Spring naar bijdragen

gsak en hints


doppie

Aanbevolen berichten

Om papier en werk te besparen wil ik graag voor mijn tradi's in de buurt via gsak een print van de grid colums maken. Ik vroeg me af of het mogelijk was/is om hierin ook de (decrypted) hint afgedrukt te krijgen.

Nu schrijf ik ze er altijd zelf achter, maar wellicht is er een manier die handiger is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Om papier en werk te besparen wil ik graag voor mijn tradi's in de buurt via gsak een print van de grid colums maken. Ik vroeg me af of het mogelijk was/is om hierin ook de (decrypted) hint afgedrukt te krijgen.

Nu schrijf ik ze er altijd zelf achter, maar wellicht is er een manier die handiger is.

Bij file-print kies je voor Grid Colums. Zet een vinkje bij "Custom Colums" in het vakje "Print", en vul bij Special Tags "%hint" in (zonder quotes)

In de afdruk komt nu een extra kolom met daarin de gedecrypte hint.

 

vooral belangrijk bij deze cache: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCX8GR (met dank aan Barny)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Hoi,

 

Ik zoek een manier waarbij ik de hints(liefst natuurlijk encrypt) via GSAK in mijn GPSmap 60 CSx kan krijgen.

Ik heb hier nog geen draadje over gevonden.

 

groetjes

bewerkt door buzzarsdseye
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de macro 60CSxpoi.gsk in gsak laadt en gebruikt , dan kun je deze macro gebruiken om voor (een deel van) de cachebeschrijving, logs ect POI's (point of interest) te maken. ik geloof max 25 stuks per cache. Je kan de poi's via de Garmin POI Loader naar je GPS sturen. Als je dit gedaan hebt voor een cache, je kunt dit doen voor een hele query uit GSAK, en je bent in de buurt van de cache (je kan niet alle poi's oproepen, alleen de 50 dichtsbijzijnde) kun je de cache info oproepen, en hier staat ook je decrypted hint in. Hoop dat het zo duidelijk is, op het GSAK forum staat volgens mij ook nog wel wat informatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het draadje bestaat wel ergens maar zelf doe ik het zo,

 

File- export- mapsorcefile en in het vervolgscherm wat je dan krijgt zie je rechts bijna onderaan Cache discription format als je daar %hint in zet komt het in je ( de mijne in ieder geval)via mapsorce in mijn GPS te staan.

 

Dit is ook bijna het enigste wat ik van gsak kan :mellow:

 

Het grootste probleem is dat er een heleboel cache eigenaren de hints voutief gebruiken.

De meeste hints zijn te lang, of bevat info wat niet in de hint thuishoort, of het ergste soort “zie spoilerfoto” zeg je dat dan tegen de maker dan krijg je in de meeste gevallen helemaal geen respons of een meeltje terug op hoge poten met de strekking dat ze zelf wel uitmaken hoe ze de hint omschrijven.

Waarbij ik het gevoel niet kan onderdrukken dat er maar weinig mensen zijn die hun spulletjes goed op orde wil hebben om andere te plezieren.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het draadje bestaat wel ergens maar zelf doe ik het zo,

 

File- export- mapsorcefile en in het vervolgscherm wat je dan krijgt zie je rechts bijna onderaan Cache discription format als je daar %hint in zet komt het in je ( de mijne in ieder geval)via mapsorce in mijn GPS te staan.

 

Dit is ook bijna het enigste wat ik van gsak kan :mellow:

 

Het grootste probleem is dat er een heleboel cache eigenaren de hints voutief gebruiken.

De meeste hints zijn te lang, of bevat info wat niet in de hint thuishoort, of het ergste soort “zie spoilerfoto” zeg je dat dan tegen de maker dan krijg je in de meeste gevallen helemaal geen respons of een meeltje terug op hoge poten met de strekking dat ze zelf wel uitmaken hoe ze de hint omschrijven.

Waarbij ik het gevoel niet kan onderdrukken dat er maar weinig mensen zijn die hun spulletjes goed op orde wil hebben om andere te plezieren.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Zo deed ik het eerst ook, maar dan mis je inderdaad vaak hele stukken hint en dan heb je er soms nog niks aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, en daarom ben ik heel benieuwt naar het Jip en Janneke uitleg hoe ik het moet doen zoals jij het voorstelt,

Kan je dat “ons” gezak nono’s niet op zijn jip en janneke leren hiero

 

Ik heb net op het gezak forum gekeken maar daar is alles in het Engels en als je begrijpt dat mijn ik al blij ben dat ik een beetje Nederlands beheers wordt het helemaal niets als ik in het Engels moet gaan uitzoeken.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, en daarom ben ik heel benieuwt naar het Jip en Janneke uitleg hoe ik het moet doen zoals jij het voorstelt,

Kan je dat “ons” gezak nono’s niet op zijn jip en janneke leren hiero

 

Ik heb net op het gezak forum gekeken maar daar is alles in het Engels en als je begrijpt dat mijn ik al blij ben dat ik een beetje Nederlands beheers wordt het helemaal niets als ik in het Engels moet gaan uitzoeken.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Ik heb het ook geprobeerd uit te vogelen.

Ben wel een eind gekomen, maar de hint heb ik nog niet in mijn gps gekregen.

Volgens de Barny methode lukt het inderdaad en inderdaad krijg je vaak niet de hele hint.

Ik zou dus ook graag een jip en Janneke uitleg in het Nederlands willen hebben.

 

bij voorbaat dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf aardig Jip en Janneke, dus ik zal een poging doen.

Allereerst moet je van de GSAK site de Macro tevoorschijn halen en deze instaleren in je eigen GSAK.

je vind deze macro hier : http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...amp;#entry57260 Helemaal onderaan deze pagina staat een bestandje, deze kan je openen en dan kan je de macro installeren.

Nu heb je ook nog de garmin POI loader nodig. Die vind je hier http://www8.garmin.com/support/collection....ct=999-99999-12

 

Zo, nu kan je aan de slag. Je maakt een selectie uit je GSAK data base en je gaat naar het menu van de Macro, hier kun je de macro draaien. Als je dat doet kun je verschillende keuzes maken wat je wel of niet in je POI wilt hebben, aantal logs, of je de hint wil en nog veel meer, maar dat zie je allemaal als je de macro gaat gebruiken. Nadat je dit hebt gedaan kun je je gps aansluiten op je pc en het programma'tje poiloader draaien. Deze zal dan je net gemaakte poi's op je gps zetten.

 

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, en dat ik niets vergeten ben ik zou zeggen, probeer het, mocht je er niet uitkomen ben je altijd welkom om met je gele bussie langs te komen. (kan ik die meteen loggen :mellow: )

 

 

groet Doppie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh en nog een aanvulling, je poi's kan je op je gps terug vinden bij "eigen nuttige punten" Hier worden de POI's opgslagen. Je ziet altijd alleen die waar je dicht bij bent. (of waar je je gps curser = die witte pijl op je gps) vlak bij hebt staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via GPS en Send waypoints krijg je een scherm.

In het vakje Waypoint description format heb ik staan:

 

%con=2;%hint

 

Je krijgt dan het formaat van de cache en de hint in het scherm. Er kunnen helaas maar een beperkt aantal tekens in het scherm staan, zodat te lange hints er niet inpassen. Daarom ondersteun ik de oproep van barny om daar als eigenaar rekening mee te houden: hou de hints kort!

 

Hoe het met een macro moet, daar heb ik geen idee van. Maar goed, via bovenstaande kan het dus ook.

bewerkt door Malyenki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...