Spring naar bijdragen

Geo Goor :)


*BaJo*

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

ok.....

 

maar er gaat nog niets concreets gebeuren over die geo Goor????

 

 

Nee. Althans dat hoop ik niet. Je kunt vaak aan de logjes wel lezen of het een leuke cache was of niet. De geo d'or is een prima systeem om een goede cache te waarderen. Hoewel dit natuurlijk ook zo subjectief is als het maar kan (het blijft natuurlijk de mening van een ander en wat de één geweldig vindt, is voor de ander verschrikkelijk).

 

Ik neem aan dat je een cacheomschrijving leest voordat je gaat cachen en daar onder staan 5 logjes, als die allemaal een "negatieve" klank hebben dat kun je zelf wel beoordelen of je deze wilt gaan doen of niet. Ach en af en toe een mindere cache maakt dat andere weer heel erg leuk zijn om te doen.

 

Ga gewoon cachen en je zult zien dat de meesten heel leuk zijn om te doen, en neem die (enkele) mindere op de koop toe.

bewerkt door tukkerboertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zullen wel weer een hersenkronkel hebben :) maar is het geen leuk idee om ook een beloning uit te kunnen delen als een cache echt bar slecht is????

 

idee voor de naam: Geo Goor

Het gezeur begint weer eens !

Wat is een bar slechte cache?

bewerkt door team explorers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom op mensen!

 

Wat de één een prachtcache vindt de ander een baggercache. So what?! Het Geo d'Or-systeem is net zo subjectief als een Geo O' deur-systeem. Vind je een cache niet leuk, nou dan vermeld je dat toch gewoon in je logje...Wat je in je logje schrijft, beslis je helemaal zelf en niemand anders. Een Geo O'deur zal niet door SGN in het leven worden geroepen: punt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom op mensen!

 

Wat de één een prachtcache vindt de ander een baggercache. So what?! Het Geo d'Or-systeem is net zo subjectief als een Geo O' deur-systeem. Vind je een cache niet leuk, nou dan vermeld je dat toch gewoon in je logje...Wat je in je logje schrijft, beslis je helemaal zelf en niemand anders. Een Geo O'deur zal niet door SGN in het leven worden geroepen: punt!

 

 

sluit me hier volledig bij aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zullen wel weer een hersenkronkel hebben :thumbsup: maar is het geen leuk idee om ook een beloning uit te kunnen delen als een cache echt bar slecht is????

 

idee voor de naam: Geo Goor

Het gezeur begint weer eens !

Wat is een bar slechte cache?

Heel eenvoudig. Een bar slechte cache is een cache die niets meer biedt dan een kans om effe snel te scoren. Herkenbaar aan de beschrijving 'Een eenvoudige cache om effe snel te scoren' en aan honderden identieke logjes 'Bedankt voor deze snelle cache'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zullen wel weer een hersenkronkel hebben :thumbsup: maar is het geen leuk idee om ook een beloning uit te kunnen delen als een cache echt bar slecht is????

 

idee voor de naam: Geo Goor

Het gezeur begint weer eens !

Wat is een bar slechte cache?

Heel eenvoudig. Een bar slechte cache is een cache die niets meer biedt dan een kans om effe snel te scoren. Herkenbaar aan de beschrijving 'Een eenvoudige cache om effe snel te scoren' en aan honderden identieke logjes 'Bedankt voor deze snelle cache'.

Sommige cachers houden van dit soort snelle caches, en vinden het dus geen barslechte cache. Je kunt nooit zeggen dat iets een barslechte cache is, je kunt en cache alleen een barslechte cache vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel eenvoudig. Een bar slechte cache is een cache die niets meer biedt dan een kans om effe snel te scoren. Herkenbaar aan de beschrijving 'Een eenvoudige cache om effe snel te scoren' en aan honderden identieke logjes 'Bedankt voor deze snelle cache'.

 

En voor je het weet zitten we weer in een discussie over de waardering van 'oprapertjes'... Wat mij betreft: ieder zijn meug, voor meer zekerheid omtrent de cache goed de omschrijving en de logjes lezen, en verder gewoon lekker cachen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een cache echt slecht vindt moet je dat als zodanig loggen. Schept duidelijkheid voor anderen maar geeft natuurlijk altijd de zienswijze weer van de cacher (gewoon niet snel doen is mijn advies). Als dat door een notoire z**kerd gebeurd is kan ik me de ergernis van de eigenaar voorstellen. Er zijn gelukkig maar weinig irritante klaagloggers. Vriendelijk vragen om de scherpe kantjes eraf te halen kan natuurlijk altijd. Je kunt anders natuurlijk altijd een "rectificatielog" schrijven als eigenaar wat/dat het niet klopt, alles voor wat het waard is.

 

De meeste caches zijn best wel aardig, een fors aantal is goed en velen zijn echt goed. Weinigen zullen echt bar slecht zijn. Een verstandige eigenaar weet vaak wel wanneer het niet snor zit en trekt zelf de consequenties.

 

Mocht de eigenaar de logjes zomaar wissen zonder reden of overleg: neem contact op met de approver en laat hem de cache in de prullenbak gooien. Een cache waar de normen van fatsoen niet gerespecteerd worden lijkt me een reden voor archiveren, net als het plaatsen van caches waar het niet mag (wel even je notificatie van het wissen bewaren en als bewijs voorleggen).

 

Een waarderingssysteem voor slechte caches lijkt me niet handig, dat is volgens mij te subjectief. Kan immers ook uitnodigen tot pestgedrag tegen eigenaren. Bij de Geo d'Or is dat vrijwel niet mogelijk. Een cache zonder dat predikaat kan een uitstekende cache zijn, alleen misschien niet zo vaak bezocht.

bewerkt door koedeboe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een slechte cache, wat is dat?

 

Ik denk een cache die je gedaan hebt en waarvan je je afvraagt wat was dit nou voor iets, waar slaat dit op.

En dan wat doe je dan?

Ga je hem niet loggen en laat je het puntje voor wat het is of............hij wordt toch gelogd want dat puntje wilde we toch wel hebben. Maar dan was hij nog niet zo slecht want hij levert een puntje op.

 

Wat een geouwhoer zul je denken, nou dat bedoel ik dus ook, iemand heeft een cache gelegd, jij logt hem dus vind je hem de moeite waard. Dus een slechte cache bestaat niet?

Natuurlijk zit er verschil in caches en dat is maar goed, laat in logs blijken wat je er van vindt dan kan een ander het lezen en zelf bepalen of hij het de moeite of het puntje (want ook dat telt blijkbaar voor veel cachers) waard vindt.

 

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...