Spring naar bijdragen

Meeneem harde schijf ?


Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk al maanden geleden heb ik op dit forum gelezen over het inrichten van een meeneembare harde schijf , die met bepaalde software dan op een andere computer aan zou zijn te sluiten .

Daarbij was het dan mogelijk om met je eigen instellingen en software te werken en na afloop zonder veranderingen aan te brengen op de gebruikte computer, af te sluiten.

 

Ik heb hier deze avond al vanalles zitten proberen via de zoek functie maar kan niet terugvinden wat ik zoek.

Weet iemand voor mij nog te herinneren wat het precies was en waar ik het weer kan vinden?

 

Bedankt vast.

bewerkt door Cache in het handje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo,

 

Er is veel mogelijk, maar dit hangt helemaal af van je wensen en de applicaties. Een U3 stick zou bv de oplossing kunnen zijn. Dit geeft de mogelijkheden om diverse software in uigekleede form mee te nemen en op een andere Windows PC te gebuiken.

 

Groet,

Dave

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een externe schijf heeft meer ruimte dan een USB stick. Ik denk dat dat bedoeld wordt. Een beetje USB gaat tot 8 gig en een externe schijf niet al te duur tot 500 gig. Die kan je ook zonder software aansluiten op iedere PC of laptop met USB 2.0 poort.

 

Ja precies. Dit is wat ik bedoel.

Je kunt nu gewone externe harde schijven in behuizing kopen maar er zijn ook kleine schijven ( kleiner dan 15x 10 cm en 2 a 3 cm dik) in eigen behuizing. Speciaal bedoeld om mee te nemen.

Meer dan de functie van een wat grote USB stick, hebben ze eigenlijk niet. Maar er schijnt software te zijn die zulke discs omtoveren tot een kopie van je eigen bestanden en instellingen die je dan op een andere pc ( werk) kan laten draaien .

Ik ben met name geintresseerd te weten te komen welke softeware hiervoor bestaat.

Fijn dat er zo snel al meegedacht wordt hier !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien heb je hier wat aan. Met deze software (freeware) kun je in ieder geval een cd/dvd maken die bootable is en waar je extra software bij op kunt zetten. Ik heb ergens gezien dat het nu ook op flash drives kan maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd. Ik heb het wel gebruikt om bootable dvd's te maken en dat werkt prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor de suggestie Mar+Mar . Ik heb me even wild zitten lezen om mee te krijgen wat met dit progje mogelijk zou moeten zijn . :no:

Misschien moet ik het gewoon proberen.

Maar ook denk ik dat er meer mogelijk is. Dus hoop ik op wellicht nog mensen die zelf werken met zo'n disc en met name de software waar op zoek ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier staat een uitleg hoe je jet op een usb drive kunt installeren. Ik las ook wel dat je dan alleen programma's kunt gebruiken die geen installatie nodig hebben. Misschien toch niet helemaal wat je bedoeld. Als er anderen zijn die iets beters hebben, hou ik me ook aanbevolen...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is hier op het forum inderdaad een keer gesproken over software waarbij je andere software kan omzetten naar een versie die te gebruiken zou zijn op een usb stick of externe harde schijf.

Ik kan het zo snel niet vinden, maar het ging erover om gsak zo te converteren was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je deze topic bedoeld.

Ik zelf gebruik MojoPac op mijn gewone usb-stick. Werkt prima.

Thuis heb ik 2000 en draai GSAK direkt van de usb-stick en op mijn werk gebruik ik xp en

dan draai ik GSAK via Mojo.

 

Der_Rudi was mij niet iets voor met Mojo.

bewerkt door willyver
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geloof dat ik dit topic maar even moet gaan volgen.

Mogelijk dat ik hier door mijn hard disk adapter "usb-->ide(laptopschijf)/ide(normaal)/sata" van ICIDU.com anders (lees beter) kan in zetten.

Deze adapter maakt nl van elke interne hd/cd-drive een extern exemplaar. advies prijs licht ronde de 30 euro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...