Wilxlii Carrotte Geplaatst 11 mei 2008 Geplaatst 11 mei 2008 Ik vind het not done om een mysterie (ook al wordt er niet gezegd om welke cache het gaat) zo op het forum te bespreken. Ja, daar was ik al bang voor, dat ik dit soort commentaar zou krijgen . Maar volgens mij gaat het om een algemene vraag over cachetechnieken. En inderdaad, uit voorzorg heb ik de naam van de cache niet genoemd. Ik heb trouwens bewust ook niet gereageerd op de reply waarin de (in dit geval) juiste methode genoemd werd. Maar om iedereen tevreden te houden: is het mogelijk om ervoor te zorgen dat een draadje wordt verwijderd? Ik heb er namelijk helemaal geen zin in om beticht te worden van ongepaste activiteiten op dit forum. Moet ik een verzoekje sturen aan een moderator? Of is het eens geplaatst blijft geplaatst? Het is mij duidelijk dat je met behulp van dit forum een mystery cache hebt opgelost. Ik vind niet dat dit de bedoeling van dit forum is.
GeSi Geplaatst 11 mei 2008 Geplaatst 11 mei 2008 Het is mij duidelijk dat je met behulp van dit forum een mystery cache hebt opgelost. Ik vind niet dat dit de bedoeling van dit forum is. Wanneer je bedoeld dat het niet de bedoeling is van het forum om specifieke caches te bespreken ben ik het wel met je eens. Maar de vraag was zo algemeen gesteld, dat ik er echt geen probleem mee heb. Iedereen heeft ooit wel eens om advies gevraagd, en dit forum is bij uitstek een plek om van mede-cachers advies te kunnen krijgen. Ik denk zelfs dat dit de meest geeigende plek is om (algemene) informatie over het geocachen te kunnen vergaren. Wanneer 'men' niet meer zou toestaan dat dat soort zaken hier worden besproken, is voor mijn gevoel een van de dingen die dit forum zijn waarde geven verloren.
Wilxlii Carrotte Geplaatst 11 mei 2008 Geplaatst 11 mei 2008 ...Maar de vraag was zo algemeen gesteld, dat ik er echt geen probleem mee heb. ... Ik beschouw het als een (geslaagde) truc om het verhaal algemeen te stellen. Zo kun je hier elke mystery cache bespreken door het "algemeen" in te kleden.
Malyenki Geplaatst 11 mei 2008 Geplaatst 11 mei 2008 (bewerkt) Welke methoden zijn er om van een woord naar een getal te komen? Zelf denk ik aan de woordwaarde (a=1, b=2, etcetera), en aan de stapeltelling van de woordwaarde. Voorbeeld: het woord is az, dan is de woordwaarde 27, en de stapeltelling komt uit op 9. Bij een mystery cache ben ik met deze methoden nog niet tot een goede oplossing gekomen. Vandaar de vraag of er nog andere mogelijkheden zijn. (Het kan natuurlijk ook zijn dat de bewuste mystery om een heel andere aanpak vraagt.) Alvast bedankt voor de suggesties! Ewout Misschien was alleen de vetgedruke opmerking niet handig van de topicstarter. Daarme geeft hij/zij aan dat het om een bepaalde mysterie ging. Verder is de vraag slechts algemeen gesteld: of er nog andere mogelijheden zijn om van een woord naar een getal te komen naast de door de topicstarter genoemde methodes. Dat lijt me toch echt geen probleem. PS: Om welke mysterie ging het eigenlijk 11 mei 2008 bewerkt door Malyenki
Quaerens Geplaatst 11 mei 2008 Geplaatst 11 mei 2008 Welke methoden zijn er om van een woord naar een getal te komen? Zelf denk ik aan de woordwaarde (a=1, b=2, etcetera), en aan de stapeltelling van de woordwaarde. Voorbeeld: het woord is az, dan is de woordwaarde 27, en de stapeltelling komt uit op 9. Bij een mystery cache ben ik met deze methoden nog niet tot een goede oplossing gekomen. Vandaar de vraag of er nog andere mogelijkheden zijn. (Het kan natuurlijk ook zijn dat de bewuste mystery om een heel andere aanpak vraagt.) Alvast bedankt voor de suggesties! Ewout Misschien was alleen de vetgedruke opmerking niet handig van de topicstarter. Daarme geeft hij/zij aan dat het om een bepaalde mysterie ging. Verder is de vraag slechts algemeen gesteld: of er nog andere mogelijheden zijn om van een woord naar een getal te komen naast de door de topicstarter genoemde methodes. Dat lijt me toch echt geen probleem. PS: Om welke mysterie ging het eigenlijk Het gaat er niet om of het duidelijk is dat de topic gebruikt gaat worden om een mysterie op te lossen, maar dát er een mysterie mee opgelost gaat worden. Het gaat dus om de foute intenties, namelijk de topic strater kan de cache niet op lossen dus vraagt hij/zij het maar op een forum. Ik heb ook nog wel een stapel mysteries liggen die ik niet snap. Ik vraag daar toch ook niks over op het forum? 't Zou leuk worden als iedereen maar vragen ging stellen over mysteries die moeilijk zijn.
Malyenki Geplaatst 11 mei 2008 Geplaatst 11 mei 2008 Welke methoden zijn er om van een woord naar een getal te komen? Zelf denk ik aan de woordwaarde (a=1, b=2, etcetera), en aan de stapeltelling van de woordwaarde. Voorbeeld: het woord is az, dan is de woordwaarde 27, en de stapeltelling komt uit op 9. Bij een mystery cache ben ik met deze methoden nog niet tot een goede oplossing gekomen. Vandaar de vraag of er nog andere mogelijkheden zijn. (Het kan natuurlijk ook zijn dat de bewuste mystery om een heel andere aanpak vraagt.) Alvast bedankt voor de suggesties! Ewout Misschien was alleen de vetgedruke opmerking niet handig van de topicstarter. Daarme geeft hij/zij aan dat het om een bepaalde mysterie ging. Verder is de vraag slechts algemeen gesteld: of er nog andere mogelijheden zijn om van een woord naar een getal te komen naast de door de topicstarter genoemde methodes. Dat lijt me toch echt geen probleem. PS: Om welke mysterie ging het eigenlijk Het gaat er niet om of het duidelijk is dat de topic gebruikt gaat worden om een mysterie op te lossen, maar dát er een mysterie mee opgelost gaat worden. Het gaat dus om de foute intenties, namelijk de topic strater kan de cache niet op lossen dus vraagt hij/zij het maar op een forum. Ik heb ook nog wel een stapel mysteries liggen die ik niet snap. Ik vraag daar toch ook niks over op het forum? 't Zou leuk worden als iedereen maar vragen ging stellen over mysteries die moeilijk zijn. Ik denk dat iedereen wel weet dat het absoluut niet de bedoeling is om mysteries op het forum te bespreken. Ook moet je natuurlijk geen hints gaan vragen over bepaalde mysteries. Maar ik heb het echt als algemen vraag gezien, en dan vind ik het okee. Als de intentie inderdaad is geweest om een mysterie op te lossen, dan is het natuurlijk not done.
Stonehorse Geplaatst 11 mei 2008 Geplaatst 11 mei 2008 De cachelegger is van mening dat de vraag van Kuipjeboter als algemene vraag gezien kan worden. Pas door de reacties van anderen is duidelijk geworden om welke regio en daarmee welke caches bedoeld zouden kunnen worden. Dit "onderzoeken" van de forumlezers is mijns inziens hinderlijk. Het had net zo goed kunnen gaan om een voorbereiding van een cachetrip ergens in den lande. Laat het bericht maar lekker staan en bezoek onze mooie regio, waar behoorlijk veel caches liggen !
Wilxlii Carrotte Geplaatst 11 mei 2008 Geplaatst 11 mei 2008 De cachelegger is van mening dat de vraag van Kuipjeboter als algemene vraag gezien kan worden.... Dat is mooi van de cache-legger, maar het blijft een feit dat ie de mystery heeft opgelost dankzij de antwoorden van de forumgebruikers. En die truc is volgens mij niet de bedoeling van dit forum. En natuurlijk is het aldaar een mooie regio. Weet ik uit eigen ervaring.
Biertje Geplaatst 11 mei 2008 Geplaatst 11 mei 2008 Nu ik weet hoe de oplossing werkt, hoef ik nu alleen nog maar uit te zoeken om welke regio het gaat!
barny Geplaatst 11 mei 2008 Geplaatst 11 mei 2008 (bewerkt) Nu ik weet hoe de oplossing werkt, hoef ik nu alleen nog maar uit te zoeken om welke regio het gaat! Gebruiker Nr.: 11 315 Je Lengtegraad (decimaal): 6.13612 Je Breedtegraad (decimaal): 52.15690 zo goed Barny zo, nu eerst even......... loggen 11 mei 2008 bewerkt door barny
Ketelbinkje Geplaatst 11 mei 2008 Geplaatst 11 mei 2008 (bewerkt) De cachelegger is van mening dat de vraag van Kuipjeboter als algemene vraag gezien kan worden. ... Wat is het doel van forum? Bijvoorbeeld ideeën uitwisselen over cachetechnieken. Wat moet je verstaan onder cache technieken? Hoe je de GPS moet vasthouden? Waar al die handige snufjes voor dienen? Misschien, maar dat heeft niets te maken met het uitwisselen van cachetechnieken, maar het maakt wel duidelijk dat geocaching meer is...en dat het forum eigenlijk is bedoelt om met andere liefhebbers van deze wonderlijke sport (want dat is het ) eens te klappen aan de digitale toog over al datgene wat we zoal meemaken. Stel dat je stuit op een cache met een wel een heel groot vraagteken. Vaak heb je geen idee in welke richting je het moet zoeken en welke discipline je nodig hebt om het te kunnen oplossen. Maar dat is niet genoeg, en daarom ben ik het met onze coyote niet geheel eens. De is misvatting is dat een suggetie niet voldoende is, maar je hebt ook het briljante idee (Eureka!) nodig om de richting van de oplossing te vinden en dan moet je ook nog in staat zijn om dat idee, in combinatie met de theoretische kennis horend bij die discipline, te vertalen naar een praktische oplossing. Ik ben de afgelopen dagen een paar keer behoorlijk op het verkeerde been gezet, omdat ik… tja hoe leg je dat het beste uit? Laat ik de discussie en het waarom ik op het verkeerde been ben gezet met een metafoor illustreren: De geocacher doolt in de woestijn, omdat de batterijen van zijn GPS uitgeput zijn. Hij heeft er geen idee waar hij is en naar een paar dagen te hebben rond gedoold wil hij nog maar één ding: Naar huis, een lekker glas water, eten en zijn eigen knusse bedje. Op een gegeven moment ziet hij in de verte een oase. Ha, denkt hij… dat is een fata morgana… ik laat me niet in de luren leggen. Even later ziet hij de dadelpalmen en zucht wat is de natuur toch wreed om mij te kwellen met deze begoocheling. Hij strompelt verder en ziet na enige uren het water glinsteren… Twee dagen later strijken twee gieren neer bij zijn lijk. Zeg confrère nou moet je me toch eens uitleggen hoe het komt dat dergelijke met het water onder hand bereik en het eten boven hun hoofd alsnog creperen. Nou, mijn waarde, dat komt door eigen wijsheid… 11 mei 2008 bewerkt door Ketelbinkje
kuipjeboter Geplaatst 11 mei 2008 Auteur Geplaatst 11 mei 2008 Beste moderators, Zou een van jullie dit draadje willen verwijderen? De cachelegger heeft weliswaar aangegeven dat het draadje kan blijven staan (waarvoor dank), maar ik word gek van die zure reacties op mijn - in mijn ogen - onschuldige vraag. Ik zal nog eens een vraag stellen zeg! Ewout
Stonehorse Geplaatst 12 mei 2008 Geplaatst 12 mei 2008 Zoals mij wel vaker is opgevallen op dit forum, is een simpele vraag door de zeer uiteenlopende reacties van de gebruikers ontaardt in een onnodige discussie waarbij persoonlijke aanvallen niet worden geschuwd. Dit is voor mij al enige tijd geleden de reden geweest om te besluiten niet meer actief berichten te plaatsen of te reageren. Nu het eigen caches betrof heb ik toch maar wel gereageerd waarna de eerstvolgende reactie meteen mijn stelling onderuit gehaald heeft door alleen de eerste zin als quote aan te halen. Jammer. Verzoek aan de moderator om dit draadje te sluiten (verwijderen is onnodig).
Team jemar Geplaatst 12 mei 2008 Geplaatst 12 mei 2008 Zoals mij wel vaker is opgevallen op dit forum, is een simpele vraag door de zeer uiteenlopende reacties van de gebruikers ontaardt in een onnodige discussie waarbij persoonlijke aanvallen niet worden geschuwd. Dit is voor mij al enige tijd geleden de reden geweest om te besluiten niet meer actief berichten te plaatsen of te reageren. Nu het eigen caches betrof heb ik toch maar wel gereageerd waarna de eerstvolgende reactie meteen mijn stelling onderuit gehaald heeft door alleen de eerste zin als quote aan te halen. Jammer. Verzoek aan de moderator om dit draadje te sluiten (verwijderen is onnodig). Gezien de reacties deze topic gesloten.
Aanbevolen berichten