Spring naar bijdragen

Premium Membership; Wat houdt dat precies in?


De Burgjes

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Oke, ben nu premium member, kan een pocket query aanmaken. Dus ik zou graag alle traditionele caches in Nederland in mijn gps map 60 cx willen hebben. Ik heb geen gsak.

 

Kan dit?

Moet de file ook compressed to zip format?

 

Wie o wie. We gaan namelijk trekken met de tent en weten nog niet waar naar toe. Een netbook alleen voor de vakantie is mij toch net wat te duur.

 

Het is een hele heiza om alle tradie’s in je c 60 te krijgen, ben zelf ook al een jaar bezig om dat voor elkaar te krijgen, maar dan ben ik ook een complete computer No No

 

Trouwens mooie avator fytske

 

fiets.jpg

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het nooit gedaan, maar volgens mij is het niet moeilijk en heb je GSAK ook helemaal niet nodig -- je kan het heel goed af met GPSBabel. Als ik het zou moeten doen, dan zou dit mijn stappenplan zijn:

- Stel Pocket Queries in om alle traditionals in Nederland te krijgen. (Meer informatie waarschijnlijk in dit draadje.);

- Laat de PQs naar je toe sturen als ZIP-bestanden (scheelt weer ruimte in je inbox);

- Pak de ZIPs uit;

- Concateneer de GPX-files tot 1 grote met GPSBabel:

gpsbabel -i gpx -f [file 1] -i gpx -f [file 2] ... -o gpx -F tradiNL.gpx

- tradiNL.gpx bevat dan alle Traditional caches in Nederland (die in je PQs zaten). Uploadt die met je favoriete programma naar je GPS -- ook hier kan je weer GPSBabel gebruiken:

gpsbabel -i gpx -f tradiNL.gpx -o garmin -F USB:

- Je kan met GPSBabel ook de GPX omzetten naar KML en die dan openen in Google Earth om eens rond te neuzen in het aanbod.

 

Beetje handwerk, maar het kost niks. En het werkt ook onder MacOSX en Linux!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een garmin hebt, kun je mapsource gebruiken. Maak de querie aan, en open deze met mapsource. Dan GPS aan de pc hangen en mapsource laten wegschrijven naar je GPS. Zo doe ik het met mijn vista hcx en die is qua sofware vrijwel gelijk aan de 60cx heb ik begrepen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, ben nu premium member, kan een pocket query aanmaken. Dus ik zou graag alle traditionele caches in Nederland in mijn gps map 60 cx willen hebben. Ik heb geen gsak.

 

Kan dit?

Moet de file ook compressed to zip format?

 

Wie o wie. We gaan namelijk trekken met de tent en weten nog niet waar naar toe. Een netbook alleen voor de vakantie is mij toch net wat te duur.

 

het is erg lastig om zonder bestemming een gpx van een query te downloaden. Mocht je enige richting in het vizier hebben dan is het handig om een query te maken van wolken van het gebied. via de MAP.

klik op New Pocket Query . geef een naam bijvoorbeeld de stad in het centrum van de kaart. onderaan zie je dat By Coordinates is aangevinkt en dat de coordinaten al ingevult zijn. Dit is het centrum van de kaart die er stond toen je op de knop New Pocket Query drukte.

iets verder in het menu in te vullen ....

voorbeeld: Met de auto wolk "Within radius of " 200km en 500 caches. met de fiets Within radius of 20km 300 lopend Within radius of 5km 100caches.

deze files kun je in MAPsource inporteren en in de MAp 60cx zetten met de USB kabel.

Zip kan maar vandaag de dag is er genoeg ruimte in onze postbakken.

 

prettige vakantie

groeten Team Sunrader

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gelukt, plaats uitgezocht, 100 km radius, ontvangen en geopend in mapsource, daarna overgedragen naar gps, fluitje van een cent. Als je weet hoe het moet, gelukkig weten de mensen hier heel veel....

 

Bedankt.

 

(inderdaad leuke avatar he barny!! :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een Fries ben je snel tevreden kan gezegd worden, maar las ik in bericht #15 niet

Oke, ben nu premium member, kan een pocket query aanmaken. Dus ik zou graag alle traditionele caches in Nederland in mijn gps map 60 cx willen hebben. Ik heb geen gsak.

 

Kan dit?

Moet de file ook compressed to zip format?

 

Wie o wie. We gaan namelijk trekken met de tent en weten nog niet waar naar toe. Een netbook alleen voor de vakantie is mij toch net wat te duur.

 

Dan hoop ik niet dat het nu een te grote emotionele schok voor je is dat Nederland echt wel groter is dan 100 KM rondom Burgum

En met 1 PQ kan je maar max 500 cache’s in laden terwijl er in Nederland toch wel een stuk meer liggen.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Nu ik weet hoe die grote kras op de voorkant van Het Gele Bussie is gekomen kan je binnen kort een telefoontje verwachten van mijn verzekerings maatschappij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik weet hoe die grote kras op de voorkant van Het Gele Bussie is gekomen kan je binnen kort een telefoontje verwachten van mijn verzekerings maatschappij.

Iemand zag de motorkap als het logboekje aan? :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

We cachen al even, en toch is dit een newbie vraagje.

We willen nu graag premium member worden, maar....dat wil maar niet lukken.

Als ik goed gelezen heb kan dat alleen via paypal of via een creditcard of giftcertificate.

Laat ik dit allemaal nu niet hebben!

Toch denk ik dat ik daarin niet de enige ben. Iemand tips?

 

liefs Syl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We cachen al even, en toch is dit een newbie vraagje.

We willen nu graag premium member worden, maar....dat wil maar niet lukken.

Als ik goed gelezen heb kan dat alleen via paypal of via een creditcard of giftcertificate.

Laat ik dit allemaal nu niet hebben!

Toch denk ik dat ik daarin niet de enige ben. Iemand tips?

 

liefs Syl

Je kunt ook een bevriende cacher vragen (die premiummember is) als hij een giftcertificaat aan je kan geven. je betaald hem dan later terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag bij Jeremy het rekening nummer en IBAN nummer op en maak vanuit NL dan het juiste bedrag over. Maar ik denk dat je sneller even naar de bank kunt gaan en gaat zeuren om een credit card. Kan nooit meer zo duur zijn. Daarna berg je de kaart op tot volgend jaar als je weer moet betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ik ook loop alsmaar vaker tegen premium member caches aan. Heden een die ik 4 dagen geleden nog van het net plukte en nu niet kan loggen.

Ik ben ook op zoek naar een bevriende premium member. Zijn er aanbiedingen? Kan gelijk betalen. Ik woon in Dronten.

Aussies

bewerkt door ExAussie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...