Spring naar bijdragen

Hoofdlampen


Stokstaartje

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

De Petzl tikka en dat ding met de rode voorzet vallen op den duur uit elkaar, omdat de behuizing op de hoeken begint te scheuren. Ik gebruik ze intensief en ze halen maximaal 2 jaar vanwege dit probleem. Als Petzl dit zou oplossen dan zou je deze handzame lampje van generatie op generatie worden door gegeven.

 

Goedkopere lampjes...vreten redelijk batterijen en geven bij intensief gebruik naar een maand of vier de pijp aan Maarten. Even rekenen...ok..geen Petzl meer, maar gewoon wat van die goedkope lampjes halen. De Petzl heeft één voordeel de licht bundel blijft heel lang constant.

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan aan mij liggen maar ik lijk steeds "ruzie" met hoofdlampen te hebben. Ze glijden namelijk steeds van mn hoofd. Ik zou dus eigenlijk bij wijze van spreken de elastieken maar onder mn oren klem moeten zetten :)

Ik draag met cachen vaak een pet. Heb dan ook eens zo'n lampje gekocht die je aan de pet kunt klemmen (zo'n rij lampjes) maar die geven toch niet veel licht.

Ik zou op zich dus een goede hoofdlamp willen met een goede lichtbundel (zoals die bijv van Travel Wolf) maar die blijft toch weer niet echt goed op een pet zitten. Ben er voor mijzelf dus nog niet echt uit. Ik heb een gewone zaklantaarn maar een hoofdlamp om de handen vrij te hebben, is toch ook ideaal hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan aan mij liggen maar ik lijk steeds "ruzie" met hoofdlampen te hebben. Ze glijden namelijk steeds van mn hoofd. Ik zou dus eigenlijk bij wijze van spreken de elastieken maar onder mn oren klem moeten zetten :)

 

Hoi Gerrie,

 

Kan je de elastiek niet net over je pet heen trekken? Of vastzetten met twee paperclips of haarspelden? Of haal de elastiek door de verstelband heen!

Of nog mooier, maar een of twee lusjes op je pet aan de achterzijde met een drukknoop waar je de elastiek van de hoofdlamp in vastzet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan aan mij liggen maar ik lijk steeds "ruzie" met hoofdlampen te hebben. Ze glijden namelijk steeds van mn hoofd. Ik zou dus eigenlijk bij wijze van spreken de elastieken maar onder mn oren klem moeten zetten :)

 

 

Kan je de elastiek niet net over je pet heen trekken? Of vastzetten met twee paperclips of haarspelden? Of haal de elastiek door de verstelband heen!

Of nog mooier, maar een of twee lusjes op je pet aan de achterzijde met een drukknoop waar je de elastiek van de hoofdlamp in vastzet.

 

 

Dat met die lusjes is wellicht idd iets om te proberen. En papercplipjes ed kan natuurlijk ook gemakkelijk worden uitgetest. Ik zie me al als een soort van "vrouw van 6 miljoen" lopen met allemaal klipjes en schuifjes en dingetjes :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
Kan aan mij liggen maar ik lijk steeds "ruzie" met hoofdlampen te hebben. Ze glijden namelijk steeds van mn hoofd. Ik zou dus eigenlijk bij wijze van spreken de elastieken maar onder mn oren klem moeten zetten ;)

 

 

Kan je de elastiek niet net over je pet heen trekken? Of vastzetten met twee paperclips of haarspelden? Of haal de elastiek door de verstelband heen!

Of nog mooier, maar een of twee lusjes op je pet aan de achterzijde met een drukknoop waar je de elastiek van de hoofdlamp in vastzet.

 

 

Dat met die lusjes is wellicht idd iets om te proberen. En papercplipjes ed kan natuurlijk ook gemakkelijk worden uitgetest. Ik zie me al als een soort van "vrouw van 6 miljoen" lopen met allemaal klipjes en schuifjes en dingetjes :ph34r:

 

Ik heb het elastiek van m'n hoofdlampje één keer goed op maat gemaakt en nu zet ik het iedere keer vast op m'n pet met een paar speldjes die ik ooit als souvenir heb gekocht.

Van die pins, die kan je gewoon op je pet laten zitten tot een volgende keer, staat nog leuk ook!

Bijkomend voordeel als je het elastiek een beetje strakker zet is dat je pet ook nooit meer van je kop waait als er wat meer wind staat! :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Hallo allemaal,

 

Aangezien ik bijna altijd laat of vroeg ga cachen, wil ik graag een goede hoofdlamp. Ik heb er inmiddels velen uitgeprobeerd en de meesten waren van een dramatische kwaliteit. Uiteindelijk heb ik via marktplaats een hoofdlamp gevonden met een zoomfunctie. Deze is echt geweldig. We hebben met onze GEO-vereniging 10 van die lampjes aangeschaft en we zijn er ontzettend tevreden over. Je kunt heel veel ermee zien en ook heel ver als het moet. Dus: zoomen!

 

Team rd72

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hiervoor een hoofdlampje met led aangeschaft bij de Action voor het gigantische bedrag van 2,39 Euri.

Voor dat bedrag zaten er gelukkig wel 2 AAA batterijtjes bij. :dribble: Keuze mogelijkheden uit 1,3 of 7 ledjes. Het was wel een hele uitgave, maar dan heb je ook wat.

Voor orientatie gebruik je hoofdzakelijk de 1 led. Heb je bij WP's meer licht nodig kun je de 3 of 7 led aanzetten of zoals ik doe, een maglite meenemen. meestal zijn de led's voldoende. ;)

 

Gisteren deze hoofdlamp gebruikt bij Tube III (bornerbroek) onder de A1. Hoofdlamp op en voldoende licht.

Alleen die uitgave..... 2,39 is toch wel bijna de max.

Maar als je er mee wilt rondlopen in de grotten en je wilt echt veel licht hebben is dit misschien te weinig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Aangezien ik bijna altijd laat of vroeg ga cachen, wil ik graag een goede hoofdlamp. Ik heb er inmiddels velen uitgeprobeerd en de meesten waren van een dramatische kwaliteit. Uiteindelijk heb ik via marktplaats een hoofdlamp gevonden met een zoomfunctie. Deze is echt geweldig. We hebben met onze GEO-vereniging 10 van die lampjes aangeschaft en we zijn er ontzettend tevreden over. Je kunt heel veel ermee zien en ook heel ver als het moet. Dus: zoomen!

 

Team rd72

 

Kun je wellicht ook je licht laten schijnen op het merk en type van deze lampen met zoomfunctie? (en evt de prijs?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als je er mee wilt rondlopen in de grotten en je wilt echt veel licht hebben is dit misschien te weinig.

 

Ik ben net terug van een weekendje "grotten" in de Ardennen.

Op mijn helm staat een Peli 2690 . (Ex-zone 0, waterdicht, 60 lumen en minstens 10 uur met 3 AAA-tjes.)

Weliswaar maar 1 lichtsterkte nivo en geen zoom, maar een ideaal ding.

1 van de fellere lampen in het gezelschap, en in tegenstelling tot de alom aanwezige Petzl en andere merken heb ik tussentijds geen batterijen hoeven wisselen.

 

Na twee dagen ondergronds (ruim 10 uur) overigens nog geen spoortje verval.

 

Ik heb (naast genoeg reservebatterijen) als backup overigens een Peli 2610 in m'n sleepzak die ook prima functioneert onder vrijwel alle omstandigheden.

Die heeft wel 2 lichtsterktes (ik meen 9 en 25 lumen ofzo.) niet overdreven veel licht, maar voldoende voor een veilige terugweg. Maar deze gaat wel resp. 150 of 80 uur mee op 1 setje batterijen (3x AAA) !!!

 

Eerstgenoemde heeft me 42,50 gekost, laatstgenoemde 26 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...