Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Kan het aan mij liggen dat ik dat wel mee vind vallen? Dit soort sommetjes zie je veel vaker bij multi's. Niet zo'n probleem mee.

Tja, ik vind het ook wel meevallen. Dit is een deel van het puzzel-aspect dat wat mij betreft onlosmakelijk bij geocaching hoort. Goed, met haakjes zou de som wat overzichtelijker worden maar ze zijn zeker niet noodzakelijk...

deels: ;)

Doet me trouwens denken aan pi-e-phi

Geplaatst
Ben gister in Nyland op jacht geweest naar de schat. Alleen nu moest ik een 'slot' som oplossen. Maar ik snap er vrij weinig van. Met deze som krijg je toch nooit genoeg coördinaten of ligt dat nou aan mij?

Wie helpt?

N53°C/8.A+C+E' E005°C+D-E.A+B/4+5*C+3*D+A*E'

Inderdaad weer een lekker sommetje die voor meerdere uitleg vatbaar is. Eigenlijk zouden cache leggers verplicht moeten worden om haakjes te gebruiken bij berekeningen. Dat zou een hoop ergernis voorkomen ;)

Geplaatst
Ben gister in Nyland op jacht geweest naar de schat. Alleen nu moest ik een 'slot' som oplossen. Maar ik snap er vrij weinig van. Met deze som krijg je toch nooit genoeg coördinaten of ligt dat nou aan mij?

Wie helpt?

Inderdaad weer een lekker sommetje die voor meerdere uitleg vatbaar is. Eigenlijk zouden cache leggers verplicht moeten worden om haakjes te gebruiken bij berekeningen. Dat zou een hoop ergernis voorkomen :)

Je zou als cacher een mailtje kunnen sturen naar de owner met een voorstel de formule te verduidelijken. Dat is hier ook gebeurd ;) .

Geplaatst
Blijkbaar daalt niet alleen op de pabo het rekenniveau, zo'n sommetje stelt toch geen smurf voor?

Ik wil ook niets afdoen aan de vragensteller, maar ik ben het helemaal met je eens.

Hierin staan alleen delen,vermenigvuldigen en optellen. Dit leer je allemaal op de lagere school.

Ik heb zelf ook caches met wat rekenwerk. Krijg hier ook klachten over. Misschien doen wij juist goed werk. Zo brengen we mensen nog rekenen bij.

Geplaatst

Wie helpt?

Inderdaad weer een lekker sommetje die voor meerdere uitleg vatbaar is. Eigenlijk zouden cache leggers verplicht moeten worden om haakjes te gebruiken bij berekeningen. Dat zou een hoop ergernis voorkomen ;)

Dit sommetje is niet voor meerdere uitleg vatbaar. (die cache is niet van mij overigens en ik ken hem niet)

Hij is super duidelijk en niet dubbelzinnig.

N53°C/8.A+C+E' E005°C+D-E.A+B/4+5*C+3*D+A*E

N53°[1].[2]' E005°[3].[4]

[1] = C/8

[2] = A+C+E

[3] = C+D-E

[4] = A+B/4+5*C+3*D+A*E

In de beschrijving van geocaching staat 'hightech game'. Ik ben bang als je dit niet kunt uitrekenen zonder haakjes, dat je ook de gps niet kunt bedienen.

Geplaatst
In de beschrijving van geocaching staat 'hightech game'. Ik ben bang als je dit niet kunt uitrekenen zonder haakjes, dat je ook de gps niet kunt bedienen.

Joepieeeeee, daar gaan we weer. ts heeft al duidelijk aangegeven dat de som niet gesnapt wordt, het antwoord is al gegeven en het verzoek om het draadje te sluiten is ook al gedaan. Geocaching is niet alleen voor mensen die alle sommetjes zo weten uit te rekenen. Als iemand behoefte heeft om wat uitleg over een som te vragen, dan moet dat toch gewoon kunnen?

In eerste instantie lijkt deze som er ingewikkeld uit te zien, dat vond ts blijkbaar ook. Als je hem gaat ontleden dan is het veel eenvoudiger. Als een eigenaar van een cache nou vaker mailtjes krijgt dat zijn/haar cache niet gevonden kan worden omdat de rekensom te moeilijk lijkt, dan zou je natuurlijk ook de tekst ietsjes kunnen aanpassen. In dit geval lijkt me dat een paar spaties al voldoende zou kunnen zijn om het duidelijker te maken. Is toch een kleine moeite?

Maar nee hoor, we moeten weer door gaan zitten z****en over dat het voor een ander wel duidelijk is en dat dus de ts hier niet echt welkom is omdat hij/zij niets te zoeken heeft met een gps. zullen we dat dan in het andere zeikdraadje door laten gaan en dit draadje verder met rust laten ???

Geplaatst

Joepieeeeee, daar gaan we weer. ts heeft al duidelijk aangegeven dat de som niet gesnapt wordt, het antwoord is al gegeven en het verzoek om het draadje te sluiten is ook al gedaan. Geocaching is niet alleen voor mensen die alle sommetjes zo weten uit te rekenen. Als iemand behoefte heeft om wat uitleg over een som te vragen, dan moet dat toch gewoon kunnen?

In eerste instantie lijkt deze som er ingewikkeld uit te zien, dat vond ts blijkbaar ook. Als je hem gaat ontleden dan is het veel eenvoudiger. Als een eigenaar van een cache nou vaker mailtjes krijgt dat zijn/haar cache niet gevonden kan worden omdat de rekensom te moeilijk lijkt, dan zou je natuurlijk ook de tekst ietsjes kunnen aanpassen. In dit geval lijkt me dat een paar spaties al voldoende zou kunnen zijn om het duidelijker te maken. Is toch een kleine moeite?

Maar nee hoor, we moeten weer door gaan zitten z****en over dat het voor een ander wel duidelijk is en dat dus de ts hier niet echt welkom is omdat hij/zij niets te zoeken heeft met een gps. zullen we dat dan in het andere zeikdraadje door laten gaan en dit draadje verder met rust laten ???

ok, je hebt gelijk. Die laatste zin (ook door jou geciteerd) was niet nodig, waarvoor mijn excuses.

Verder reageerde ik op team firefox dat aangaf dat die voor meerdere uitleg vatbaar was en dat is hij niet.

Nogmaals, je hebt gelijk.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...