwerkelijk verzonden gaat worden naar de gps krijg ik de melding:

 

De gps heeft een foutstatus opgeleverd tijdens de ontvangst van gegevenspakketten.

Dit kan te wijten zijn aan een onjuist werkende gps of een fout in deze toepassing.

Neem contact op met de technische ondersteuning van GARMIN als deze fout blijft optreden.

 

Iemand enig idee??? Ik heb ook al geprobeerd de kaarten rechtstreeks op de sd kaart te zetten maar dan herketn de garmin ze ook niet en schakelt hij automatisch naar de basiskaart. GPS send werkt ook niet, die verzend prima maar de gps ziet wederom de kaarten niet.

 

Groetjes L van Team LeF

Hoi L,

Het echte probleem is mij onduidelijk. Misschien is er iets mis met de installatie van Mapsource en kaartmateriaal op je pc?

Probeer het eens met kleinere stukjes. Eerst een kaartsegmentje van topo NL. Als dat gelukt is (of niet natuurlijk) probeer je een kaartsegmentje van Metroguide te uploaden. Ik schat dat daar eerder een probleem zou kunnen ontstaan. Als beiden wel lukken, probeer ze dan eens samen. Als dat lukt, dan moet het wel kunnen om Topo Nl en een gedeelte van de metroguide-kaarten (bijvoorbeeld NL, B, L en grensgebied D) op 1 gieg te krijgen.

 

Lukt het echter in het geheel niet om wat voor kaartsegment dan ook vanuit Mapsource op je Legend HCx te krijgen, dan heb je misschien wel een verkeerd microSD kaartje (bijvoorbeeld High Speed ofzo) of zit het kaartje er ietsje verkeerd in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

 

Ik heb net een nieuwe extrex legend hcx (lucky me) met een 1gb sd kaartje erin. Nu draai ik mapsource met de metroguide europe en de topo ned. Maar van geen vasn beide krijg ik de kaarten erin. Het opbouwen en indexeren gaat prima maar op eht moment dat er daadwerkelijk verzonden gaat worden naar de gps krijg ik de melding:

 

De gps heeft een foutstatus opgeleverd tijdens de ontvangst van gegevenspakketten.

Dit kan te wijten zijn aan een onjuist werkende gps of een fout in deze toepassing.

Neem contact op met de technische ondersteuning van GARMIN als deze fout blijft optreden.

 

Iemand enig idee??? Ik heb ook al geprobeerd de kaarten rechtstreeks op de sd kaart te zetten maar dan herketn de garmin ze ook niet en schakelt hij automatisch naar de basiskaart. GPS send werkt ook niet, die verzend prima maar de gps ziet wederom de kaarten niet.

 

Groetjes L van Team LeF

Hoi L,

Het echte probleem is mij onduidelijk. Misschien is er iets mis met de installatie van Mapsource en kaartmateriaal op je pc?

Probeer het eens met kleinere stukjes. Eerst een kaartsegmentje van topo NL. Als dat gelukt is (of niet natuurlijk) probeer je een kaartsegmentje van Metroguide te uploaden. Ik schat dat daar eerder een probleem zou kunnen ontstaan. Als beiden wel lukken, probeer ze dan eens samen. Als dat lukt, dan moet het wel kunnen om Topo Nl en een gedeelte van de metroguide-kaarten (bijvoorbeeld NL, B, L en grensgebied D) op 1 gieg te krijgen.

 

Lukt het echter in het geheel niet om wat voor kaartsegment dan ook vanuit Mapsource op je Legend HCx te krijgen, dan heb je misschien wel een verkeerd microSD kaartje (bijvoorbeeld High Speed ofzo) of zit het kaartje er ietsje verkeerd in.

 

Bedabkt voor je reactie.

 

Met het kaart materiaal en mapsource is denk ik niets mis. Dat werkt allemaal soepel. Een klein stukje kaart ( 1 of twee deeltjes) gaat ook meestal goed. Maar als ik dan de topo van heel nederland naar de gps wil zetten dan krijg ik de hierboven beschreven foutmelding al na een paar procent verzenden. Ik begin dus ook aan het sd kaartje te denken. Echter deze is nieuw en slechts 1gb dus dat zou moeten kunnen. Misschein is de kaartlezer in de gps niet goed... en kan die geen grote bestanden lezen?

 

Ik zal eens kijken dat ik op de een of andere manier een ander kaartje probeer en anders moet ik maar even met de gps terug GRRRRRRRRRR

 

 

Groet L

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...