Spring naar bijdragen

gsak en hints


doppie

Aanbevolen berichten

Via GPS en Send waypoints krijg je een scherm.

In het vakje Waypoint description format heb ik staan:

 

%con=2;%hint

 

Je krijgt dan het formaat van de cache en de hint in het scherm. Er kunnen helaas maar een beperkt aantal tekens in het scherm staan, zodat te lange hints er niet inpassen. Daarom ondersteun ik de oproep van barny om daar als eigenaar rekening mee te houden: hou de hints kort!

 

Hoe het met een macro moet, daar heb ik geen idee van. Maar goed, via bovenstaande kan het dus ook.

Hoe komt je aan al die wijsheid :mellow:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

File- export- mapsorcefile en in het vervolgscherm wat je dan krijgt zie je rechts bijna onderaan Cache discription format als je daar %hint in zet komt het in je ( de mijne in ieder geval)via mapsorce in mijn GPS te staan.Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

cef52a8d-23f9-4ff4-8d2d-d816cfe81b83.jpg

 

Zoals Barny het zegt klopt feilloos. Dit is de enige manier om de hint in de 60CSX te krijgen. Alleen als de hint te lang is of in twee talen dan zie je maar en gedeelte ervan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

File- export- mapsorcefile en in het vervolgscherm wat je dan krijgt zie je rechts bijna onderaan Cache discription format als je daar %hint in zet komt het in je ( de mijne in ieder geval)via mapsorce in mijn GPS te staan.Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

cef52a8d-23f9-4ff4-8d2d-d816cfe81b83.jpg

 

Zoals Barny het zegt klopt feilloos. Dit is de enige manier om de hint in de 60CSX te krijgen. Alleen als de hint te lang is of in twee talen dan zie je maar en gedeelte ervan.

 

Door middel van een Poi, kun je de hele hint, en zelf logjes in je garmin 60CSX krijgen. Alleen deze staat niet in de je cache, maar in een seperate poi. Je krijgt dan meerdere poi's per cache (max 25, die kun je dan doorbladeren en dan kun je de hele gedycrypte hint lezen) Jou manier is dus niet de enige manier, er is dus nog een (uitgebreidere) manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door middel van een Poi, kun je de hele hint, en zelf logjes in je garmin 60CSX krijgen. Alleen deze staat niet in de je cache, maar in een seperate poi. Je krijgt dan meerdere poi's per cache (max 25, die kun je dan doorbladeren en dan kun je de hele gedycrypte hint lezen) Jou manier is dus niet de enige manier, er is dus nog een (uitgebreidere) manier.

Bedankt, weer wat geleerd :mellow:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hetzelfde geld ook voor mij, alleen zal ik eerst even het handboek Jip en Janneke uitleg voor dummie's doorlezen want na wat pogingen en de daarbij sterk oplopende bloeddruk heb ik besloten om maar geen ander poging wagen en zal iemand anders vagen om het allemaal werkend bij mij te krijgen.

 

Maar bedankt voor het proberen :D

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Is het mogelijk om bij de oregon 300 bij de cache beschrijving ook de hint te laten zien. Zo ja, hoe kan ik dat dan het beste doen (in Jip en Janneke taal aub)

 

In het menu "geocaches" heb je behalve "Toon beschrijving" ook een "Toon hint"-knop

 

en, ter aanvulling, om de info in je GPS te stoppen gebruik je bv deze macro http://gsak.net/board/index.php?showtopic=7745

bewerkt door Mars Express
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...