Ivo-tje Geplaatst 29 juni 2009 Geplaatst 29 juni 2009 Opzich klinkt de soldeer oplossing als een logische verklaring voor het getik. Ik zou zelf ook altijd eerst openschroeven om te kijken of het op te lossen is Maar als het inderdaad veertjes/metalen plaatjes zijn, heb je best kans dat deze wat oxidatie hebben, of om andere reden geen contact meer maken. En een veertje is waarschijnlijk gedaan om het 'flexibel' te houden, maar dat zijn draadjes ook Dus overweeg het eens om hem open te schroeven en kijk wat er mis is
haakmeer Geplaatst 29 juni 2009 Geplaatst 29 juni 2009 Opzich klinkt de soldeer oplossing als een logische verklaring voor het getik.Ik zou zelf ook altijd eerst openschroeven om te kijken of het op te lossen is Maar als het inderdaad veertjes/metalen plaatjes zijn, heb je best kans dat deze wat oxidatie hebben, of om andere reden geen contact meer maken. En een veertje is waarschijnlijk gedaan om het 'flexibel' te houden, maar dat zijn draadjes ook Dus overweeg het eens om hem open te schroeven en kijk wat er mis is Loshalen betekend geen garantie.
Ivo-tje Geplaatst 29 juni 2009 Geplaatst 29 juni 2009 Loshalen betekend geen garantie. Lijkt me dat als dat er nog opzit je dat gebruikt voor je hem in elkaar mept Dus ik ging er vanuit dat er van garantie dan ook geen sprake meer was.
wirholt Geplaatst 29 juni 2009 Geplaatst 29 juni 2009 En ook ik heb nu een 'dode' Etrex Vista HCx...Gisteren gebeurde er al iets vreemds tijdens het overzetten van waypoints uit MapSource naar de gps. Tijdens het cachen bleek dat de nieuwe punten er niet in stonden. Verder ging het nog goed. Vandaag wilde ik opnieuw de wp's vanuit Mapsource overzetten. GPS aan, dat ging goed, USB kabel erin en het scherm ging langzaam uit. Nog een keer geprobeerd, hetzelfde verhaal en nu krijg ik het hele ding met geen mogelijkheid meer aan. Ik vind het wel wat vroeg om nu al op te zijn. Ik heb het ding nu precies een jaar. Wel intensief gebruikt, maar dat zou toch geen probleem moeten zijn? Hoe lang is de levensduur van een gemiddelde GPS eigenlijk? Het lijkt me dat dit langer dan een jaar is. Ik baal als een stekker, want over een week gaan we op vakantie en ik word wel ongelukkig als ik dan geen gps heb. Eigenlijk was ik vandaag al ongelukkig dat onze cacheplannen in duigen vielen . Ik ben bang dat dit dus een onvoorziene extra uitgave, een nieuwe dus, gaat worden. De harde tik methode heb ik ook al geprobeerd, maar nee hoor geen remedie. Hoe hard moet die tik zijn, ik durf ook weer niet te hard te slaan, ligt dat ding straks in diggelen! Iemand nog een goed idee? Of is het probleem herkenbaar? Ik heb twee jaar garantie op mijn eTrex Vista HCx. Ik heb hem onlangs laten repareren (na 8 maanden begon de rubberen band los te laten). Ik was hem wel 5 weken kwijt. Voor je vakantie helpt het dus niet, maar wees voorzichtig met wat je doet om je garantie niet te verspelen.
CeilingCat Geplaatst 29 juni 2009 Geplaatst 29 juni 2009 En ook ik heb nu een 'dode' Etrex Vista HCx...Gisteren gebeurde er al iets vreemds tijdens het overzetten van waypoints uit MapSource naar de gps. Tijdens het cachen bleek dat de nieuwe punten er niet in stonden. Verder ging het nog goed. Vandaag wilde ik opnieuw de wp's vanuit Mapsource overzetten. GPS aan, dat ging goed, USB kabel erin en het scherm ging langzaam uit. Nog een keer geprobeerd, hetzelfde verhaal en nu krijg ik het hele ding met geen mogelijkheid meer aan. Ik vind het wel wat vroeg om nu al op te zijn. Ik heb het ding nu precies een jaar. Wel intensief gebruikt, maar dat zou toch geen probleem moeten zijn? Hoe lang is de levensduur van een gemiddelde GPS eigenlijk? Het lijkt me dat dit langer dan een jaar is. Ik baal als een stekker, want over een week gaan we op vakantie en ik word wel ongelukkig als ik dan geen gps heb. Eigenlijk was ik vandaag al ongelukkig dat onze cacheplannen in duigen vielen . Ik ben bang dat dit dus een onvoorziene extra uitgave, een nieuwe dus, gaat worden. De harde tik methode heb ik ook al geprobeerd, maar nee hoor geen remedie. Hoe hard moet die tik zijn, ik durf ook weer niet te hard te slaan, ligt dat ding straks in diggelen! Iemand nog een goed idee? Of is het probleem herkenbaar? Het idee van erop te rammen is op zich _geen_ goede methode om precisie-electronica te repareren... De mijne (heb ook een HCx) doet dit ook wel eens (meestal als ik over een hobbelige weg fiets), maar gaat gelukkig altijd weer aan. De ene keer toen hij dat niet deed bleek dat te zijn omdat de SD-card los zat, dus daar zou je nog even naar kunnen kijken. En anders? Lever hem in voor reparatie zou ik zeggen, hij zou twee jaar garantie moeten hebben. Dat lijkt me in elk geval verstandiger dan ermee te gaan lopen slaan... Hans
melisesue Geplaatst 29 juni 2009 Geplaatst 29 juni 2009 Kijk eens op Dead garmin Of zoek anders eens op internet met "dead garmin." Groeten PAULUS Ziet er als een proberenswaardige optie uit, ga ik zeker uitproberen, dwz dat laat ik meneer Melisesue even doen . Thanks PAULUS, goeie tip!
melisesue Geplaatst 29 juni 2009 Geplaatst 29 juni 2009 Ik wil je wel helpen om tijdens je vakantietijd een gps te lenen. Het is een Vist CX, dus geen HCx.Ik weet niet waar je vakantie is, maar Nederland, Belgie en Duitsland staan er op. Je moet hem dan wel zelf afhalen en weer terug brengen. Ik hoor het wel. Dankjewel Remunj! Dat vind ik een zeer genereus aanbod en dat waardeer ik zeer! Maar eerlijk gezegd heb ik gisteravond al een deel van ons vakantiegeld opgeofferd en een nieuwe gps besteld. Een Oregon. Meneer Melisesue zag de paniek in mijn ogen toen ik bedacht dat het een vakantie zonder gps zou worden en hij vond dat we dan maar niet moesten dralen en voor vervanging moesten zorgen... Ik voelde me wel bezwaard bij deze uitgave, maar ik moet zeggen dat ik er ook heel blij van word. Toch gaan we kijken of we de Vista nog aan de praat gaan krijgen, ik ben een redelijk fanatieke cacher, ben er bijna dagelijks mee bezig, dus een extra gps in huis lijkt bijna geen luxe meer...Alleen dat aan de praat krijgen heeft dan nu gelukkig niet zo'n haast meer Enne, we gaan naar Frankrijk naar een gebied met een cachedichtheid van 9 caches per tien vierkante kilometer .(ergens tussen Cahors en Montauban, ten noorden van Toulouse) Dat wordt nog flink toeren. Dat gedeelte heeft ook nog niet echt goede topokaarten, voor zover wij weten dan. Hoe dan ook, nogmaals bedankt voor je aanbod! groet, Melisesue
Sivota Geplaatst 29 juni 2009 Geplaatst 29 juni 2009 En anders? Lever hem in voor reparatie zou ik zeggen, hij zou twee jaar garantie moeten hebben. Dat lijkt me in elk geval verstandiger dan ermee te gaan lopen slaan... Hans Dat advies zou ik met de Vista zeker nog opvolgen. Gewoon inleveren voor reparatie als er nog garantie op is.
Diafragma Geplaatst 29 juni 2009 Geplaatst 29 juni 2009 Ik wil je wel helpen om tijdens je vakantietijd een gps te lenen. Het is een Vist CX, dus geen HCx.Ik weet niet waar je vakantie is, maar Nederland, Belgie en Duitsland staan er op. Je moet hem dan wel zelf afhalen en weer terug brengen. Ik hoor het wel. Dankjewel Remunj! Dat vind ik een zeer genereus aanbod en dat waardeer ik zeer! Maar eerlijk gezegd heb ik gisteravond al een deel van ons vakantiegeld opgeofferd en een nieuwe gps besteld. Een Oregon. Meneer Melisesue zag de paniek in mijn ogen toen ik bedacht dat het een vakantie zonder gps zou worden en hij vond dat we dan maar niet moesten dralen en voor vervanging moesten zorgen... Ik voelde me wel bezwaard bij deze uitgave, maar ik moet zeggen dat ik er ook heel blij van word. Toch gaan we kijken of we de Vista nog aan de praat gaan krijgen, ik ben een redelijk fanatieke cacher, ben er bijna dagelijks mee bezig, dus een extra gps in huis lijkt bijna geen luxe meer...Alleen dat aan de praat krijgen heeft dan nu gelukkig niet zo'n haast meer Enne, we gaan naar Frankrijk naar een gebied met een cachedichtheid van 9 caches per tien vierkante kilometer .(ergens tussen Cahors en Montauban, ten noorden van Toulouse) Dat wordt nog flink toeren. Dat gedeelte heeft ook nog niet echt goede topokaarten, voor zover wij weten dan. Hoe dan ook, nogmaals bedankt voor je aanbod! groet, Melisesue Misschien sprake van oxidatie op de contactpunten in het batterijengedeelte. Zelfs heel lichte oxidatie kan al tot problemen leiden. Met droog sponsje schoonmaken of inspuiten met contactspray kan dan de oplossing zijn!
Quaerens Geplaatst 30 juni 2009 Geplaatst 30 juni 2009 Tot nu toe hoor ik volgens mij twee totaal uiteenlopende redenen waarom een etrex niet meer aangaat. 1) De batterijen zitten niet lekker. Als de etrex schokt (bijv. klinkers op de fiets) komen de batterijen scheef te zitten. Dit kan opgelost worden door een stukje wc papier bovenop de batterijen te leggen en dan pas af te sluiten zodat de batterijen goed klem zitten. 2) Hij doet het niet meer na een update. Zie dat linkje. Als je garantie hebt zou ik zowiezo eerst bellen en vragen of je het zelf op kan lossen. Ik denk dat de importeur je het toestel te snel laat terug sturen. Zij denken dan "dat lossen wij wel op, dan hoeft de klant niet meer zoveel aan zijn hoofd, da's klantvriendelijk", terwijl jij eigenlijk alleen maar zo snel mogelijk een werkende gps wilt. En daar wil je best wat voor doen.
Remunj Geplaatst 30 juni 2009 Geplaatst 30 juni 2009 Ik wil je wel helpen om tijdens je vakantietijd een gps te lenen. Het is een Vist CX, dus geen HCx.Ik weet niet waar je vakantie is, maar Nederland, Belgie en Duitsland staan er op. Je moet hem dan wel zelf afhalen en weer terug brengen. Ik hoor het wel. Dankjewel Remunj! Dat vind ik een zeer genereus aanbod en dat waardeer ik zeer! Maar eerlijk gezegd heb ik gisteravond al een deel van ons vakantiegeld opgeofferd en een nieuwe gps besteld. Een Oregon. Meneer Melisesue zag de paniek in mijn ogen toen ik bedacht dat het een vakantie zonder gps zou worden en hij vond dat we dan maar niet moesten dralen en voor vervanging moesten zorgen... Ik voelde me wel bezwaard bij deze uitgave, maar ik moet zeggen dat ik er ook heel blij van word. Toch gaan we kijken of we de Vista nog aan de praat gaan krijgen, ik ben een redelijk fanatieke cacher, ben er bijna dagelijks mee bezig, dus een extra gps in huis lijkt bijna geen luxe meer...Alleen dat aan de praat krijgen heeft dan nu gelukkig niet zo'n haast meer Enne, we gaan naar Frankrijk naar een gebied met een cachedichtheid van 9 caches per tien vierkante kilometer .(ergens tussen Cahors en Montauban, ten noorden van Toulouse) Dat wordt nog flink toeren. Dat gedeelte heeft ook nog niet echt goede topokaarten, voor zover wij weten dan. Hoe dan ook, nogmaals bedankt voor je aanbod! groet, Melisesue Geen dank, graag gedaan. We zijn er tenslotte om elkaar te helpen niet waar.
melisesue Geplaatst 30 juni 2009 Geplaatst 30 juni 2009 Tot nu toe hoor ik volgens mij twee totaal uiteenlopende redenen waarom een etrex niet meer aangaat.1) De batterijen zitten niet lekker. Als de etrex schokt (bijv. klinkers op de fiets) komen de batterijen scheef te zitten. Dit kan opgelost worden door een stukje wc papier bovenop de batterijen te leggen en dan pas af te sluiten zodat de batterijen goed klem zitten. 2) Hij doet het niet meer na een update. Zie dat linkje. Als je garantie hebt zou ik zowiezo eerst bellen en vragen of je het zelf op kan lossen. Ik denk dat de importeur je het toestel te snel laat terug sturen. Zij denken dan "dat lossen wij wel op, dan hoeft de klant niet meer zoveel aan zijn hoofd, da's klantvriendelijk", terwijl jij eigenlijk alleen maar zo snel mogelijk een werkende gps wilt. En daar wil je best wat voor doen. Eigenlijk is het bij mij geen van beide redenen; dus voeg daar nog aan toe nummer 3: Hij gaat ineens niet meer aan. (geen update gedaan en geen loszittende batterijen). Wat diafragma oppert lijkt me wel een logische verklaring voor mijn probleem. Oxidatie bij de contactpunten. Ook al is daar met het blote oog geen enkele aanwijzing voor, het ziet er brandschoon uit van binnen. Maar elk advies is nog steeds welkom en wordt dus ook zeker uitgeprobeerd door ons. Dankjulliewel allemaal voor jullie reacties tot zover! groet, Melisesue
Ivo-tje Geplaatst 30 juni 2009 Geplaatst 30 juni 2009 Tot nu toe hoor ik volgens mij twee totaal uiteenlopende redenen waarom een etrex niet meer aangaat.1) De batterijen zitten niet lekker. Als de etrex schokt (bijv. klinkers op de fiets) komen de batterijen scheef te zitten. Dit kan opgelost worden door een stukje wc papier bovenop de batterijen te leggen en dan pas af te sluiten zodat de batterijen goed klem zitten. 2) Hij doet het niet meer na een update. Zie dat linkje. Als je garantie hebt zou ik zowiezo eerst bellen en vragen of je het zelf op kan lossen. Ik denk dat de importeur je het toestel te snel laat terug sturen. Zij denken dan "dat lossen wij wel op, dan hoeft de klant niet meer zoveel aan zijn hoofd, da's klantvriendelijk", terwijl jij eigenlijk alleen maar zo snel mogelijk een werkende gps wilt. En daar wil je best wat voor doen. Eigenlijk is het bij mij geen van beide redenen; dus voeg daar nog aan toe nummer 3: Hij gaat ineens niet meer aan. (geen update gedaan en geen loszittende batterijen). Wat diafragma oppert lijkt me wel een logische verklaring voor mijn probleem. Oxidatie bij de contactpunten. Ook al is daar met het blote oog geen enkele aanwijzing voor, het ziet er brandschoon uit van binnen. Maar elk advies is nog steeds welkom en wordt dus ook zeker uitgeprobeerd door ons. Dankjulliewel allemaal voor jullie reacties tot zover! groet, Melisesue Probleem 3) slecht contact tussen batterijvak en printplaat. (zit ook met veertjes als het goed is)
Aanbevolen berichten