delta123 Geplaatst 11 juni 2008 Geplaatst 11 juni 2008 Natuurlijk is het ontwerp van KK mooi omdat het al bijna helemaal "af" is. Je moet eigenlijk meer kijken naar de potentie dat een ontwerp heeft om wat te worden. Ik denk dat als KK(of een andere "photoshopper") met het idee van wilg en de anderen aan de slag gaat, het kiezen wel heel erg moeilijk wordt.
smeule Geplaatst 11 juni 2008 Auteur Geplaatst 11 juni 2008 Natuurlijk is het ontwerp van KK mooi omdat het al bijna helemaal "af" is. Je moet eigenlijk meer kijken naar de potentie dat een ontwerp heeft om wat te worden. Ik denk dat als KK(of een andere "photoshopper") met het idee van wilg en de anderen aan de slag gaat, het kiezen wel heel erg moeilijk wordt. Daar heb je zeker een punt. Overigens heb ik mail gehad, dat er nog een paar ontwerpen meer worden ingeleverd.
Team Professor X Geplaatst 11 juni 2008 Geplaatst 11 juni 2008 Nee, een tekening heb ik niet op papier, alleen in mijn hoofd. Ik zit toch nog steeds sterk te denken aan het "below sealevel". We wonen grotendeels daaronder en met namen buitenlanders facineert dat enorm. Idee: wederom het model/silhouet van Nederland, maar op de achterzijde een mooie peilschaal blauw/wit die schuin uit een polder of een waterplas steekt met de NAP en de uitleg erboven. En dan eronder caching below sealevel. Nou, kijk maar.
Team Van Stoffelen Geplaatst 14 juni 2008 Geplaatst 14 juni 2008 (...) het kiezen wel heel erg moeilijk wordt. Ach, dan kiezen we toch niet en gaan we door de Dutch Geocoin 2008 zomer, herfst, winter en lente editie?
smeule Geplaatst 14 juni 2008 Auteur Geplaatst 14 juni 2008 Er zijn weer twee inzendingen binnen gekomen. Het zijn schetsen, die na de stemming (indien gekozen), die verder worden uitgewerkt. De schetsen zijn hier te vinden: http://home.tele2.nl/teamsmeule/
Tornado Bram Geplaatst 14 juni 2008 Geplaatst 14 juni 2008 Ik vind de eerste van Karel Kraak het mooist.
smeule Geplaatst 15 juni 2008 Auteur Geplaatst 15 juni 2008 Officieel is vandaag de ontwerpwedstijd afgelopen. Mochten er nog mensen aan het ontwerpen zijn hoor ik dat graag, dan kan ik hen de tijd geven (Geen weken) om hun ontwerp af te maken. Ook werd er voorgesteld om de oude ontwerpen van 2005 en 2006 er bij te nemen. Ik heb contact gehad met team Simpsons en heb momenteel alle ontwerpen van 2005 en 2006. Deze zet ik niet zomaar de op de site zonder toestemming van de ontwerpers. Dus als je een ontwerp heb ingediend in 2005 en/of 2006 en je wilt hetzelfde ontwerp weer laten meedoen stuur dan even een mailtje naar smeule@tele2.nl.
Team Van Stoffelen Geplaatst 15 juni 2008 Geplaatst 15 juni 2008 (bewerkt) Vandaag heb ik me eens gestort op een ontwerppoging voor Nederlandse 2008 geocoin. Zie hier mijn idee: Nu ben ik niet zo goed in photoshoppen, dus er zitten nogal wat ongewenste neveneffecten in. Zo lijkt het hoogteverschil in Nederland op de achterzijde van de munt precies het tegenovergestelde van wat de bedoeling is. Maar er zijn vast wel experts die daar wat van weten te maken. Het idee is om toch te blijven bij Nederland en het water. Aan de voorzijde van de munt is een afbeelding gebruikt van een Zeeuwse Stuiver uit 1737. Op de achterzijde een peilschaalbord en een afbeelding van Nederland boven/onder de zeespiegel. Het idee is om zeker de voorzijde de munt een grove uitstraling te geven, alsof er sprake is van een oude munt. De letters moeten dus net niet te netjes zijn, de randen wat grof en de rand om de leeuw in het water wat ongelijk. Alleen de peilschaal is in kleur uitgevoerd. 15 juni 2008 bewerkt door Team Van Stoffelen
hrng Geplaatst 15 juni 2008 Geplaatst 15 juni 2008 Vandaag heb ik me eens gestort op een ontwerppoging voor Nederlandse 2008 geocoin. Zie hier mijn idee: Nu ben ik niet zo goed in photoshoppen, dus er zitten nogal wat ongewenste neveneffecten in. Zo lijkt het hoogteverschil in Nederland op de achterzijde van de munt precies het tegenovergestelde van wat de bedoeling is. Maar er zijn vast wel experts die daar wat van weten te maken. Het idee is om toch te blijven bij Nederland en het water. Aan de voorzijde van de munt is een afbeelding gebruikt van een Zeeuwse Stuiver uit 1737. Op de achterzijde een peilschaalbord en een afbeelding van Nederland boven/onder de zeespiegel. Het idee is om zeker de voorzijde de munt een grove uitstraling te geven, alsof er sprake is van een oude munt. De letters moeten dus net niet te netjes zijn, de randen wat grof en de rand om de leeuw in het water wat ongelijk. Alleen de peilschaal is in kleur uitgevoerd. Hij is prachtig. Er moet nog een mooimaak slag overheen om de achtergrond kleur gelijk aan die van de stuiver te krijgen. En als het ook nog lukt om de peilschaal van -5 tot + 5m te laten lopen en een overeenkomstig kleurenpalet te geven (Bijv donker blauw tot wit onder nap en wit tot donker groen boven NAP) en dezelfde kleurschakering in de relief versie van nederland te gebruiken. Dan laat hij mooi zien wat onderloopt. Maar dat is misschien te veel van het goede.
Team Professor X Geplaatst 15 juni 2008 Geplaatst 15 juni 2008 Vandaag heb ik me eens gestort op een ontwerppoging voor Nederlandse 2008 geocoin. Zie hier mijn idee: Nu ben ik niet zo goed in photoshoppen, dus er zitten nogal wat ongewenste neveneffecten in. Zo lijkt het hoogteverschil in Nederland op de achterzijde van de munt precies het tegenovergestelde van wat de bedoeling is. Maar er zijn vast wel experts die daar wat van weten te maken. Het idee is om toch te blijven bij Nederland en het water. Aan de voorzijde van de munt is een afbeelding gebruikt van een Zeeuwse Stuiver uit 1737. Op de achterzijde een peilschaalbord en een afbeelding van Nederland boven/onder de zeespiegel. Het idee is om zeker de voorzijde de munt een grove uitstraling te geven, alsof er sprake is van een oude munt. De letters moeten dus net niet te netjes zijn, de randen wat grof en de rand om de leeuw in het water wat ongelijk. Alleen de peilschaal is in kleur uitgevoerd. Hij is prachtig. Er moet nog een mooimaak slag overheen om de achtergrond kleur gelijk aan die van de stuiver te krijgen. En als het ook nog lukt om de peilschaal van -5 tot + 5m te laten lopen en een overeenkomstig kleurenpalet te geven (Bijv donker blauw tot wit onder nap en wit tot donker groen boven NAP) en dezelfde kleurschakering in de relief versie van nederland te gebruiken. Dan laat hij mooi zien wat onderloopt. Maar dat is misschien te veel van het goede. Wat mij betreft is dit helemaal goed. Of aangeven tot de +2 meter NAP grens, de grens die als veilig door de waterschappen wordt aangehouden. Met name de "oude" leeuw vind ik erg mooi, die zijde in relief uitvoeren. En de combinatie van de peilschaal met Nederland in kleur. Misschien twee uitvoeringen, antique silver en antique gold.
Tismilucas Geplaatst 15 juni 2008 Geplaatst 15 juni 2008 @ team van Stoffelen Zonder meer een prachtige munt.
delta123 Geplaatst 15 juni 2008 Geplaatst 15 juni 2008 Complimenten. ik vind de Zeeuwse stuyver erg mooi. Hoort dat luctor etc erbij? Hoeft voor mij niet maar als dat zo hoort ok. De peilschaal is een prima thema wat bij nederland past, naar welke provincie je ook gaat. Heel goed gedaan!
Cybirian Geplaatst 15 juni 2008 Geplaatst 15 juni 2008 Ook wwer een mooie, jongens jullie maken het een ieder wel erg moeilijk Mischien (als ze(we) het halen) een EK 2008 coin? Groet, Dave
Aanbevolen berichten