Spring naar bijdragen

topo nederland op garmin etrex Venture HC


huismannetjes

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hallo Allemaal,

 

Ik heb net een nieuwe extrex legend hcx (lucky me) met een 1gb sd kaartje erin. Nu draai ik mapsource met de metroguide europe en de topo ned. Maar van geen vasn beide krijg ik de kaarten erin. Het opbouwen en indexeren gaat prima maar op eht moment dat er daadwerkelijk verzonden gaat worden naar de gps krijg ik de melding:

 

De gps heeft een foutstatus opgeleverd tijdens de ontvangst van gegevenspakketten.

Dit kan te wijten zijn aan een onjuist werkende gps of een fout in deze toepassing.

Neem contact op met de technische ondersteuning van GARMIN als deze fout blijft optreden.

 

Iemand enig idee??? Ik heb ook al geprobeerd de kaarten rechtstreeks op de sd kaart te zetten maar dan herketn de garmin ze ook niet en schakelt hij automatisch naar de basiskaart. GPS send werkt ook niet, die verzend prima maar de gps ziet wederom de kaarten niet.

 

Groetjes L van Team LeF

Hoi L,

Het echte probleem is mij onduidelijk. Misschien is er iets mis met de installatie van Mapsource en kaartmateriaal op je pc?

Probeer het eens met kleinere stukjes. Eerst een kaartsegmentje van topo NL. Als dat gelukt is (of niet natuurlijk) probeer je een kaartsegmentje van Metroguide te uploaden. Ik schat dat daar eerder een probleem zou kunnen ontstaan. Als beiden wel lukken, probeer ze dan eens samen. Als dat lukt, dan moet het wel kunnen om Topo Nl en een gedeelte van de metroguide-kaarten (bijvoorbeeld NL, B, L en grensgebied D) op 1 gieg te krijgen.

 

Lukt het echter in het geheel niet om wat voor kaartsegment dan ook vanuit Mapsource op je Legend HCx te krijgen, dan heb je misschien wel een verkeerd microSD kaartje (bijvoorbeeld High Speed ofzo) of zit het kaartje er ietsje verkeerd in.

 

Bedabkt voor je reactie.

 

Met het kaart materiaal en mapsource is denk ik niets mis. Dat werkt allemaal soepel. Een klein stukje kaart ( 1 of twee deeltjes) gaat ook meestal goed. Maar als ik dan de topo van heel nederland naar de gps wil zetten dan krijg ik de hierboven beschreven foutmelding al na een paar procent verzenden. Ik begin dus ook aan het sd kaartje te denken. Echter deze is nieuw en slechts 1gb dus dat zou moeten kunnen. Misschein is de kaartlezer in de gps niet goed... en kan die geen grote bestanden lezen?

 

Ik zal eens kijken dat ik op de een of andere manier een ander kaartje probeer en anders moet ik maar even met de gps terug GRRRRRRRRRR

 

 

Heb je ook een kaartlezertje aan je PC waarin het sd kaartje past? Dan kun je met MapSource ook direct op het kaartje schrijven. Het zou kunnen dat de communicatie tussen PC en GPSr niet goed gaat. Door direct op het kaartje te schrijven, kun je dat probleem uitsluiten/omzeilen.

Zegt MapSource ook ergens hoe groot het gaat worden? Is 1 GB genoeg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb ook geprobeer de kaarten rechtstreeks op de sd kaart gezet (image files in mapsourse folder en later de gsmapsupp (oid) file geprobeerd. ) beide opties werken ook niet... Gps wil de kaart niet laden. En ik kan dus alleen maar heel kleine stukjes via mapsource in de gps krijgen.

 

Groet L

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond, na drie dagen prutsen een ultieme laatste poging gedaan. Micro sd in de adapter, vervolgens in de kaartlezer van de pc en in mapsource de kaarten laten verzenden naar de kaartlezer ipv van de gps. Daarna micro sd in de gps, en duimen maar. Verrekt het heeft gewerkt! :blush: dus eindelijk heel TOPO NED in de gps!!! Het werkt dus niet via de bijgeleverde kabel (wel raar...)

 

Maar het is gelukt en daar gaat het om!

 

Bedankt voor alle adviezen! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gps heeft een foutstatus opgeleverd tijdens de ontvangst van gegevenspakketten.

Dit kan te wijten zijn aan een onjuist werkende gps of een fout in deze toepassing.

Neem contact op met de technische ondersteuning van GARMIN als deze fout blijft optreden.

 

Iemand enig idee???

 

Diezelfde foutmelding heb ik ook al eens gehad. De reden is dat je teveel kaartvakken hebt geselecteerd wat op je SD-kaart past. Vreemd genoeg krijg je die waarschuwing pas ergens op het laatst. Geheel Metroguide Europe zal niet op 1 GB passen. Probeer eerst eens Topo Nederland en dan van Metroguide de Benelux en Duitsland te laden. Dan zou je die waarschuwing niet moeten krijgen, omdat je dan onder de 1 GB blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond, na drie dagen prutsen een ultieme laatste poging gedaan. Micro sd in de adapter, vervolgens in de kaartlezer van de pc en in mapsource de kaarten laten verzenden naar de kaartlezer ipv van de gps. Daarna micro sd in de gps, en duimen maar. Verrekt het heeft gewerkt! ;) dus eindelijk heel TOPO NED in de gps!!! Het werkt dus niet via de bijgeleverde kabel (wel raar...)

 

Maar het is gelukt en daar gaat het om!

 

Bedankt voor alle adviezen! ;)

Is inderdaad raar. Hoewel, alles kan stuk, dus ook een USB-kabel. Probeer eens een andere kabel, of een ander apparaat (fototoestel bijvoorbeeld) met dezelfde kabel, want wat via je cardreader kan, moet ook via de USB kabel kunnen. En lukt het je nu ook met je andere kaarttype (Metroguide dacht ik?).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is inderdaad raar. Hoewel, alles kan stuk, dus ook een USB-kabel. Probeer eens een andere kabel, of een ander apparaat (fototoestel bijvoorbeeld) met dezelfde kabel, want wat via je cardreader kan, moet ook via de USB kabel kunnen. En lukt het je nu ook met je andere kaarttype (Metroguide dacht ik?).

 

Heb aan de kabel ook een een externe harde schijf gehangen... Geen probleem! Maakt mij ook niet zoveel uit want het werkt! Gewoon even onthouden dat de kaarten dus via de kaartlezer (misschien heet ie daarom ook zo :ph34r: ) moeten. Heb nu topo ned erop staan en weet nog niet of ik meer kaarten ga inladen. Gebruik toch meestal alleen de topo, lekker handig in de kano! Misschien dat ik topo België er nog eens bij gaat zetten....

 

Nogmaals bedankt voor jullie (je) hulp! :thumbup:

 

L van Team Lef

bewerkt door LeF
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...