Spring naar bijdragen

Cameratelefoons met standaard barcodelezer / barcode-cache(s)


JoGnet

Aanbevolen berichten

Bij het bericht 'Samsung gaat cameratelefoons standaard voorzien van barcodelezer' dacht ik aan sommige caches, mysteries. Die zijn met zo'n mobiele telefoon mogelijk makkelijk(er) op te lossen.

 

Deze ontwikkeling biedt verder de mogelijkheid om een barcode-cache te maken waarbij onderweg barcodes worden gebruikt waarin de aanwijzingen en/of puzzels besloten liggen.

 

Dat zal officieel wel niet mogen... Als ik er over nadenk eigenlijk raar. Voor Whereigo's heb je namelijk ook speciale programmatuur en/of apparatuur nodig. Dus, barcode-caches zouden moeten kunnen / mogen... Toch? Of maak ik misschien een denkfout? Of ze bestaan misschien al? Ben jij onderweg al barcodes tegengekomen? Dat de mysteries bestaan weet ik. Ik heb er namelijk enkele van gedaan. Ff zoeken in het forum... Ah, ik vind de volgende draadjes:

- Barcode Cache;

- Mystery en software;

- Idee voor een cache, Follow the white rabbit.....

 

Uit het bericht:

"... De telefoons kunnen daarmee 2d-barcodes op producten lezen. Dergelijke codes bevatten product- en prijsinformatie of leiden naar een site. Samsung heeft daarvoor een deal gesloten met Scanbuy, zo hebben de bedrijven bekendgemaakt...."

 

"... Nokia zette ook al de eigen barcodelezer op diverse modellen. Scanbuy maakte woensdag ook bekend dat hun barcodelezer voor de iPhone in de App Store te verkrijgen is. Daarmee is het de zesde fabrikant die een barcodelezer voor de iPhone heeft ontwikkeld...."

bewerkt door JoGnet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij het bericht 'Samsung gaat cameratelefoons standaard voorzien van barcodelezer' dacht ik aan sommige caches, mysteries. Die zijn met zo'n mobiele telefoon mogelijk makkelijk(er) op te lossen.

 

Deze ontwikkeling biedt verder de mogelijkheid om een barcode-cache te maken waarbij onderweg barcodes worden gebruikt waarin de aanwijzingen en/of puzzels besloten liggen.

 

Dat zal officieel wel niet mogen... Als ik er over nadenk eigenlijk raar. Voor Whereigo's heb je namelijk ook speciale programmatuur en/of apparatuur nodig. Dus, barcode-caches zouden moeten kunnen / mogen... Toch? Of maak ik misschien een denkfout? Of ze bestaan misschien al? Ben jij onderweg al barcodes tegengekomen?

 

Uit het bericht:

"... De telefoons kunnen daarmee 2d-barcodes op producten lezen. Dergelijke codes bevatten product- en prijsinformatie of leiden naar een site. Samsung heeft daarvoor een deal gesloten met Scanbuy, zo hebben de bedrijven bekendgemaakt...."

 

"... Nokia zette ook al de eigen barcodelezer op diverse modellen. Scanbuy maakte woensdag ook bekend dat hun barcodelezer voor de iPhone in de App Store te verkrijgen is. Daarmee is het de zesde fabrikant die een barcodelezer voor de iPhone heeft ontwikkeld...."

Barcode caches bestaan idd al...

 

Op een windows mobile telefoon/pda kun je het programma Barcorama draaien, wat diverse 1D en 2D barcodes kan lezen. Kortom, weinig spectaculair nieuws :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op een windows mobile telefoon/pda kun je het programma Barcorama draaien, wat diverse 1D en 2D barcodes kan lezen. Kortom, weinig spectaculair nieuws :-)

Dank je. Dat had ik natuurlijk zelf ook kunnen bedenken. ;) Er is overigens wel een verschil tussen standaard geïnstalleerde software en het zoeken, downloaden en installeren van benodigde software.

 

Ter verduidelijking van mijn vraag: Als mysterie ken ik inderdaad enkele barcode-caches (thuis puzzelen). Dat weet ik. En ik heb er al twee gedaan. De vraag die ik me nu echter stelde is: Zijn er ook caches die onderweg (in het veld) barcodes gebruiken voor de aanwijzingen (coördinaten / puzzel(s)) ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag hopen van niet....want dan moet ik er ook nog aan denken om m'n telefoon mee te nemen en er voor zorgen dat die goed is opgeladen. ;)

Voor het thuis puzzelen is het goed te gebruiken, in het veld zie ik het niet zo zitten.

Komt nog eens bij dat die barcodes vaak erg lastig zijn in te lezen met je telefoon...

 

Sta je dus in het veld, stromende regen, je gsm moet droog blijven, een verregende barcode waar je een foto van probeert te maken zodat de software op je telefoon er hopelijk iets van kan maken....nee, lijkt mij geen succes....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er ook caches die onderweg (in het veld) barcodes gebruiken voor de aanwijzingen (coördinaten / puzzel(s)) ?

 

Ja die is er (op z'n minst een) maar ik ga hier niet verklappen welke dat is want dat zou de legger niet zo leuk vinden vermoed ik.

Die cache staat nog niet op mijn "found" lijstje omdat ik helaas niet beschik over de juiste apparatuur (heb wel een PDA maar daar zit geen camera in en heb een telefoon met camera maar daar kan ik de software niet op draaien ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er ook caches die onderweg (in het veld) barcodes gebruiken voor de aanwijzingen (coördinaten / puzzel(s)) ?

 

Ja die is er (op z'n minst een) maar ik ga hier niet verklappen welke dat is want dat zou de legger niet zo leuk vinden vermoed ik.

 

Ik zou het als loper anders ook niet zo leuk vinden als ik onderweg tegen een puzzel aanloop waarvoor voorbereiding nodig (software, printje) is en hiervan geen melding is gemaakt is op de pagina. Kan je meteen weer teruglopen naar de auto. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er ook caches die onderweg (in het veld) barcodes gebruiken voor de aanwijzingen (coördinaten / puzzel(s)) ?

 

Ja die is er (op z'n minst een) maar ik ga hier niet verklappen welke dat is want dat zou de legger niet zo leuk vinden vermoed ik.

 

Ik zou het als loper anders ook niet zo leuk vinden als ik onderweg tegen een puzzel aanloop waarvoor voorbereiding nodig (software, printje) is en hiervan geen melding is gemaakt is op de pagina. Kan je meteen weer teruglopen naar de auto. ;)

Klopt, zou ik ook graag van te voren weten.

Weer een item van 'ik ga cachen en ik neem mee:'

- GPSr (duh)

- spiegeltje

- ladder

- schep (heb een cache gedaan wat 1 meter diep zat en 1.5 in omtrek)

- zaklamp

- verrekijker (voor code op een eilandje)

- boot (voor cache op eilandje

- mobiele telefoon (voor sms)

- fototoestel

- prikstok

- pda (voor wherigo)

 

Dit was wat ik zoal tegen ben gekomen (dus geen verzinsels). Nu dus een een samsung telefoon oid waar je barcodes mee kunt ontcijferen.

Ja, graag benoemen in de omschrijving ;) ik kan niet alles meenemen, want ik kom handen tekort. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het als loper anders ook niet zo leuk vinden als ik onderweg tegen een puzzel aanloop waarvoor voorbereiding nodig (software, printje) is en hiervan geen melding is gemaakt is op de pagina. Kan je meteen weer teruglopen naar de auto. ;)

 

Geloof me... bij die "ene" weet je het van te voren echt wel (dat is de reden dat ik 'm nog niet heb gedaan, nog niet geprobeerd zelfs)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heee, dr gaat weer een wereld voor mij open. Ik heb een Nokiaatje waar idd een barcode-lezer op zit. Geen idee dat ik er nog eens een cache mee zou kunnen gaan doen.

Er bestaan dus wel al barcode-caches in nederland? Dan ga ik eens snuffelen waar deze liggen en hoe dit verder in zn werk gaat.

 

Ik heb het ff opgezocht, er was daar al een draadje over. In dit bericht worden er een aantal genoemd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Quick Response codes en data matrixes zouden op termijn weleens onderdeel van het dagelijks leven kunnen worden. Zo is er het Semapedia project dat hiermee probeert de virtuele en fysieke wereld met elkaar te verbinden. Straks kom je overal om je heen die codes tegen, op kunstwerken, reclameborden, producten, enz. Met één druk op de knop krijg je bijbehorende informatie op je telefoon te zien.

 

Op PDA-achtige telefoons kan al snel een barcode lezer geïnstalleerd worden. Voor Symbian telefoons (veel Nokia en Sony Ericsson modellen) is er bijvoorbeeld i-nigma en voor de iPhone zijn meerdere apps beschikbaar (door de waardeloze camera heb je er alleen weinig aan). Mobiel internet heeft straks ook bijna iedereen.

 

Ik denk dat het nog wel eens hard kan gaan met deze ontwikkeling. Wat bij betreft mogen we wel een beetje voorop lopen met Geocachen.

Het moet natuurlijk wel duidelijk vooraf aangegeven worden als een cache afhankelijk is van deze techniek.

bewerkt door Caraxic
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...