Spring naar bijdragen

New driving directions.


wirholt

Aanbevolen berichten

Sinds de nieuwe look van geocaching .com, is het bij een cache nu ook mogelijk "driving directions" aan te klikken. Je kijgt dan de Google maps met de route naar de cache. Leuk idee.

Maar kijk uit, Google houdt geen rekening ermee hoe je het laatste stukje moet doen. Google ziet er geen been in je te laten zwemmen!

Bij onze cache GC1E4N0 ligt het beginpunt vlak naast een kanaal. Google brengt je keurig bij het punt dat volgens Google hemelsbreed het dichtst bij is en met de auto te bereiken. Helaas lig dat net aan de andere kant van het water. Dat de weg aan de onze kant van het water ook met de auto bereikt kan worden, weet Google blijkbaar niet.

Ik vraag me af of de fout wel bij Google ligt, of dat de Google route berekening door GC wordt gebruikt op een manier die daar eigenlijk niet voor bedoeld is. In de meeste gevallen zal het wel goed gaan.

bewerkt door wirholt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat is me met mijn Tomtom ook meer dan eens overkomen hoor :) . Vaak let ik er op of hij de cache een beetje logisch benadert, maar eens per maand trap ik er toch weer in...Nou ja, dan maar gaan zwemmen, toch? :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf gisteren ook iets meegemaakt...

Wilde de cache GCGQZY gaan bezoeken en hadden netjes de coordinaten van de parkeerplaats ingevoerd in de TomTom...

Stuurde ze ons het laatste stukje toch via een heeeel smal en steil bergpaadje naar de parkeerplaats, terwijl deze achteraf gewoon via de provinciale weg bereikbaar was!

Het was wel een avontuurlijke rit, smal paadje, ene kant rots, andere kant afgrond... Veel keien/rotsen op de weg waar de onderkant van de auto af en toe langs schraapte....

 

Op de terugweg hebben we maar naar ons gevoel geluisterd, en niet naar de DomDom, want die wilde ons weer stug het zelfde paadje omhoog sturen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook wij kwamen afgelopen zondag niet waar we zijn moesten via de google routebeschrijving ( alles eens proberen toch )

meestal kijken we van tevoren naar de dichtsbijzijnde straat en voeren die in in een navigatiesysteem ( geen dom dom )

gaat maar zelden fout maar is wel wat meer huiswerk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf gisteren ook iets meegemaakt...

Wilde de cache GCGQZY gaan bezoeken en hadden netjes de coordinaten van de parkeerplaats ingevoerd in de TomTom...

Stuurde ze ons het laatste stukje toch via een heeeel smal en steil bergpaadje naar de parkeerplaats, terwijl deze achteraf gewoon via de provinciale weg bereikbaar was!

Het was wel een avontuurlijke rit, smal paadje, ene kant rots, andere kant afgrond... Veel keien/rotsen op de weg waar de onderkant van de auto af en toe langs schraapte....

 

Op de terugweg hebben we maar naar ons gevoel geluisterd, en niet naar de DomDom, want die wilde ons weer stug het zelfde paadje omhoog sturen...

 

Wellicht had je de korste route ingesteld ? Dan pakt hij dus de kortste, al scheelt het maar een paar meter. En je kon er dus met de auto rijden.

Geocaching: zo kom je nog eens ergens ! :blush:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocaching: zo kom je nog eens ergens ! :)

 

Geopatra.

 

Ha ha ja inderdaad! :)

Alleen kreeg m'n lieve vrouwtje het een beetje benauwd want die keek recht de afgrond in hi hi...

En aangezien we ook al een keer in een vakantie in de Ardennen écht vast hadden gezeten, hadden we nu zoiets van... Dezjavu???????

 

Maar het is de TomTom van mijn ouders, omdat ik een tijdelijke auto (v/d zaak) heb. Normaal heb ik een ingebouwde navigatie in mijn radio van VDO, en die weet ik iets beter te bedienen.

 

En wat (auto) navigatie in het algemeen...

Ik weet niet of het mensen dom maakt, maar in ieder geval wel lui! (bij mij dan ha ha)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij ging deze topic niet over TomTom maar over de nieuwe optie driving directions van Google Maps op de cachepagina's van geocaching.com.

 

Google maps, Google Earth enz zijn niet altijd zuiver. Er kan wel meer dan 100 meter verschil in zitten. De route is een indicatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...