Spring naar bijdragen

TOPO nederland 2008


Grote Griezel

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik heb van diverse kanten gehoord dat voor de Garmin de TOPO NL 2008 kaarten uitgebracht zouden zijn. Na wat zoekwerk op het WWW kom ik verschillende sites tegen die "de laatste" of "allernieuwste" versie aanbieden, maar het is me niet duidelijk of dit een update is of dat dit echt vernieuwde kaarten zijn.

Een voorbeeld van een dergelijke site kun je vinden op:

http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?template...views_customers

 

Is er iemand die hier wellicht wat meer over weet?

 

Dank alvast voor jullie reacties.

 

Grote Griezel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Beste mensen,

 

Ik heb van diverse kanten gehoord dat voor de Garmin de TOPO NL 2008 kaarten uitgebracht zouden zijn. Na wat zoekwerk op het WWW kom ik verschillende sites tegen die "de laatste" of "allernieuwste" versie aanbieden, maar het is me niet duidelijk of dit een update is of dat dit echt vernieuwde kaarten zijn.

Een voorbeeld van een dergelijke site kun je vinden op:

http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?template...views_customers

 

Is er iemand die hier wellicht wat meer over weet?

 

Dank alvast voor jullie reacties.

 

Grote Griezel

Als je de reviews leest van de klanten, dan gaan die terug toch 2006. Dus ik denk dat het niet de 2008 versie is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan het zo gauw niet terug vinden, maar ik dacht gezien te hebben dat de "versie 2008" gewoon een herpersing van de oudere versie is.

 

Hier is dat bericht!

quote:

2008-08-08 19:03:45

Ik heb geinformeerd bij Garmin Nederland.Er is geen nieuwe versie alleen een nieuwe persing (begin 2008). De gegevens zijn exact gelijk als de eerdere uitgaven.

unquote:

Het komt hier vandaan bij de "product opmerkingen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van een webshop...

 

2008-06-11 14:52:37

De 2008 kaarten zijn inderdaad aangepast ten opzichte van de 2007 versie. Roy - Futurumshop.nl (support@futurumshop.nl)

 

2008-06-11 11:01:52

zijn de kaarten van topo nl 2008 ook geupdate ten op zichte van topo nl 2007 (....@chello.nl)

 

Nu ik goed zit te kijken lijken ze wel erg op elkaar.

Screenshots volgen :no:

bewerkt door reej
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, het lijkt er dus op dat er wel degelijk zaken zijn aangepast. De vraag is dan natuurlijk of deze aanpassingen zodanig zijn dat het de aanschaf van deze laatste versie waard is. Zelf denk ik dat -als het inderdaad een grote update zou zijn- er toch wel meer ruchtbaarheid en reclame voor zou zijn gemaakt?

 

Ik merk zelf -zeker in de Randstad met al die nieuwe wijken- dat de Topo 2006 hier en daar toch wel aardig achter begint te lopen. Op zich is er overigens nog prima mee te werken.

Een nieuwe versie die ook dit soort grote wijzigingen weer redelijk up to date zou brengen, zou voor mij zeker reden zijn voor de aanschaf hiervan. Een kleine wijziging, met bv. alleen nieuwe kleuren zou ik waarschijnlijk minder interessant vinden.

 

Ik ben benieuwd of er iemand is die wat meer informatie heeft over de updates van wijken, wegen enz... in deze laatste versie (ook eventueel in de Randstad).

 

Dank voor jullie reacties zover in ieder geval!

 

Grote Griezel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo allemaal,

 

Ik voreg mij af of het mogelijk is de kleuren van de topo kaarten aan te passen? Ik vind de huidige kleurstelling niet zo prettig en erg afwijkens van oude (paieren) stafkaarten..

 

Gegroet L van Team LeF

bewerkt door LeF
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Ik voreg mij af of het mogelijk is de kleuren van de topo kaarten aan te passen? Ik vind de huidige kleurstelling niet zo prettig en erg afwijkens van oude (paieren) stafkaarten..

 

Gegroet L van Team LeF

Ja, hier was kort geleden een draadje over, weet zo gauw niet waar, zoek even bij Mapsource

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voreg mij af of het mogelijk is de kleuren van de topo kaarten aan te passen? Ik vind de huidige kleurstelling niet zo prettig en erg afwijkens van oude (paieren) stafkaarten..

Hier heb ik ook al eens naar gekeken omdat ik van het werk uit gewend ben om met de papieren stafkaarten te werken (heb trouwens ook standaard bijna geheel nederland aan stafkaarten in de auto liggen :D )

 

Het is mij echter niet gelukt en volgens mij is het ook niet mogelijk. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Ik voreg mij af of het mogelijk is de kleuren van de topo kaarten aan te passen? Ik vind de huidige kleurstelling niet zo prettig en erg afwijkens van oude (paieren) stafkaarten..

 

Gegroet L van Team LeF

Ja, hier was kort geleden een draadje over, weet zo gauw niet waar, zoek even bij Mapsource

wat dacht je hiervan:

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=11554&hl

Zompies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...