Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

sinds enkele dagen gebruik ik de CO om paperless te cachen. Nu kan ik nergens vinden hoe ik de gedownloade fotos kan "koppelen" aan de GCnrs of cachenamen. Iemand een idee of hint ?

tnx

Yves

Geplaatst
sinds enkele dagen gebruik ik de CO om paperless te cachen. Nu kan ik nergens vinden hoe ik de gedownloade fotos kan "koppelen" aan de GCnrs of cachenamen. Iemand een idee of hint ?

tnx

Yves

Niet ...

Je kunt wel plaatjes bekijken, maar er is geen enkele koppeling met de GPX-files, waypoints, of wat dan ook. Je zou zelf de bestandsnamen kunnen aanpassen zodat ze beginnen met de waypointcode.

Geplaatst

tnx

Yves

Niet ...

Je kunt wel plaatjes bekijken, maar er is geen enkele koppeling met de GPX-files, waypoints, of wat dan ook. Je zou zelf de bestandsnamen kunnen aanpassen zodat ze beginnen met de waypointcode.

Nu weet ik niet wat je met "gedownloade" foto's bedoelt, maar 't is mogelijk om via de tracklog, de foto's te voorzien van het coordinaat waar de foto gemaakt is (geotaggen). Maar dat is misschien niet helemaal wat je bedoelt.

Geplaatst

tnx

Yves

Niet ...

Nu weet ik niet wat je met "gedownloade" foto's bedoelt, maar 't is mogelijk om via de tracklog, de foto's te voorzien van het coordinaat waar de foto gemaakt is (geotaggen). Maar dat is misschien niet helemaal wat je bedoelt.

Er is een macro voor GSAK waarmee je de spoilers inleest via Spoilersync.

Zowel in de GPX file als de html export is de foto dan zicht baar en heeft ook nog een naam met het GC nummer.

Zie http://www.vanderschot.be/

succes

Geplaatst

Nee, dat kan (nog) niet. Zelfs de bestandsnaam is niet terug te halen met de colorado. Wat wel kan is met behulp van een programmatje zoals te vinden op www.portablefreeware.com (naam ben ik even kwijt maar even zoeken op resizer, watermark oid) een watermerk aan de foto toe te voegen. Kan dus bestandsnaam zijn. Dan is in ieder geval zichtbaar welk bestand het is. Dit in combinatie met wat in bovenstaande berichten staat is misschien een voorlopige oplossing.

Geplaatst (bewerkt)

Een voorbeeld is deze : Fast Stone Photo Resizer

Deze laat toe ( in batch ) files te taggen met de filenaam. Kies voor 'Use advanced options' , druk op de knop die er dan bijkomt en dan kies je het tabblad 'Text'. Dan kan je de variabele naar keuze kiezen ( $C2 is filename zonder extentie bvb ), grootte, kleur en de plaats op de foto, ...

Freeware !!!!

Mogelijkheid om te installeren op USB-stick.

Maar : geen commandline mogelijkheid om bvb vanuit GSAK te automatiseren :crybaby:

bewerkt door Merel
Geplaatst

Deze laat toe ( in batch ) files te taggen met de filenaam. Kies voor 'Use advanced options' , druk op de knop die er dan bijkomt en dan kies je het tabblad 'Text'. Dan kan je de variabele naar keuze kiezen ( $C2 is filename zonder extentie bvb ), grootte, kleur en de plaats op de foto, ...

Freeware !!!!

Maar : geen commandline mogelijkheid om bvb vanuit GSAK te automatiseren :crybaby:

Die bedoelde ik dus ook. Ben nu weer thuis.... Dus zie ik ook weer welke proggies ik gebruik.

Geplaatst

Freeware !!!!

Die bedoelde ik dus ook. Ben nu weer thuis.... Dus zie ik ook weer welke proggies ik gebruik.

Bedankt iedereen voor de snelle uitleg, het zal dus nog 'even?' wachten worden op software update(s) ?

grtz

Yves

Geplaatst

tnx

Yves

Niet ...

Er is een macro voor GSAK waarmee je de spoilers inleest via Spoilersync.

Zowel in de GPX file als de html export is de foto dan zicht baar en heeft ook nog een naam met het GC nummer.

Zie http://www.vanderschot.be/

succes

Maar dan heb je ze toch nog niet in de Colorado?

En wat met al die andere honderden caches die foto's bevatten? Ook normale (niet spoiler ??) foto's krijg ik niet in beeld.

Geplaatst

Overigens als je GSAK op je portable meeneemt heb je tegenwoordig de optie om wel alle plaatjes mee te downloaden onder <Database> <Grab images>. Alleen de foto's die bijgevoegd zijn ontbreken nog.

Succes.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...