Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Reej ,

Als je nu een keuze zou moeten maken tussen Collorado of een Oregon welke lijkt jou dan de beste keuze?

en als in de keus de map60 csx ook nog meedoet?

Zijn er duidelijke verschillen?

Ik lees in de forums over afwijkingen bij de collorado, de omslachtige bedieningen bij collorado en oregon om naar een volgend waypoint van een multi te gaan. Ben enorm aan het dubben tussen de map60 csx en de oregon.

Da's niet zo moeilijk Bram..... De Colorado natuurlijk...

Geplaatst (bewerkt)
en als in de keus de map60 csx ook nog meedoet?

Zijn er duidelijke verschillen?

Ik lees in de forums over afwijkingen bij de collorado, de omslachtige bedieningen bij collorado en oregon om naar een volgend waypoint van een multi te gaan. Ben enorm aan het dubben tussen de map60 csx en de oregon.

Zeker de oregon. De bediening is wel wennen, maar we hebben het getest en de oregon is sneller dan de CSX. We hebben geen last van een afwijking bij de colorado. Wat wel een nadeel is bij de colorado en oregon is dat je eigenlijk altijd het scherm verlichting iets aan moet zetten, anders is het gewoon te donker.

Wat wij missen op de oregon:

- Gemiddelde van wp's berekenen

- gevaren zone

Wat de oregon wel heeft en de CSX niet:

- Kaarten worden beter weergegeven

- Wherigo player

- Cache beschrijvingen

- Je gevonden cache's invoeren, en gebruiken bij het loggen.

Er zijn nog wel meer dingen die de oregon/CSX heeft, maar dat heeft weinig nut bij het cachen.

Hou je van touchscreen koop de oregon, hou je hier niet van neem de colorado.

Ps. Tijdens het GSAK event zal ik de colorado en oregon meenemen, kan je het zelf met eigen ogen bekijken.

En daar ben ik ook benieuwd naar.

Wat zijn de mogelijkheden van de Oregon voor wat betreft autonavigatie in NL en de rest van Europa.

Welke kaart/software is er minimaal nodig? City Navigator?

Stel dat je bijv. ook een Nuvi 760 (o.i.d.) hebt/wilt aanschaffen als voorwaardig autonavigatiepakket inclusief bluetooth carkit. Kun je dan de City Navigator kaarten op beide devices gebruiken?

Is dat toegestaan? Heb je er wat aan?

Wij hebben city navigator op de oregon en colorado en dit werkt perfect. Ook in het buitenland hebben we nergens last van. Het is natuurlijk niet zo mooi als de tomtom, maar met city navigator hoeven wij geen tomtom te hebben.

Als je een kaart koopt is deze alleen beschikbaar voor 1 GPS. Dit is een groot nadeel van Garmin omdat de kaarten vrij prijzig zijn.

bewerkt door smeule
Geplaatst
Kan iemand ook aangeven hoe je kunt projecteren met een oregon. Ik heb de optie nog niet kunnen vinden

waypoint manager->selekteer waypont->ga helemaal naar beneden->kies project-waypoint

Geplaatst

Zo, ook team eigenwijs heeft na ruim 2,5jaar de Etrex Euro (nog met de oude receiver) verlaten en is overgestapt op de Oregon 300 met Topo NL er nu ook op.

Wat een verschil in ontvangst, kaarten en gebruiksgemak.

Maar nu praten we ook niet zomaar over een overstapje/upgrade!

Al heeft het wel even geduurd voordat we besloten hadden tussen de 60CSx, Colorado en Oregon.

Nu alleen nog even touchscreen cleaner halen en een pennetje om de GPS mee te bedienen.

Anders blijven de vette vingers erop verschijnen en dan is het zicht op het scherm ineens wel een stuk minder.

Ook ik loop nog met een vraag die al eens eerder is gesteld hier op het forum maar nog niet helemaal is beantwoord.

Het gaat om het volgende:

- Tweede vraagje is mbt wijzigen van coördinaten: handig via dat touchscreen, maar één ding vond ik zeer vervelend: je kreeg eerst soort pijltjes waarmee je vooruit en achteruit in je coördinaten de cursor kon verplaatsen. Dan 'vinkje' om bij cijfertoetsenbord te geraken en boel aan te passen, MAAR als je dan je N had aangepast en vervolgens aan je E-coördinaat wou beginnen, vond ik het zeer vervelend werken: het N en het E coördinaat staan vlak achter elkaar en als je met je cijfertoetsenbord bent aan het ingeven, dan moet je eerst dat aanpassen naar letters, je E terug intypen en dan de rest van je cijfers van je E-coördinaat intypen... Zoals met de CSx kan je niet tegelijk én je cursor verplaatsen én de cijfers aanpassen had ik indruk: het was ofwel cursor juist zetten, dan numeriek clavier oproepen, boel wijzigen en dan ofwel opslaan, brol terug oproepen, met cursor nu tot aan E-coördinaat gaan, dan weer numeriek toetsenbordje oproepen en wijzigen OFWEL dus de E opnieuw intypen...

Zie ik hier iets over het hoofd en kan het eenvoudiger, of kan je vb ergens instellen dat hij die E moet "blokkeren", net zoals hij dat doet met de ° en de . in de coördinaten?

Is hier al een handige methode voor gevonden door iemand?

Mark.

• 4 weeks later...
Geplaatst

Ook hier is de 300 binnen.

Is wel een verademing, ben er erg blij mee :blush:

Heeft wel erg veel mogelijkheden in vergelijking met me vorige GSS.

Alleen hoe krijg ik hem van miles af :huh: Moet wel zeggen dat ik de manual een beetje beperkt vindt voor deze GPS.

Polmske P.

Geplaatst
Ook hier is de 300 binnen.

Is wel een verademing, ben er erg blij mee :blush:

Heeft wel erg veel mogelijkheden in vergelijking met me vorige GSS.

Alleen hoe krijg ik hem van miles af :huh: Moet wel zeggen dat ik de manual een beetje beperkt vindt voor deze GPS.

Polmske P.

stel in->eenheden-> afstand/snelheid op metrisch ?

Geplaatst
Zo, ook team eigenwijs heeft na ruim 2,5jaar de Etrex Euro (nog met de oude receiver) verlaten en is overgestapt op de Oregon 300 met Topo NL er nu ook op.

Wat een verschil in ontvangst, kaarten en gebruiksgemak.

Maar nu praten we ook niet zomaar over een overstapje/upgrade!

Al heeft het wel even geduurd voordat we besloten hadden tussen de 60CSx, Colorado en Oregon.

Nu alleen nog even touchscreen cleaner halen en een pennetje om de GPS mee te bedienen.

Anders blijven de vette vingers erop verschijnen en dan is het zicht op het scherm ineens wel een stuk minder.

Ook ik loop nog met een vraag die al eens eerder is gesteld hier op het forum maar nog niet helemaal is beantwoord.

Het gaat om het volgende:

- Tweede vraagje is mbt wijzigen van coördinaten: handig via dat touchscreen, maar één ding vond ik zeer vervelend: je kreeg eerst soort pijltjes waarmee je vooruit en achteruit in je coördinaten de cursor kon verplaatsen. Dan 'vinkje' om bij cijfertoetsenbord te geraken en boel aan te passen, MAAR als je dan je N had aangepast en vervolgens aan je E-coördinaat wou beginnen, vond ik het zeer vervelend werken: het N en het E coördinaat staan vlak achter elkaar en als je met je cijfertoetsenbord bent aan het ingeven, dan moet je eerst dat aanpassen naar letters, je E terug intypen en dan de rest van je cijfers van je E-coördinaat intypen... Zoals met de CSx kan je niet tegelijk én je cursor verplaatsen én de cijfers aanpassen had ik indruk: het was ofwel cursor juist zetten, dan numeriek clavier oproepen, boel wijzigen en dan ofwel opslaan, brol terug oproepen, met cursor nu tot aan E-coördinaat gaan, dan weer numeriek toetsenbordje oproepen en wijzigen OFWEL dus de E opnieuw intypen...

Zie ik hier iets over het hoofd en kan het eenvoudiger, of kan je vb ergens instellen dat hij die E moet "blokkeren", net zoals hij dat doet met de ° en de . in de coördinaten?

Is hier al een handige methode voor gevonden door iemand?

Mark.

Dat dacht ik eerst ook, maar als je op het scroll venster bovin drukt, kan je weer verder scrollen.

Meestal kan je dan de graden en minuten zo door klikken

Geplaatst (bewerkt)

Zo kom je na 2 a 3 maand opeens achter leuke functies :thumbup:

Laatst op DCG event ook weer nieuwe dingen geleerd en dat nog wel midden in een nachtcache...

bewerkt door reej
  • 2 weeks later...
Geplaatst

Ik heb sinds een paar dagen de Oregon 400t (upgrade van de Extrex Vista HCx) en vraag me af hoe ik via GSAK > Mapsource, de cachebeschrijvingen in de gps krijg. Als ik in GSAK file export Mapsource doe, dan krijg ik in de Oregon de caches als wappoints binnen en niet als Geochaches met cachebeschrijving. Weet iemand hoe dat moet?

Geplaatst

Hier ook de Oregon 400T binnen. Deze als upgrade voor de Vista Cx. Het is wel even wennen v.w.b. de bediening, maar dat zal met de tijd wel sneller gaan. De kaarten zijn duidelijk (beter dan bij de Vista), wel zoals smeule al melde, de verlichting iets aan laten, dat maakt het scherm beduidend beter.

Kon echter nergens vinden wat de max grootte van de micro SD kaart mocht zijn, ben toen maar voor de zekerheid voor 2 GB gegaan en daar de benodigde topo's op gezet.

Nu nog wat stoeien met de apparaat en morgen dan maar eens buiten proberen.

Geplaatst
Gewoon exporteren als GPX naar de Oregon. Of de macro ColoradoExport (zie macro forum GSAK) gebruiken.

Ik heb niet zoveel ervaring met GSAK en macro's vind ik nog wat lastig. Maar als ik gewoon exporteer als gpx dan blijft het hetzelfde, ik krijg waypoints binnen, maar niet de cachebeschrijving. Moet ik nog wat instellingen wijzigen in het Export schermpje?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...