Spring naar bijdragen

100 laatste Nederlandse logjes


Geoman

Aanbevolen berichten

Dankzij de inspanningen van Reintje de Vos kunnen we op de .nl site een overzicht laten zien van de 50 laatst gelogde caches! :dribble:

 

Op de www.geocaching.com website staat een overzicht van de laatste 200 logs. Wereldwijd worden

er zoveel caches gevonden dat een Nederlands logje slechts een aantal uren in de lijst vermeld staat.

Omdat het voor Nederland veel interessanter is te weten welke logs er zijn geschreven op Nederlandse caches is er door Reintje de Vos een PHP script ontwikkeld. Dit script, dat periodiek moet worden aangeroepen haalt de lijst op van de .com site, filtert hier de Nederlandse sites uit en slaat deze op in een bestand.

 

Het resultaat staat hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ziet er goed uit! Maar toch lijkt het me dat het nog niet helemaal goed werkt. Niet alle logjes worden in de lijst getoond.

 

Voorbeeldje:

- Achter de heuvels gelogd door Gandalf (Louisrien) on 8/23/2003

 

Is daarna nog 2x gelogd, maar deze logjes worden niet genoemd.

 

Bovendien beslaat het rijtje logjes bijna een week. Het lijkt me dat er toch veel meer dan 50 logjes per week worden geschreven. Ook zie ik geen enkele frown vermeld.

 

Wereldwijd worden er zoveel caches gevonden dat een Nederlands logje slechts een aantal uren in de lijst vermeld staat.

Misschien moet het scriptje wat vaker draaien, want als het druk is staan de gelogde Nederlandse caches vaak niet langer als 20-30 minuten op de .com-pagina.

 

Overigens: prima initiatief, want ik begon Dan Miller's statistieken al aardig te missen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peetee bedankt voor opmerking en je lof! Er zat inderdaad nog een klein hikje in.

 

Reintje de Vos schreef in de setup " Als de triggering live is gegaan is het het mooist om RecentLogs template te ontdoen van logs die niet van de triggers afkomstig zijn. Dat scheeld kommentaar van

gebruikers (Waarom staat zijn log er wel en mijn log niet?)"

 

Had ik dus nog niet gedaan. :dribble: Ik maak het script nu schoon, laat het een nachtje proefdraaien/triggeren en ga morgenmiddag eens kijken of de lijst met logjes zoetjes aan groter is geworden.

 

 

Het overzicht is overigens vanaf nu ook via de geocaching.nl index pagina te bereiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of draaf ik nu door ?? :blush:

Een beetje ;) . Statistieken maken is (nog) niet de bedoeling. Niet voor niets valt de ene na de andere statistieken site om. Het maken van statistieken vraagt erg veel verkeer, dé reden dat er vanuit de .com ip bans zijn uitgedeeld. Door het mogelijk wat slimmer aan te pakken, dus niet de 'brute force' methode te hanteren, kan het verkeer zeker voor een klein land als Nederland mogelijk binnen de perken blijven.

Hier gaan we t.z.t. eens op studeren.

 

Het volgende doel is het uitbouwen van deze site voor imode toegang. Met o.a. het laten zien van caches rond een bepaald coordinaat. Door de recente veranderingen op de .com werkt deze functie niet meer. Reintje de Vos is hier momenteel druk mee.

 

Gebrek aan server ruimte hebben we momenteel niet.

 

Bedankt voor de complimenten. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al eens gezien wat men in België aan statistieken heeft gemaakt? Kijk maar op:

 

http://users.pandora.be/grokky.grokson/index.html

 

Is ook bereikbaar via de Belgische geocache site:

 

http://www.geocache.be/web/nl/index.htm

 

Werkt al een paar weken en heeft blijkbaar niet geleid tot een IP-ban. Mogelijk dat een Nederlandse enthousiasteling van Grokky een kopietje van zijn programmatuur kan krijgen en aanpassen voor de NL-omgeving?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tip Brother William! Ik neem contact met hem op.

 

Het verversen van de laatste logje gebeurt om 100 sec. Als gevolg van een bugje werkt het updaten nog niet optimaal. Reintje de Vos buigt zich momenteel over dit aspect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt! Ben inderdaad vanavond flink bezig geweest met testen. Foutje is inmiddels gevonden. Het script update nu om de 1000 seconden.

Hulde aan Reintje de Vos :holiday:

Overigens is dit weekend ons team versterkt met Albert, een Perl expert.

Albert heeft zijn medewerking toegezegd bij het maken van statistieken pagina's.

 

Kortom, er zit nog veel meer nieuws aan te komen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mededeling voor de cijferjunks:

 

Wij weten dat het hier 'vloeken in de kerk' is, maar de NU-site is het gelukt weer actuele statistieken te produceren. Ons team'pje staat op een mooie 90-ste plaats. :holiday:

 

tot cache,

Team Wij Drie :D

 

die niet tegen de één of de ander zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Die list van het Kleffe stel werkt wel erg snel, maar er zit wel een fout in. Ik las zo de eerste 10 regels door en dan zie ik een en dezelfde persoon dezelfde cache 2x achter elkaar loggen. Als ik naar de cachepage ga blijkt het toch door 2 verschillende cachers gelogt te zijn.

 

Voorbeeld:

holt119 logde (Snelschaap / Highsheep) op zondag 21 september 2003 21:00

holt119 logde (Snelschaap / Highsheep) op zondag 21 september 2003 20:59

 

De onderste moet wel holt119 zijn, maar de bovenste holt119 is toch wel ons eigen PeeTee...

 

Ik weet natuurlijk niet of de fout nu bij Het Kleffe Stel licht of ergens anders, maar fout is wel ....

 

GRTZ

 

kruimeldief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...