Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
op de apple helemaal geen probleem hier hoor, nog nooit gehad ook :-)

Ik wil je plezier niet bederven maar dit heeft niets met je systeem te maken maar alles met de browser die je gebruikt.

gc.com is grotendeels overgestapt naar een opmaak gebaseerd op CSS ipv idiote tabellen en IE6 heeft zo zijn eigen opvattingen hoe daar mee om te gaan :blush: In IE7 is het al een stuk beter maar ook nog niet optimaal. De beste oplossing is gewoon een browser gebruiken die wel de W3C standaard volgt, zoals bijvoorbeeld Firefox of Safari.

Mogelijk is het in IE6 op te lossen door een eigen stylesheet te gebruiken via internet-opties > toegankelijkheid. Maar daarvoor moet je zoveel code doorworstelen dat wachten tot ze het bij gc.com zelf opgelost hebben waarschijnlijk sneller is... :thumbsup:

Tekengrootte aanpassen maakt in dit geval niets uit. Dit probleem zit 'dieper'...

Geplaatst

Moet ik toch maar eens overstappen op Firefox, want bij sommige heb ik ook last dat ik niet de gehele pagina kan zien. Heb zelf IE6. Ben trouwens toch bezig om over te stappen op Linux. Heb daarvoor al diverse programma's gevonden die doen wat ik in windows gewend ben. Alleen het gps gebeuren moet ik nog eens goed bekijken. Lukt dat verder ook goed dan is de overstap zo gemaakt.

Geplaatst
In FireFox heb je daar zoom opties voor (ctrl +, ctrl -).

Maar werkt het in IE niet als je daar een kleiner tekengrootte pakt? (Beeld - Tekengrootte. Je hebt dan 5 opties: Extra Groot, Groot, Normaal, Klein en Extra Klein).

Microsoft zou Microsoft weer eens niet zijn als ze dingen niet beschrijven / niet in het menu opnemen <zucht> :blush:

Ctrl + en Ctrl - werken ook in IE (7)

Het werkt gedeeltelijk. Ik kan op "extra klein" meer lezen dan op normaal. Een goede tip voor cachebeschrijvingen waar ik een klein stukje mis. Maar voor die van het voorbeeld is het niet genoeg.

Geplaatst

Maar werkt het in IE niet als je daar een kleiner tekengrootte pakt? (Beeld - Tekengrootte. Je hebt dan 5 opties: Extra Groot, Groot, Normaal, Klein en Extra Klein).

Microsoft zou Microsoft weer eens niet zijn als ze dingen niet beschrijven / niet in het menu opnemen <zucht> :)

Het werkt gedeeltelijk. Ik kan op "extra klein" meer lezen dan op normaal. Een goede tip voor cachebeschrijvingen waar ik een klein stukje mis. Maar voor die van het voorbeeld is het niet genoeg.

Zou je de link naar dat voorbeeld eens willen posten? Ik wil zelf namelijk even kijken omdat ik met ctrl+ en ctrl - in IE de forum-pagina veel verder uit kon zoomen dan met de tekengrootte. (Zoals ik bij mijn edit al zei: dat werkt ook in IE(7), al is het een niet beschreven functionaliteit).

Geplaatst
Zou je de link naar dat voorbeeld eens willen posten? Ik wil zelf namelijk even kijken omdat ik met ctrl+ en ctrl - in IE de forum-pagina veel verder uit kon zoomen dan met de tekengrootte. (Zoals ik bij mijn edit al zei: dat werkt ook in IE(7), al is het een niet beschreven functionaliteit).

Dit is volgens mij een probleem cache: GCQYCY

De ctrl +/- combinatie in IE7 is nep! Kijk maar eens naar plaatjes als je de tekst vergroot. Die worden ook groter... Het werkt als je de pagina slecht kan lezen, maar of het dit probleem oplost ;)

In IE6 werkt die toetsen combinatie trouwens helemaal niet. Hier niet in elk geval...

Met andere woorden: IE :ph34r:

Geplaatst

Microsoft zou Microsoft weer eens niet zijn als ze dingen niet beschrijven / niet in het menu opnemen <zucht> :ph34r:

Bedoel je dit:

2vw7pko.jpg

Geplaatst

Dit is volgens mij een probleem cache: GCQYCY

De ctrl +/- combinatie in IE7 is nep! Kijk maar eens naar plaatjes als je de tekst vergroot. Die worden ook groter... Het werkt als je de pagina slecht kan lezen, maar of het dit probleem oplost ;)

In IE6 werkt die toetsen combinatie trouwens helemaal niet. Hier niet in elk geval...

In firefox gebeurd hetzelfde, al houdt firefox de schaal beter. Vandaar dat de maximum zoom-out bij ff ook niet verder gaat dan ongeveer de breedte van het scherm. Zie de volgende screenshot plaatje_max_zoom_FF.jpg.

Maar met IE7 kun je verder uitzoomen (maar je kunt het dan niet meer lezen, terwijl het bij ff (nog net) leesbaar blijft):

plaatje_max_zoom_IE.jpg

Met andere woorden: IE :ph34r:

Dit ben ik volledig met je eens :blush:

Geplaatst (bewerkt)

Die screenshots geven precies aan wat IE7 doet, die zoomt gewoon het geheel in en uit terwijl Firefox alleen de lettertype grootte verandert. En ongetwijfeld doen andere browsers precies hetzelfde als Firefox.

Microsoft moet gewoon niet zo eigenwijs zijn en gewoon de W3C recommendations volgen zoals de rest van de wereld. Maar ja, daar is Dr-D niet mee geholpen...

Dit probleem is echt alleen op te lossen door in te grijpen in de stylesheets. En dat zijn er nogal wat :ph34r: Bovendien is dat in IE6 ook niet echt gemakkelijk... Of een andere browser gebruiken natuurlijk ;)

bewerkt door KarelKraak
Geplaatst

Tsja, ikzelf heb er geen probleem (meer) mee...

Een kwestie van een (dure) uitgave doen, en investeren in een monitor met een minimale resolutie van 1600 x 1200 (of nog hoger).

Maar de meeste pagina's zouden naar mijn menig geschikt moeten zijn voor een resoltutie van 1024 x 768.

Groeten, GonzAlex

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties maar nu wordt het me te ingewikkeld. Het is me duidelijk dat ik mijn beeld niet simpel kan verbeteren met een kleine verandering in de instellingen. Met het kopieertrucje kom ik er ook en de meeste beschrijvingen kan ik goed lezen.

Geplaatst
Bedankt voor jullie reacties maar nu wordt het me te ingewikkeld. .........

Get a Mac

Dit lijkt een flauwe opmerking maar ik meen het serieus. Succes met het verhelpen van het probleem overigens.

Geplaatst

Ik worstel ook steeds met de layout van mijn cachepagina's.

Welke editor gebruiken jullie om je cachebeschrijvingen aan te maken.

Maw is er een editor die de W3C standaard volgt en waarmee je de meeste kans op succes hebt dat je beschrijving correct zichtbaar is in de verschillende browsers.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...