Spring naar bijdragen

poi's converteren van tomtom naar igo


Blauwvinger

Aanbevolen berichten

Omdat het kaartmateriaal van tomtom voor de pda niet meer vernieuwd wordt denk ik erover om iGO te gaan gebruiken. Wie weet een eenvoudige manier om tomtom poi's (zoals b.v. de gsak export) te converteren naar het iGO formaat. Of is er een manier om die direct vanuit gsak te exporteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Omdat het kaartmateriaal van tomtom voor de pda niet meer vernieuwd wordt denk ik erover om iGO te gaan gebruiken. Wie weet een eenvoudige manier om tomtom poi's (zoals b.v. de gsak export) te converteren naar het iGO formaat. Of is er een manier om die direct vanuit gsak te exporteren.

 

Ik blijf dit een hele goede vraag vinden.. Jammer dat er geen antwoord op komt!

Misschien als ik (bij deze) dit draadje nog een keer wat extra aandacht geef?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf dit een hele goede vraag vinden.. Jammer dat er geen antwoord op komt!

Misschien als ik (bij deze) dit draadje nog een keer wat extra aandacht geef?

GPSBabel kan in ieder geval TomTom PoI's converteren naar bijvoorbeeld GPX-formaat. Ik weet niet precies welk formaat die iGo slikt, maar goede kans dat GPSBabel het kan schrijven.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat het kaartmateriaal van tomtom voor de pda niet meer vernieuwd wordt denk ik erover om iGO te gaan gebruiken. Wie weet een eenvoudige manier om tomtom poi's (zoals b.v. de gsak export) te converteren naar het iGO formaat. Of is er een manier om die direct vanuit gsak te exporteren.

 

Waarop baseer je dat TomTom voor pda geen kaarten vernieuwd???

 

Voor Navigator 6 zijn per 1 mei weer nieuwe kaart updates beschikbaar.

 

 

 

http://www.tomtom.com/products/maps/select...age=5&P=327

 

 

 

Voor navigator5 zijn geen updates meer voorhanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarop baseer je dat TomTom voor pda geen kaarten vernieuwd???

Voor Navigator 6 zijn per 1 mei weer nieuwe kaart updates beschikbaar.

 

TomTom zal niet meer met nieuwe versies komen voor PDA, tenminste, dat hebben ze een collega van me telefonisch bevestigt. Dus wellicht is de update die je noemt de laatste die zal verschijnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hiermee: http://inetcom.hu/mick/igo/

kan .ov2 .gpx bestanden aan, ik importeer ze (bijv alle traditionals) in Miomap.

 

Dat ziet er goed uit! Er is gelukkig ook een engelstalige interface aanwezig :yes:

Dit gaat werken :)

 

GPSBabel kan in ieder geval TomTom PoI's converteren naar bijvoorbeeld GPX-formaat. Ik weet niet precies welk formaat die iGo slikt, maar goede kans dat GPSBabel het kan schrijven.

 

En dat heeft dan weer het voordeel dat je het kunt starten vanuit een GSAK macro! Hmm.... ;)

bewerkt door Wammus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarop baseer je dat TomTom voor pda geen kaarten vernieuwd???

Voor Navigator 6 zijn per 1 mei weer nieuwe kaart updates beschikbaar.

http://www.tomtom.com/products/maps/select...age=5&P=327

 

Voor navigator5 zijn geen updates meer voorhanden.

Nou... nieuw ....

 

Die kaarten zijn voor het eerst uitgeleverd in het voorjaar van vorig jaar; en hebben dus de kaartinfo van ca midden 2006. Hoewel er ook af en toe geplande wegen opstaan die nog niet afgebouwd zijn.

 

Waarom TomTom dit opeens adverteert als 'nieuwe' kaartupdate is me een beetje een raadsel :-)

 

[Oeps, jaartje in de war :-)]

bewerkt door kalkendotters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

na een paar dagen wanhopige zoektochten over het grote boze internet, geef ik op, en vraag of iemand hier het dan misschien weet.

 

-

Normale geocache procedure voor ons: .GPX in GSAK lezen, (sorteren, filteren), exporteer naar TomTom en exporteer naar Garmin. TomTom brengt ons over de weg in de buurt van de cache, de Garmin leidt ons tot de juiste plek. Tot zover gaat alles goed.

-

Dus:

 

 

We gaan op vakantie naar Thailand. Daar liggen 250 geocaches (poe hee), daar wil ik er wel een paar van doen.

 

Probleem: TomTom heeft geen Thailand kaarten. Da's opgelost, een gabber had nog een CD met (oude(-re)) navigatie software liggen, en verdomd:

MioMap heeft wel Thailand in het pakket. Dus heb ik MioMap op mijn PDA gezet met een Thaise kaart.

Nu wil ik de geocaches als POI (of favoriet) in MioMap in beeld krijgen. Met Poiedit kan ik TomTom .ov2 files ombouwen naar MioMap .csv files. Dat lukt.

 

Maar nu ? Waar laat ik die .csv file zodat de MioMap software 'm inleest ?

 

Geprobeerd:

 

In de root van de MioMap directory (opslagkaart/miomap/): Nope.

In de directory van Miomap/POI (waar een directory speedcam staat): nee dus.

In de maps/ directory (opslagkaart/miomap/maps): toet niet.

 

Mis ik iets ? Afgezien van hersencellen dan ? :);)

 

Dank, dank, dank.

 

----------

achtergrond info:

 

T-mobile MDA-II met ingebouwde GPS. MioMap v3. Geinstalteerd op de mem kaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Ik heb ook even lopen prutsen maar het is gelukt.

 

Vanuit IgoPOIExpllorer importeer ik bijv een GPX of een OV2 bestand, deze exporteer ik dan naar een KML.

Dit bestand kopieer je naar de map iGo8\CONTENT\USERDATA\POI\

Als de mappen USERDATA en POI niet bestaan, dan deze handmatig aanmaken.

 

Voilla, je nieuwe POI's zijn nu beschikbaar na een herstart van iGo en kun je ze evt zo instellen dat op welke route dan ook deze tevoorschijn komen.

 

Ik ga op jacht naar de 1e Cache

 

Groet,

Ferry

bewerkt door pd9fer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...