Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Helaas is het praktisch onuitvoerbaar bij ons, maar echt een heel gaaf ontwerp!!!!

Dat verdiend sowieso een pluim. :rolleyes:

groetjes GeoVlinder

Geplaatst (bewerkt)

kabouter.JPG

De omschrift laat ik nog even aan de verbeelding over. :rolleyes:

Maar het idee is om hem als USB stick uit te voeren (de munt is dan splitsbaar en de as gaat door utrecht) of er een SD kaart in op te nemen (dan is het meer een openschroefbare bewaardoos).

bewerkt door DaanVindZe
Geplaatst
Denk wel dat het haalbaar is, zie Toad's decypher

Er is toch wel een substantieel verschil met de decyphers coins. Kijk maar eens goed...

Geplaatst

Ik heb goed gekeken, en het zal best wel aan mij liggen :D maar het enige wat ik zie is dat de decypher coin geen open taartstukje heeft waar de provincies instaan. Het zwarte lijkt me hetzelfde als het "spijkertje" van de decypher.

Maar wellicht heb ik het mis :eek:

Geplaatst
...maar het enige wat ik zie is dat de decypher coin geen open taartstukje heeft waar de provincies instaan.

Dat 'enige' ziet er misschien vanaf de buitenkant als hetzelfde uit maar maakt wat betreft productie nogal een groot verschil...

Het gat in het draaiende deel zal het probleem niet zijn maar wat eronder zit. Hoe ga je die tekst namelijk zichtbaar maken (indien technisch haalbaar)?

Met emaille (verf) is het na een paar keer draaien hoogstwaarschijnlijk niet meer leesbaar omdat er krassen op komen.

Met opliggend metaal krijg je een enorm dikke munt (vergelijkbaar met die PDA 'geocoin').

Graveren zou misschien mogelijk zijn maar brengt flink wat extra kosten met zich mee omdat er twaalf 'mallen' moeten worden gemaakt om de tekst goed uit te lijnen.

Misschien valt het allemaal wel mee, ik kan het natuurlijk altijd navragen. Maar als je zekerheid wil hebben dat het uitvoerbaar is, zit er maar één ding op: alles naar de buitenkant verhuizen.

Geplaatst (bewerkt)
Misschien valt het allemaal wel mee, ik kan het natuurlijk altijd navragen. Maar als je zekerheid wil hebben dat het uitvoerbaar is, zit er maar één ding op: alles naar de buitenkant verhuizen.

Je bedoelt in de rand (zijkant) graveren? Daar worden soms ook nummers in gegraveerd.

bewerkt door De Roode Loper
Geplaatst (bewerkt)

Das klare taal, bedankt :eek:

Als het zou kunnen dan is het een fraaie, hoewel ik denk duurdere, geocoin.

Alles aan de bovenkant lijkt me ook een optie.

Je bedoelt in de rand (zijkant) graveren? Daar worden soms ook nummers in gegraveerd.

Ook geen slecht idee. :D

bewerkt door GrijsBaard
Geplaatst (bewerkt)

Nee :eek: Dat kan inderdaad maar schiet je in dit geval niets mee op.

Voor dit ontwerp is de simpelste manier om het gat in het middelste, draaiende deel dicht te maken en er iets van een aanwijzer op te zetten, een pijl of zoiets. Dan komen wel de provincienamen te vervallen, of die moeten op een andere manier verwerkt worden...

bewerkt door KarelKraak
Geplaatst
Het gat in het draaiende deel zal het probleem niet zijn maar wat eronder zit. Hoe ga je die tekst namelijk zichtbaar maken (indien technisch haalbaar)?

Mijn idee was een recessed deel waarin de draaischijf past en in dat recessed gedeelte de

namen van de provincies nog een keer recessed en dan opgevuld met verf. Dan moet de munt

wel ietsje dikker worden, maar ik denk dat het ook een grote munt moet zijn om de vlaggen

er goed op te kijgen. Eerst maar afwachten wat de keuze van het publiek wordt....

Geplaatst

Ik vind nog steeds het ontwerp van Karel Kraak het mooiste voor een Dutch Geocoin, maar wat een fantastisch idee is de coin van Wilg. Mijn stem gaat dus naar Karel Kraak, maar mocht die van Wilg ook nog worden uitgebracht (niet als dutch geocoin) dan willen wij hem zeker!

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...