Spring naar bijdragen

Valkuilen in Heldense bossen


Aanbevolen berichten

Wel erg makkelijk dat de politie zich gelijk niet meer richt tot hem omdat hij toch maar even bezig was met het spannen van draadjes.

 

Eigen initiatief is soms erg ver te zoeken bij onze vrienden van de politie. Waarom ook even verder kijken als het niet lijkt op de werkwijze van de kuilengraver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wel erg makkelijk dat de politie zich gelijk niet meer richt tot hem omdat hij toch maar even bezig was met het spannen van draadjes.

Eigen initiatief is soms erg ver te zoeken bij onze vrienden van de politie. Waarom ook even verder kijken als het niet lijkt op de werkwijze van de kuilengraver.

Vermoedelijk is dit wel gedaan door de politie, maar dat is weer niet interessant voor de journalistiek. Als er ergens "eigen initiatief" ver te zoeken is, is het daar wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de rest geldt: ben je levensmoe? spreek iemand aan op zijn haar gedrag. Werkt gegarandeerd.

Helaas zijn er voorbeelden genoeg. :thumbdown:

Natuurlijk zijn er veel meer voorbeelden van situaties waar het wél goed gaat.

Alleen halen die het nieuws niet!

Goed nieuws is geen nieuws!

 

De eeuwige kip-ei discussie: wordt de maatschappij minder aangenaam vanwege al het slechte nieuws? Worden mensen murw van alle vervelende berichten? (Ik bedoel niet natuurrampen en oorlogen).

Of geven de media alleen verslag van dingen die gebeuren (zoals ze zelf altijd zeggen)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de rest geldt: ben je levensmoe? spreek iemand aan op zijn haar gedrag. Werkt gegarandeerd.

Helaas zijn er voorbeelden genoeg. :thumbdown:

Natuurlijk zijn er veel meer voorbeelden van situaties waar het wél goed gaat.

Alleen halen die het nieuws niet!

Goed nieuws is geen nieuws!

 

De eeuwige kip-ei discussie: wordt de maatschappij minder aangenaam vanwege al het slechte nieuws? Worden mensen murw van alle vervelende berichten? (Ik bedoel niet natuurrampen en oorlogen).

Of geven de media alleen verslag van dingen die gebeuren (zoals ze zelf altijd zeggen)?

 

Je ziet inderdaad niet op het nieuws of bij HvN als iemand een bosje bloemen krijgt van iemand die is aangesproken op zijn (foute) gedrag.

 

Ben wel van mening dat de maatschappij er niet beter van wordt als alleen maar het negatieve in het nieuws komt.

 

Vermoedelijk is dit wel gedaan door de politie, maar dat is weer niet interessant voor de journalistiek. Als er ergens "eigen initiatief" ver te zoeken is, is het daar wel.

Mijn mening die ik over de politie hebt komt door een aantal keer 31 decembers waarbij voor mijn deur het bushokje en vuilnisbak opgeblazen werd. De laatste keer had ik zelfs de videocamera erbij om beelden te maken van de 'verdachten' (duidelijke daders). Ik had de politie gebeld en die kwamen alleen maar met de opmerking dat het hun taak niet is. Ik was altijd in de veronderstelling dat vandalisme en het oppakken van vandalen taak was van de politie. Daarnaast ook het idiote om een afspraak te maken om aangifte te doen en tijdens een aangifte te moeten horen dat er voor de andere zaken waar je aangifte voor wil doen een andere afspraak moet maken (zelfs voor alle 3 de verschillende dingen 3 verschillende afspraken moet maken). :) Ik blijf het idioot vinden om bij de politie weggestuurd te worden als je aangifte wil doen van mishandeling, diefstal of wat voor delict dan ook. Er moet een afspraak gemaakt worden. Vaak is deze afspraak pas dagen later waardoor een heleboel gegevens verloren gaan. Maar goed....dat heeft verder niets met het topic te maken.

 

Ik hoop wel dat ze die gek snel pakken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

off-topic

 

Toevallig waren wij getuigen van het slopen van een bushokje vorige week.

 

Netjes melding gemaakt, met kenteken, omschrijving, vluchtroute en dat ze op de camera stonden bij de Texaco, waar ze waren gestopt. Ik zou volgende dag terug gebeld worden.

 

Na een week heb ik zelf gebeld, was niks mee gedaan. Die dag en de dag erna en gisteren weer werd ik wel gebeld. Ze hadden gelukkig bij de Texaco de banden nog niet gewist en ik zou er nog van horen.

 

Ben benieuwd, kreeg wel info over de daders, die ze dus al hadden gevonden!

 

Dus 'ze' is een groot begrip, want 'ze' doen er wel iets mee, al moet je 'ze' er soms wel voor achter de broek aanzitten.

 

groetjes GeoVlinder

bewerkt door GeoVlinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn mening die ik over de politie hebt komt door een aantal keer 31 decembers waarbij voor mijn deur het bushokje en vuilnisbak opgeblazen werd. De laatste keer had ik zelfs de videocamera erbij om beelden te maken van de 'verdachten' (duidelijke daders). Ik had de politie gebeld en die kwamen alleen maar met de opmerking dat het hun taak niet is. Ik was altijd in de veronderstelling dat vandalisme en het oppakken van vandalen taak was van de politie. Daarnaast ook het idiote om een afspraak te maken om aangifte te doen en tijdens een aangifte te moeten horen dat er voor de andere zaken waar je aangifte voor wil doen een andere afspraak moet maken (zelfs voor alle 3 de verschillende dingen 3 verschillende afspraken moet maken). :thumbdown: Ik blijf het idioot vinden om bij de politie weggestuurd te worden als je aangifte wil doen van mishandeling, diefstal of wat voor delict dan ook. Er moet een afspraak gemaakt worden. Vaak is deze afspraak pas dagen later waardoor een heleboel gegevens verloren gaan. Maar goed....dat heeft verder niets met het topic te maken.

 

Daar kun je redelijk makkelijk iets aan doen. Eerst even bellen dat de daders er nu mee bezig zijn. Je zal dan gerust hetzelfde excuus horen. Bedanken neerleggen, en 20 seconden later opnieuw bellen, en melden dat ze rustig aan kunnen doen, want je hebt ze net neergeschoten met je geweer.

Ben benieuwd hoe lang het dan duurt voordat ze verschijnen. Mocht je erover aangesproken worden, kun je altijd zeggen dat je had vernomen dat het hun taak toch niet was? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangifte doen in Nederland is alleen voor de verzekering.

Ze zijn veel te druk met flitsen enzo. Misschien een idee voor de NL Geocoin? Een flitspaal!

 

Ik heb de ervaring dat de politie in mijn woonplaats (met uitzondering van het verkeershandhavingsteam) best welwillend is. Maar zoals bij zoveel andere "bedrijven" hebben zijn ook te maken met besparingen, reorganisaties, zwangerschapsverloven, zorgverloven, langdurig zieken, ADV en vooral een ontzettend ondoorzichtige regelgeving. Inderdaad is het wel jammer dat het huidige beeld van de politie gevormd word door de zogenaamde "Kassa teams".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch kan je het de "sterke arm" niet altijd kwalijk nemen.

Politie is zelf ook niet blij met "reputatie"

 

En dit zou juist nieuw beleid moeten worden. Eén keer waarschuwen, registreren in centrale database, weer een overtreding, pats, volle bak! Uiteraard alleen bij lichte vergrijpen. Zie ook dit artikel wanneer de politie probeert meer waardering te krijgen in de vorm van een redelijk salaris. Want als er iemand ondankbaar werk doet is het wel de "gewone" agent.

 

Maar los hiervan, neem van mij aan dat de valkuilengraafacties ernstig de aandacht krijgt van een zwaar recherche team. Want het is geen kinderwerk en als een volwassenen zoiets doet is hij/zij zwaar gestoord.

En als er al sprake is van een copycat dan is die mogelijk nog zieker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar kun je redelijk makkelijk iets aan doen. Eerst even bellen dat de daders er nu mee bezig zijn. Je zal dan gerust hetzelfde excuus horen. Bedanken neerleggen, en 20 seconden later opnieuw bellen, en melden dat ze rustig aan kunnen doen, want je hebt ze net neergeschoten met je geweer.

Ben benieuwd hoe lang het dan duurt voordat ze verschijnen. Mocht je erover aangesproken worden, kun je altijd zeggen dat je had vernomen dat het hun taak toch niet was? :thumbdown:

 

Die ga ik onthouden voor volgend Oud/Nieuw :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het rare verhaal van de struikeldraden spanner heeft een vervolg. De man is nog niet aangehouden, maar men is er aan bezig, want zo kan dat gedoe in dat bos niet doorgaan.

Valstrikken met ijzerdraad in bos bij Helden

 

Een wandelaar heeft gisterochtend in een bos nabij Helden levensgevaarlijke valstrikken aangetroffen. Een onbekend iemand had op drie verschillende plekken tussen twee bomen ijzerdraad gespannen op verschillende hoogtes. De wandelaar waarschuwde de politie en tevens enkele mountainbikers, die op dat moment in het bos aan het fietsen waren.

 

De crossers sloegen groot alarm bij hun vereniging Wielerclub Olympia, die circa veertig leden telt. Een van de gespannen draden bevond zich op borsthoogte. Mountainbiker Huub Goertz: "En dat vlak na een helling. Op die plek ga je met een rotvaartje naar beneden. Ik moet er niet aan denken als je daar dan tegenaan fietst. We hebben meteen onze route verlegd over de weg.”

 

Dader

 

De valstrikken waren aangelegd in hetzelfde bos (Kesselse Bergen) waar vorige week iemand werd betrapt bij het maken van een valstrik en op de vlucht sloeg. De dader had een paal in de grond geslagen. De politie, die beschikt over een summier signalement, vermoedde dat de dader aan de andere kant van het pad een tweede paal in de grond wilde slaan om er een draad tussen te spannen, bedoeld om gebruikers van het pad te laten struikelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mag het eigenlijk niet zeggen en alleen maar denken, maar het is voor de dradenspanner/pinbegraver niet te hopen dat ik hem ooit aantref. Dan kan het nog best eens "spannend" voor hem worden. Het is toch te bizar voor woorden dat je zo verknipt bent dat je willens en wetens constructies in een natuurgebied aan gaat leggen welke er toe dienen recreanten zwaar lichamelijk letsel toe te brengen. Ik zal wel geen hele goeie "criminal profiler" zijn, want hoe hard ik ook probeer, ik kan me niet in die gast verplaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...