Spring naar bijdragen

Home coordinates; Probleempje met instellen


myres

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb op het nl forum mijn lengte en breedte graad ingevuld. Ik zou dat ook graag op het com forum willen invullen, maar ik zie daar rode sterretjes staan. Ik denk dat het niet goed doe.

Ik heb nog geen eigen gps, dus ik mijn coordinaten niet controleren.

Op nl zijn dit mijn coordinaten.

Je Lengtegraad (decimaal) 42827

Je Breedtegraad (decimaal) 5155759

Wat moet ik invullen op com.

Groetjes,

Myres

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo,

Ik heb op het nl forum mijn lengte en breedte graad ingevuld. Ik zou dat ook graag op het com forum willen invullen, maar ik zie daar rode sterretjes staan. Ik denk dat het niet goed doe.

Ik heb nog geen eigen gps, dus ik mijn coordinaten niet controleren.

Op nl zijn dit mijn coordinaten.

Je Lengtegraad (decimaal) 42827

Je Breedtegraad (decimaal) 5155759

Wat moet ik invullen op com.

Groetjes,

Myres

Op geocaching.nl moet je de coordinaten decimaal opgeven, dus in graden en delen van graden. Lengte is dan een getal van 3 tot 7, breedte een getal van 50 tot 53. Een punt zetten na de 4 en na 51 levert wel een correct coordinaat op maar is waarschijnlijk niet je thuislocatie. Dat is namelijk midden in een weide WNW van Klutsdorp.

Op Geocaching.com moet je graden en decimale minuten invullen. Graden dus als de graden voor de komma op geocaching.nl, de minuten is de fractie maal 60. Als ik bovenstaande getallen als zodanig opvat, dus spatie, gradenteken en punt toevoeg, dan kom ik in Rotterdam uit, 300 m noordelijk van het station. Controleer daarom nog wat je thuislocatie is in de verschillende notaties. Hoewel Google Earth niet heel nauwkeurig is is het voor de thuislocatie nauwkeurig genoeg. Onder extra, opties kun je daar aangeven welke notatie van de locatie gebruikt moet worden.

Groeten, Krijgertjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laatste klopt inderdaad, ik woon in Rotterdam, dichtbij het station, maar ik snap nog niet helemaal wat je bedoelt.

Als het goed begrijp kloppen nu mijn coordinaten voor het nl forum ook niet.

bewerkt door myres
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb via google earth geprobeerd om wel de goede coordinaten te vinden, maar als ik dat controleer kom ik in een heel ander land uit.

Kan iemand me aub helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb via google earth geprobeerd om wel de goede coordinaten te vinden, maar als ik dat controleer kom ik in een heel ander land uit.

Kan iemand me aub helpen?

 

Ik neem aan dat je coordinaten zijn:

N51 55.44 E4 28.167

Noord 51 graden, 55.44 minuten, Oost 4 graden, 28.167 minuten?

 

Als ik dat in Google invoer, kom ik zo ongeveer bovenop het Centraal Station uit.

Indien je er op geocaching.com dan ook voor kiest om de invoer te doen middels graden/ minuten (in het Engels Degrees and Minutes dan kun je dat op dezelfde manier invoeren.

 

Als je hier niet uitkomt, moet je maar even een PB of email sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op nl zijn dit mijn coordinaten.

Je Lengtegraad (decimaal) 42827

Je Breedtegraad (decimaal) 5155759

Wat moet ik invullen op com.

Ik blijf mij er voortdurend over verbazen hoe soepel de mensen omspringen met in hun ogen vreemde tekentjes, die ze dan maar gewoon weglaten.

En dan gaat het in dit geval met name om de tekens ° ' " en de spatie...

Als je bijvoorbeeld om een vertaling van een woord uit het arabisch vraagt, dan laat je toch ook niet alle krulletjes weg die je snapt?

En een datum ga je toch ook niet schrijven als 22708 omdat je even niet snapt waarom er / tekens tussenstaan?

of dat het nu 182021 is .. (dat is dus een tijd :thumbup: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt erop dat ik het op het nl forum heb gevonden, maar zeker ben ik er niet van.

 

op het .com forum lukt het me niet. Ik kom dan ergens in uvarovo uit.

 

Ik vind het knap lastig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt erop dat ik het op het nl forum heb gevonden, maar zeker ben ik er niet van.

 

op het .com forum lukt het me niet. Ik kom dan ergens in uvarovo uit.

 

Ik vind het knap lastig!

 

Eeeh, vind je het heel erg als ik er geen touw aan kan vastknopen?

 

 

Ik wil graag de weekly notifacation ontvangen. Dat heb ik netjes aangemeld, maar dat is niet volledig, omdat mijn home coordinates op geocaching.com niet ingevuld zijn.

Ik heb toen ik een gps gehuurd heb de coordinaten opgeschreven toen ik bij mezelf voor de deur stond. Ik heb deze op het nl forum en het com forum ingevuld. In het nl forum paste de cijfers, maar op het com forum stonden er rode sterretjes en kon ik niet show map for these coordinates doen.

Daarom dus mijn vraag wat ik verkeerd doe.

Ik krijg van iedereen hele goede tips, maar ik snap niet goed wat ik moet doen.

Het is ook erg lastig misschien dat ik nog geen eigen gps heb.

Ik hoop dat mijn vraag nu meer duidelijk is. Het makkelijkst zou zijn als ik het er gewoon in zou kunnen knippen en plakken.

Alvast bedankt voor de vele goede tips!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de coordinaten invoerd zoals op onderstaande foto moet het goed gaan.

 

9080fc1b-60d9-4240-bd6f-16f195f18d9e.jpg

 

Edit: foto iets kleiner gemaakt.

bewerkt door smeule
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw super!

Het is gelukt, ik woon einelijk weer in Rotterdam.

Ik was al bang dat ik moest gaan verhuizen. :thumbup:

Iedereen bedankt voor de hulp. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt erop dat ik het op het nl forum heb gevonden, maar zeker ben ik er niet van.

 

op het .com forum lukt het me niet. Ik kom dan ergens in uvarovo uit.

 

Ik vind het knap lastig!

 

Eeeh, vind je het heel erg als ik er geen touw aan kan vastknopen?

 

Net iets te laat dus :thumbup:

Ik wil graag de weekly notifacation ontvangen. Dat heb ik netjes aangemeld, maar dat is niet volledig, omdat mijn home coordinates op geocaching.com niet ingevuld zijn.

Ik heb toen ik een gps gehuurd heb de coordinaten opgeschreven toen ik bij mezelf voor de deur stond. Ik heb deze op het nl forum en het com forum ingevuld. In het nl forum paste de cijfers, maar op het com forum stonden er rode sterretjes en kon ik niet show map for these coordinates doen.

Daarom dus mijn vraag wat ik verkeerd doe.

Ik krijg van iedereen hele goede tips, maar ik snap niet goed wat ik moet doen.

Het is ook erg lastig misschien dat ik nog geen eigen gps heb.

Ik hoop dat mijn vraag nu meer duidelijk is. Het makkelijkst zou zijn als ik het er gewoon in zou kunnen knippen en plakken.

Alvast bedankt voor de vele goede tips!

 

Ik denk dat je op geocaching.com moet invullen (gegevens in graden en minuten):

N 51 55.440

E 4 28.167

 

Op geocaching.nl moet dat in graden. De N en de E liggen vast. Bovenstaand coordinaat wordt dan

Lengte: 4 + 28.167 / 60 = 4.46945

Breedte 51 + 55.440 / 60 = 51.924

Voor lengte en breedte dus de minuten delen door 60 (geeft altijd een getal kleiner dan 1) en dat bij de graden optellen.

Succes, Krijgertjes.

 

P.S. net iets te laat dus :thumbup:

 

O ja, op geocaching.com kun je ook de weergave wisselen van graden en minuten naar alleen graden of graden, minuten en seconden.

bewerkt door Krijgertjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...