Sven Geplaatst 10 juli 2008 Geplaatst 10 juli 2008 Bij veel caches moet je een waypoint projecteren. Dit lukt me wel, echter ik vroeg me toch af of dit handiger kan... Als ik ga projecteren, staat de afstandteller op 0000.00 km Echter, vaak moet je afstande projecteren in de trand van 475 meter. Nu kan ik natuurlijk 0000.47 invullen (ik weet het, de fout is te verwaarlozen icm de gps afwijking) Maar toch vul ik liever 475 meter in. En duizend kilometer projecteren is een beetje veel bij cachen. Is dit mogelijk? ik heb het geprobeerd, maar ik ben er niet uitgekomen, dus wend ik mij tot jullie! :-)
fub Geplaatst 10 juli 2008 Geplaatst 10 juli 2008 Is dit mogelijk? ik heb het geprobeerd, maar ik ben er niet uitgekomen, dus wend ik mij tot jullie! :-) Het zou helpen als je zou schrijven welke GPSr je hebt, dan kan misschien iemand die dezelfde heeft je verder op weg helpen. Ik heb een GPSMAP 60CSx, en daar kan ik met de 'pijltjestoetsen' naar de afstand lopen, dan een enter geven, en dan kan ik uit een lijstje de afstandsmaat kiezen. Standaard is dat inderdaad km, maar m zit er ook op.
A en F Geplaatst 10 juli 2008 Geplaatst 10 juli 2008 (bewerkt) Ja hoor, dat kan. En als je het eenmaal weet is het simpel, maar dat heeft ons wel een tijdeje gekost Je kunt, als je in het vakje 0000.00 staat, een keer op het pijltje naar rechts drukken. (de rocker key heet dat knopje gejoof ik in de handleiding.) Als het goed is, wordt het vakje waar km staat nu geel. Geeft een enter. Nu kun je precies de maat invoeren die je wilt. meters, kilometers, mijlen, voeten etc. Succes! F (Fub was me net voor) 10 juli 2008 bewerkt door A&F
GeSi Geplaatst 10 juli 2008 Geplaatst 10 juli 2008 Wanneer je een positioe meer naar rechts gaat (de km selecteerd) en op enter drukt krijg je eens cherm waarin je de eenheid kunt selecteren (de door jouw gewenste meters bijvoorbeeld).
snif&snuitje Geplaatst 10 juli 2008 Geplaatst 10 juli 2008 Bij veel caches moet je een waypoint projecteren. Dit lukt me wel, echter ik vroeg me toch af of dit handiger kan... Als ik ga projecteren, staat de afstandteller op 0000.00 km Echter, vaak moet je afstande projecteren in de trand van 475 meter. Nu kan ik natuurlijk 0000.47 invullen (ik weet het, de fout is te verwaarlozen icm de gps afwijking) Maar toch vul ik liever 475 meter in. En duizend kilometer projecteren is een beetje veel bij cachen. Is dit mogelijk? ik heb het geprobeerd, maar ik ben er niet uitgekomen, dus wend ik mij tot jullie! :-) Ga met je pijltjes-toets (rokker) op Km staan en geef een ENTER. Er verschijnt een popupschermpje waar je meerdere eenheden kan selecteren. Selecteer weer met de rokker je voorkeurs eenheid en geef een enter. Nu kan je je afstand invoeren!!! Veel suc6.
Twin Peaks Geplaatst 10 juli 2008 Geplaatst 10 juli 2008 (bewerkt) Bij veel caches moet je een waypoint projecteren. Dit lukt me wel, echter ik vroeg me toch af of dit handiger kan... Als ik ga projecteren, staat de afstandteller op 0000.00 km Echter, vaak moet je afstande projecteren in de trand van 475 meter. Nu kan ik natuurlijk 0000.47 invullen (ik weet het, de fout is te verwaarlozen icm de gps afwijking) Maar toch vul ik liever 475 meter in. En duizend kilometer projecteren is een beetje veel bij cachen. Is dit mogelijk? ik heb het geprobeerd, maar ik ben er niet uitgekomen, dus wend ik mij tot jullie! :-) Voor wie toevallig een Magellan heeft, deze tip (als je hem nog niet wist), vul dan op de afstandteller 0000.01 (km) in en geef een enter. Dan verandert de teller in 0000.00 m. Je kunt nu dus zelfs op de cm. projecteren. (niet dat dat heel veel zin heeft bij een GPS nauwkeurigheid van ca 3m.) 10 juli 2008 bewerkt door Twin Peaks
SA-80A2 Geplaatst 11 juli 2008 Geplaatst 11 juli 2008 Weet iemand ook of het mogelijk is om met een 60 CSx een projectie te maken vanaf een ander waypoint dan waar je je op dat moment bevindt? Dus je staat op waypoint B en je moet een projectie maken vanuit waypoint B...
silkwood Geplaatst 11 juli 2008 Geplaatst 11 juli 2008 Ja, dat kan. Find waypoint, enter, menu, projecteer waypoint
MRmcb Geplaatst 11 juli 2008 Geplaatst 11 juli 2008 ff tussendoor, heeft wel wat raakvlak met de oorspronkelijke vraag. Kun je met een 60CSx als je de coords van wp1 en wp2 hebt ook bepalen wat dan de projectie van wp1 naar wp2 is?? Alvast bedankt. Grtz, MRmcb
gpsgek Geplaatst 11 juli 2008 Geplaatst 11 juli 2008 ff tussendoor, heeft wel wat raakvlak met de oorspronkelijke vraag.Kun je met een 60CSx als je de coords van wp1 en wp2 hebt ook bepalen wat dan de projectie van wp1 naar wp2 is?? Alvast bedankt. Grtz, MRmcb Ja, een route tussen die 2 wp's aanmaken en vervolgens de onderlinge hoek/afstand aflezen
MRmcb Geplaatst 11 juli 2008 Geplaatst 11 juli 2008 Ja, een route tussen die 2 wp's aanmaken en vervolgens de onderlinge hoek/afstand aflezen Ok, bedankt. Ga ik eens proberen. Dan kan er weer wat online...
Sven Geplaatst 12 juli 2008 Auteur Geplaatst 12 juli 2008 Allen, bedankt voor de antwoorden en overige tips, dat gaat zeker nuttig zijn! Nu had ik nog een vraag.. Is het ook mogelijk om snijpunten te berekenen? dus bijvoorbeeld 500 meter bij waypoint A en 700 meter bij WP B vandaan een circel maken, en dan een waypoint projecteren op de snijpunten van deze lijnen.
Beukenootje Geplaatst 12 juli 2008 Geplaatst 12 juli 2008 Allen, bedankt voor de antwoorden en overige tips, dat gaat zeker nuttig zijn! Nu had ik nog een vraag.. Is het ook mogelijk om snijpunten te berekenen? dus bijvoorbeeld 500 meter bij waypoint A en 700 meter bij WP B vandaan een circel maken, en dan een waypoint projecteren op de snijpunten van deze lijnen. Dat hangt af van welke GPSr je hebt! Sommige caches maken gebruik van deze functionaliteit
smeule Geplaatst 12 juli 2008 Geplaatst 12 juli 2008 Allen, bedankt voor de antwoorden en overige tips, dat gaat zeker nuttig zijn! Nu had ik nog een vraag.. Is het ook mogelijk om snijpunten te berekenen? dus bijvoorbeeld 500 meter bij waypoint A en 700 meter bij WP B vandaan een circel maken, en dan een waypoint projecteren op de snijpunten van deze lijnen. Met de GPS 60CS kan je een gevarenzone instellen. Met de nieuwe Colorado lukt dat nog niet. Ook in Mapsource en OZI kan je de gevarenzone of nabijheid instellen. Dat is in te stellen bij de eigenschappen van het WP.
Sven Geplaatst 12 juli 2008 Auteur Geplaatst 12 juli 2008 Dat hangt af van welke GPSr je hebt! Sommige caches maken gebruik van deze functionaliteit Zoals in de sub-titel staat, het gaat om de garmin 60csx.....
Aanbevolen berichten