Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Welke methoden zijn er om van een woord naar een getal te komen? Zelf denk ik aan de woordwaarde (a=1, b=2, etcetera), en aan de stapeltelling van de woordwaarde. Voorbeeld: het woord is az, dan is de woordwaarde 27, en de stapeltelling komt uit op 9. Bij een mystery cache ben ik met deze methoden nog niet tot een goede oplossing gekomen. Vandaar de vraag of er nog andere mogelijkheden zijn. (Het kan natuurlijk ook zijn dat de bewuste mystery om een heel andere aanpak vraagt.)

Alvast bedankt voor de suggesties!

Ewout

Geplaatst (bewerkt)

't Is lichtelijk irritant als je bij elk waypoint van een cache vijf minuten bezig bent met het opzoeken van letterwaardes en stapeltellen van vijftienletterwoorden.

---> Oh, weer eens te snel gelezen, deze vraag wordt niet gesteld door een potentiele cache plaatser maar door een mysterie oplosser. Ik vind het not done om een mysterie (ook al wordt er niet gezegd om welke cache het gaat) zo op het forum te bespreken. En mijn post laat ik maar staan zodat potentiele cache leggers die dit draadje per ongeluk lezen van de slechte ideeën worden afgeholpen.

bewerkt door Quaerens
Geplaatst (bewerkt)

Ik ken het probleem...misschien moet ik zulke puzzels juist eens doen als ik niet zit te genieten in de zon :ph34r:

bewerkt door veldhoen
Geplaatst (bewerkt)
Ik vind het not done om een mysterie (ook al wordt er niet gezegd om welke cache het gaat) zo op het forum te bespreken.

Ja, daar was ik al bang voor, dat ik dit soort commentaar zou krijgen :ph34r: . Maar volgens mij gaat het om een algemene vraag over cachetechnieken. En inderdaad, uit voorzorg heb ik de naam van de cache niet genoemd. Ik heb trouwens bewust ook niet gereageerd op de reply waarin de (in dit geval) juiste methode genoemd werd.

Maar om iedereen tevreden te houden: is het mogelijk om ervoor te zorgen dat een draadje wordt verwijderd? Ik heb er namelijk helemaal geen zin in om beticht te worden van ongepaste activiteiten op dit forum. Moet ik een verzoekje sturen aan een moderator? Of is het eens geplaatst blijft geplaatst?

bewerkt door kuipjeboter
Geplaatst

Wat een onzin om dit draadje te verwijderen. Het was inderdaad een algemene vraag, en er werd helemaal geen cache genoemd. Geen enkel probleem dus.

Geplaatst

Ik heb er ook geen problemen met dit draadje. Ik vind het ook 'not done' om cache's te gaan bespreken, maar dat is hier m.i. niet van toepassing...

Maar mocht de topicstarter toch vinden dat dit draadje verwijderd moet worden, dan kan hij dit aan één van de moderatoren laten weten.

Geplaatst

't Kan dan wel een algemene vraag zijn, uit een post blijkt dat omwonenden van de cache in kwestie wel al door hebben over welke cache het gaat. Het kan voor de cache legger in kwestie een issue zijn dat hier de oplossing tussen staat.

Geplaatst
't Kan dan wel een algemene vraag zijn, uit een post blijkt dat omwonenden van de cache in kwestie wel al door hebben over welke cache het gaat. Het kan voor de cache legger in kwestie een issue zijn dat hier de oplossing tussen staat.

Tja, dat kun je m.i. niet altijd voorkomen. En mocht de legger dat vervelend vinden dan hoor ik het wel.

Offtopic: Quaerens, ik hoop dat je mijn pm-tjes en mailtjes gekregen hebt. Zo niet, stuur mij even een PM-tje, anders hoop ik dat je weet waarover het gaat...

Geplaatst

Ik had ook wel door dat het om een mysterie ging, maar omdat het zo in het midden bleef welke het was en er duidelijk algemeen geldende oplossingsrichtingen werden gegeven heb ik ook maar een voorstel gedaan.

Als dit al "not done" is, vind ik het wat ver gaan maar ik kan het wel begrijpen.

Mocht de cache eigenaar reageren dan gaat mijn gok voor het mogelijke antwoord op zwart.

Geplaatst
't Kan dan wel een algemene vraag zijn, uit een post blijkt dat omwonenden van de cache in kwestie wel al door hebben over welke cache het gaat. ...

Door dit soort opmerkingen wordt het alleen maar duidelijker om welke cache het gaat. Zo werk je er zelf aan mee dat bekend wordt om welke cache het gaat. Je moet geen slapende honden wakker maken.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...