Geinponem Geplaatst 11 april 2009 Geplaatst 11 april 2009 Ik kom er net achter dat het kaart-pan-probleem bij mij toch nog niet helemaal opgelost is: Als ik een route wil plannen en de tussenpunten wil opzoeken met de kaart (Use Map) valt de Oregon SOMS helemaal uit. Dit keer hoef ik niet de batterijen eruit te halen, maar volstaat gewoon opnieuw opstarten met de power-button. Het is tot nu toe 3 keer gebeurd, maar als ik het probleem nu nogmaals wil forceren lukt het niet. Diverse dingen geprobeerd: met en zonder navigatie aan en met en zonder satelietontvangst. Dus of het iets structureels is betwijfel ik. Toch benieuwd of ook andere dit probleem hebben (gehad).
Forward_observer Geplaatst 11 april 2009 Geplaatst 11 april 2009 Even een vraag. Mijn oregon 400T geeft bij software version 2.90 en bij versie gps software2.58 aan. Moet ik dit nu met een update verhogen, of is dit de laatste update? Met webupdater gebeurde er niks, zou dus verwachting dat hij helemaal bij is, maar ik zie hier boven hogere versie's.
Crankyhenkie Geplaatst 11 april 2009 Geplaatst 11 april 2009 Even een vraag. Mijn oregon 400T geeft bij software version 2.90 en bij versie gps software2.58 aan. Moet ik dit nu met een update verhogen, of is dit de laatste update? Met webupdater gebeurde er niks, zou dus verwachting dat hij helemaal bij is, maar ik zie hier boven hogere versie's. Het lijkt er op dat je ineens van versie 2.58 naar beta 2.90 bent gegaan. Ik denk niet dat het kwaad kan. Bij mij staat in het Info scherm op de 1e regel "Beta Software 2.95" en op de 3e regel "Versie GPS-software: 2.80" Dit kun je vinden in het menu "Stel in" en dan helemaal onderaan "Info...".
DiedB Geplaatst 11 april 2009 Geplaatst 11 april 2009 Het is inderdaad allemaal luxe! Met mijn Geko 101 kwam ik ook bij het kistje! Klopt, ik heb er ook een en die doet het denk ik bijna beter dan die Colorado en Oregon!
Forward_observer Geplaatst 11 april 2009 Geplaatst 11 april 2009 Even een vraag. Mijn oregon 400T geeft bij software version 2.90 en bij versie gps software2.58 aan. Moet ik dit nu met een update verhogen, of is dit de laatste update? Met webupdater gebeurde er niks, zou dus verwachting dat hij helemaal bij is, maar ik zie hier boven hogere versie's. Het lijkt er op dat je ineens van versie 2.58 naar beta 2.90 bent gegaan. Ik denk niet dat het kwaad kan. Bij mij staat in het Info scherm op de 1e regel "Beta Software 2.95" en op de 3e regel "Versie GPS-software: 2.80" Dit kun je vinden in het menu "Stel in" en dan helemaal onderaan "Info...". dat klopt maar mijn 1e regel geeft dus software versie 2.90 aan en de 3e regel gps software 2.58. dan loop ik dus acfhter met die van jou en velen volgens mij?
smeule Geplaatst 11 april 2009 Geplaatst 11 april 2009 Even een vraag. Mijn oregon 400T geeft bij software version 2.90 en bij versie gps software2.58 aan. Moet ik dit nu met een update verhogen, of is dit de laatste update? Met webupdater gebeurde er niks, zou dus verwachting dat hij helemaal bij is, maar ik zie hier boven hogere versie's. Het lijkt er op dat je ineens van versie 2.58 naar beta 2.90 bent gegaan. Ik denk niet dat het kwaad kan. Bij mij staat in het Info scherm op de 1e regel "Beta Software 2.95" en op de 3e regel "Versie GPS-software: 2.80" Dit kun je vinden in het menu "Stel in" en dan helemaal onderaan "Info...". dat klopt maar mijn 1e regel geeft dus software versie 2.90 aan en de 3e regel gps software 2.58. dan loop ik dus acfhter met die van jou en velen volgens mij? Webupdater zoekt volgens mij niet naar de Beta-software. Webupdater zoekt alleen naar de officieel vrijgegeven updates. De Beta-versies kunnen bugs in zitten en is op eigen risico
Crankyhenkie Geplaatst 11 april 2009 Geplaatst 11 april 2009 Smeule heeft gelijk, alleen officieel vrijgegeven updates verschijnen in de Web Updater. Overigens denk ik niet dat je achter loopt. In de beta zullen ook alle voorgaande updates zitten. Gewoon even de officiele versie afwachten en dan opnieuw updaten. Als je Oregon het gewoon goed doet dan hoef je niet persé elke keer te updaten.
Forward_observer Geplaatst 11 april 2009 Geplaatst 11 april 2009 Smeule heeft gelijk, alleen officieel vrijgegeven updates verschijnen in de Web Updater. Overigens denk ik niet dat je achter loopt. In de beta zullen ook alle voorgaande updates zitten. Gewoon even de officiele versie afwachten en dan opnieuw updaten. Als je Oregon het gewoon goed doet dan hoef je niet persé elke keer te updaten. Ke dank voor de antwoorden
smeule Geplaatst 19 april 2009 Geplaatst 19 april 2009 Ik kom er net achter dat het kaart-pan-probleem bij mij toch nog niet helemaal opgelost is:Als ik een route wil plannen en de tussenpunten wil opzoeken met de kaart (Use Map) valt de Oregon SOMS helemaal uit. Dit keer hoef ik niet de batterijen eruit te halen, maar volstaat gewoon opnieuw opstarten met de power-button. Het is tot nu toe 3 keer gebeurd, maar als ik het probleem nu nogmaals wil forceren lukt het niet. Diverse dingen geprobeerd: met en zonder navigatie aan en met en zonder satelietontvangst. Dus of het iets structureels is betwijfel ik. Toch benieuwd of ook andere dit probleem hebben (gehad). Ook dit heb ik nu met de nieuwste versie. Weet iemand nog een link om versie 2.80 te downloaden. Beta-software is helaas nog niet stabiel.
Mars Express Geplaatst 19 april 2009 Geplaatst 19 april 2009 Ik kom er net achter dat het kaart-pan-probleem bij mij toch nog niet helemaal opgelost is:Als ik een route wil plannen en de tussenpunten wil opzoeken met de kaart (Use Map) valt de Oregon SOMS helemaal uit. Dit keer hoef ik niet de batterijen eruit te halen, maar volstaat gewoon opnieuw opstarten met de power-button. Het is tot nu toe 3 keer gebeurd, maar als ik het probleem nu nogmaals wil forceren lukt het niet. Diverse dingen geprobeerd: met en zonder navigatie aan en met en zonder satelietontvangst. Dus of het iets structureels is betwijfel ik. Toch benieuwd of ook andere dit probleem hebben (gehad). Ook dit heb ik nu met de nieuwste versie. Weet iemand nog een link om versie 2.80 te downloaden. Beta-software is helaas nog niet stabiel. hier: http://www.gpsinformation.org/perry/oregon/
Geinponem Geplaatst 24 april 2009 Geplaatst 24 april 2009 In dit nieuwe draadje zag ik dat er weer een nieuwe software versie uit is voor de Oregons. Zelf heb ik een 300 en daarvoor hier deze 2.96-versie gedownload. Als ik het gedownloade exe-bestand echter wil uitvoeren krijg ik de foutmelding dat het 'geen geldige Win32-toepassing' is. Ik kan hem dus niet installeren. Bij de voorgaande versies had ik dit probleem niet. Zijn er meer met dit probleem Uit het eerder genoemde draadje begrijp ik dat dit probleem zich niet voordoet bij de 400t. Zou het kwaad kunnen om de nieuwe 2.96-versie van de 400t op mijn 300 te installeren?
Forward_observer Geplaatst 24 april 2009 Geplaatst 24 april 2009 In dit nieuwe draadje zag ik dat er weer een nieuwe software versie uit is voor de Oregons. Zelf heb ik een 300 en daarvoor hier deze 2.96-versie gedownload. Als ik het gedownloade exe-bestand echter wil uitvoeren krijg ik de foutmelding dat het 'geen geldige Win32-toepassing' is. Ik kan hem dus niet installeren. Bij de voorgaande versies had ik dit probleem niet. Zijn er meer met dit probleem Uit het eerder genoemde draadje begrijp ik dat dit probleem zich niet voordoet bij de 400t. Zou het kwaad kunnen om de nieuwe 2.96-versie van de 400t op mijn 300 te installeren? Hallo Geinponem, Ik heb inderdaad vandaag de nieuwste versie geinstalleerd op mijn 400T en tot nu toe geen problemen. Volgens mij alleen is deze versie zoals in het door jou genoemde draadje ook voor de 300 bedoeld zie topicstarter. Neem aan dat je het exe bestand via je pc installeerd?
Geinponem Geplaatst 24 april 2009 Geplaatst 24 april 2009 Hallo Geinponem, Ik heb inderdaad vandaag de nieuwste versie geinstalleerd op mijn 400T en tot nu toe geen problemen. Volgens mij alleen is deze versie zoals in het door jou genoemde draadje ook voor de 300 bedoeld zie topicstarter. Ja maar ik twijfel vooral omdat dat bestandje 'Oregon400t_296Beta.exe' heet terwijl die voor de 300 'Oregon300_296Beta.exe' heet. Het zou dan dus toch om 2 verschillende bestanden kunnen gaan. Anders zou de naam toch wel hetzelfde zijn. Wat ik overigens wel raar zou vinden want volgens mij zijn de 300 en 400 qua software gelijk aan elkaar. Neem aan dat je het exe bestand via je pc installeerd? Ja! (net als de vorige versies, zoals 2.94 en 2.95).
smeule Geplaatst 24 april 2009 Geplaatst 24 april 2009 Hallo Geinponem, Ik heb inderdaad vandaag de nieuwste versie geinstalleerd op mijn 400T en tot nu toe geen problemen. Volgens mij alleen is deze versie zoals in het door jou genoemde draadje ook voor de 300 bedoeld zie topicstarter. Ja maar ik twijfel vooral omdat dat bestandje 'Oregon400t_296Beta.exe' heet terwijl die voor de 300 'Oregon300_296Beta.exe' heet. Het zou dan dus toch om 2 verschillende bestanden kunnen gaan. Anders zou de naam toch wel hetzelfde zijn. Wat ik overigens wel raar zou vinden want volgens mij zijn de 300 en 400 qua software gelijk aan elkaar. Neem aan dat je het exe bestand via je pc installeerd? Ja! (net als de vorige versies, zoals 2.94 en 2.95). Ik zou het gewoon proberen. De OR-300 en de OR-400 verschillen inderdaad niet veel. Gewoon doen.
TuuronTour Geplaatst 24 april 2009 Geplaatst 24 april 2009 Ik zou het gewoon proberen. De OR-300 en de OR-400 verschillen inderdaad niet veel. Gewoon doen. Heb het net met succes geinstalleerd op mijn OR-300
Aanbevolen berichten