D_Jakke Geplaatst 29 maart 2009 Geplaatst 29 maart 2009 Als het aan mij ligt zou ik even wachten. Vandaag mee op pad geweest en hij is wel een keer of 6 spontaan uit gegaan. Lijkt een niet helemaal stabiele versie. Maar misschien zijn er ook andere ervaringen. hetzelfde gebeurde hier. Toch laat ik deze versie staaan want zitten wel paar handige verbeteringen in. Oa het snel wijzigen van coords als je op een wp klikt op de kaart.
geo_taz Geplaatst 29 maart 2009 Geplaatst 29 maart 2009 Gisteren de nieuwe beta software geladen en vandaag een multi mee gelopen. Ik heb hem minimaal 5 keer moeten herstarten door de batterijen te verwijderen. Met name als je op de kaart loopt, de kaart verschuift en dan die optie verlaat (door op de X te klikken) heeft hij de neiging vast te lopen. Terug naar de vorige versie maar...
Geinponem Geplaatst 29 maart 2009 Geplaatst 29 maart 2009 ...de nieuwe beta software geladen en vandaag een multi mee gelopen. Ik heb hem minimaal 5 keer moeten herstarten door de batterijen te verwijderen. Met name als je op de kaart loopt, de kaart verschuift en dan die optie verlaat (door op de X te klikken) heeft hij de neiging vast te lopen. Ik heb precies dezelfde ervaring gehad vandaag. Het rare was wel dat er nog niets aan de hand was bij de eerste multi, bij de tweede multi liep die echter een aantal keer vast zoals hierboven beschreven. Ook vond ik dat de batterijen behoorlijk snel leeg waren. Toch laat ik deze versie staaan want zitten wel paar handige verbeteringen in.Oa het snel wijzigen van coords als je op een wp klikt op de kaart. Mee eens! Ook het aanpassen van het hoofdmenu is een stuk eenvoudiger geworden, zie ook hier
KarelKraak Geplaatst 29 maart 2009 Geplaatst 29 maart 2009 Hier doet hij het prima. Hier ook Een duidelijke vooruitgang. Met de vorige versie had ik in de tijd dat we hem vandaag gebruikt hebben minimaal één keer de batterijen moeten vervangen (nee, ligt niet aan de batterijen). Nu was het verbruik weer als vanouds. En die nieuwe functies zijn ook nog eens erg handig.
Voronwë Geplaatst 30 maart 2009 Geplaatst 30 maart 2009 Zaterdag de hele dag in gebruik gehad. Geen enkele uitval gehad. Bij mij werkt hij iig Top!
Team DeLammetjes Geplaatst 30 maart 2009 Geplaatst 30 maart 2009 Zaterdag de hele dag in gebruik gehad. Geen enkele uitval gehad.Bij mij werkt hij iig Top! Bij mij werkt hij ook prima, multi gelopen zonder problemen...
Geowolfje Geplaatst 31 maart 2009 Geplaatst 31 maart 2009 Helemaal Top die Oregon!! in het begin nog volop problemen gehad met m'n oregon 300 maar nu gaat 'ie als een speer! Garmin keep up the good work!
Mokum Geplaatst 1 april 2009 Geplaatst 1 april 2009 Hier ook draaiend. Was wel even schrikken na de update bleef de GPS staan op "Validating Update 100%". Na een aantal keer opstarten kwam hij hier maar niet doorheen. Na de baterijen eruit gehad te hebben voor 10 minuten, deed hij het weer . Nu ben ik erg blij want het gebruik van de O is weer een stuk eenvoudiger.
vogelen Geplaatst 1 april 2009 Auteur Geplaatst 1 april 2009 (bewerkt) En weer een update lijkt trouwens wel een 1 april grap hihi Oregon 300 software version 2.95 Beta Changes made from version 2.94 to 2.95: Report any problems with beta software to OregonBeta@garmin.com Added big numbers option to the trip computer Added new trip computer dashboards Added POI subcategories Added 'search near' option to Geocaches search Added change location to Sun and Moon Added change location to Hunt and Fish Fixed shutdown on the map Date: April 1, 2009. Weather: Cool. Health: good. Food: 905 pounds. Next landmark: 190 miles. Miles traveled: 364 miles. http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=4393 1 april 2009 bewerkt door vogelen
Geinponem Geplaatst 1 april 2009 Geplaatst 1 april 2009 En weer een update lijkt trouwens wel een 1 april grap hihi Oregon 300 software version 2.95 Beta Changes made from version 2.94 to 2.95: Report any problems with beta software to OregonBeta@garmin.com Added big numbers option to the trip computer Added new trip computer dashboards Added POI subcategories Added 'search near' option to Geocaches search Added change location to Sun and Moon Added change location to Hunt and Fish Fixed shutdown on the map Date: April 1, 2009. Weather: Cool. Health: good. Food: 905 pounds. Next landmark: 190 miles. Miles traveled: 364 miles. http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=4393 Tja, ik dacht ook al: wat moet ik nou met die laatste informatie Date: April 1, 2009. Weather: Cool. Health: good. Food: 905 pounds. Next landmark: 190 miles. Miles traveled: 364 miles. De update desondanks zonder verdere grappen kunnen uitvoeren. Vooral de 'search near' functie lijkt me een goede aanvulling. Ook de aanvullingen op de tripcomputer zijn aardig. Wat er nu precies veranderd is met de POI's is me alleen (nog) niet duidelijk.
Mon-Roe Geplaatst 5 april 2009 Geplaatst 5 april 2009 Na de update merk ik dat de Oregon regelmatig zichzelf uitschakeld. Dit doet ie voornamelijk als je in de kaart staat en terug wilt naar het menu. Het lijkt meer voor te komen als de Oregon op 12V aangesloten is dan op de batterijen. Meer mensen hier last van?
RandJe @ stipjesjacht Geplaatst 5 april 2009 Geplaatst 5 april 2009 Ja daar hebben wij ook last van. Dit doet ie als je met de kaart geschoven hebt en dan op het pijltje klikt om terug te gaan naar de originele weergave.
Mon-Roe Geplaatst 5 april 2009 Geplaatst 5 april 2009 Ik zie net dat er een nieuwe beta versie is, 2.95 waar het probleem lijkt te zijn opgelost. Zo maar even installeren.
Geinponem Geplaatst 6 april 2009 Geplaatst 6 april 2009 2.95 inmiddels met succes in het veld getest. Het uitval-probleem uit 2.94 is opgelost en dit keer gingen de batterijen ook veel langer mee (zo'n 8 uur met 100% scherm, scherm constant aan en WAAS aan). Op het einde van de dag was de Oregon wel een beetje in de war. Hij gaf zo'n uur lang de verkeerde positie aan: zo'n 50 meter verderop en ook de afwijking werd erg groot (ik stond op de Lekdijk: open gebied dus). Ik kan dit nog niet helemaal verklaren. In de cache die ik aan het doen was moest ik wel RD en UTM coordinaten gebruiken waardoor ik de instellingen van de Oregon moest aanpassen. Nadat ik hem weer op WGS84 had staan begon dit probleem. De batterijen waren echter ook bijna op. Na de batterijwissel duurde het nog zo'n 20 minuten voordat ik weer een juiste positiebepaling kreeg met een afwijking van 5 meter.
Crankyhenkie Geplaatst 10 april 2009 Geplaatst 10 april 2009 Afgelopen week bijna 30 caches gedaan met de 400T, bijna 100 km gewandeld. Geen enkel probleem tegen gekomen met de nieuwe update. De batterijen doen het inderdaad erg goed.
Aanbevolen berichten