Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb zojuist ook de gok maar genomen, anders heb ik teveel afwijking naar links (mijn oog trekt dan nl steeds richting de spliksplinter nieuwe GPS van Kiddooz). Ik had altijd voordeel omdat haar Magellan haar nog 50 meter liet doorrennen. Nu moet is extra gaan opletten met haar Sirf-III chippie.

Mijn huidige is de antenne-rubber ooit van losgebroken (val van het beroemde autodak) en sindsdien is het steeds lijmen geblazen geweest.

Dus: een nieuwe splikgoedkope GPS60CSx uit de US coming :dribble: . Nu timen hoe lang het duurt voor de aflevering ;) .

Geplaatst

De belasting van invoer kan behoorlijk oplopen kan ik je vertellen.

Vertel........wat ik zeker weet is dat er tot nu toe € 13,69 is betaald aan douane belasting (naheffing) voor mijn US 60 CSX! Geen bangmakerij s.v.p., alleen feiten graag!

Overigens is hij al helemaal EU ook de basiskaart. Laat mensen lekker in US bestellen, je bent dief van je eigen portemonnaie om in Nederland zo'n apparaat aan te schaffen. Ook het gereutel van garantie is onzin. Je bent is geval van schade je apparaat alleen wat langer kwijt omdat je hem naar een centraal adres in UK mag sturen. Dus niet helemaal terug naar Amerika.

Heb voor twee maanden een mooie rekening gekregen van de douane van ongeveer 60 Euro (feit)

Hiero: rekening 12,16 euro douanekosten

Feit.

;)

Geplaatst
@papilon: Ho, wacht, stop! 249? In NL? Waar? (google is even niet mn vriend geloof ik) :dribble:

Dat was ook mijn gedachte.. Vertel ik en ik ben je vriend ;)

Heb voor twee maanden een mooie rekening gekregen van de douane van ongeveer 60 Euro (feit)

Nou dat is ook wel te overzien lijkt me, misschien dat je er niet op rekende, maar het is geen belachelijke naheffing.

Geplaatst

Dat is nou het leuke als je als IT-er overal komt. Kijk: het inklaringsbureau van fedEx moet de BTW regels interpreteren. Zij vullen de inklarign en aangifte in (niet de douane). Natuurlijk hebben zij expertise: is het een speelgoed met een schermpje, een nintendo, of een raketsturingsdevice. Zij kiezen voor hun klanten voor de laagste optie in de warrige set regeltjes. Vraag je advies aan de Doaune, krijg je een bindend advies, maar de duurste tarief welke ze kunnen vinden. Een referentie site is (alleen betaalde leden):

http://inenuitvoer.sdu.nl/inenuitvoer/open/

Verder zijn de prijzen fors naar beneden gegaan, dus ook de import kosten !

OK, er is risico dat ik straks iets meer betaal, maar dat laat ik aan FedEx over.

Geplaatst (bewerkt)
De col300 is inmiddels volop te krijgen in NL, en kost 449. De CSX is schaars aan het worden, en gaat weg voor 249.

En pas op heb deze week spik splinter nieuwe 60CSX binnen gekregen en die was echt kapot. Dan is het toch lekker dat het er een uit NL was. De nieuwe was er de volgende dag al!!!

De belasting van invoer kan behoorlijk oplopen kan ik je vertellen.

Hoezo oplopen? Ik neem aan dat het een vast tarief is.

Dat is nou het leuke als je als IT-er overal komt. Kijk: het inklaringsbureau van fedEx moet de BTW regels interpreteren. Zij vullen de inklarign en aangifte in (niet de douane). Natuurlijk hebben zij expertise: is het een speelgoed met een schermpje, een nintendo, of een raketsturingsdevice. Zij kiezen voor hun klanten voor de laagste optie in de warrige set regeltjes. Vraag je advies aan de Doaune, krijg je een bindend advies, maar de duurste tarief welke ze kunnen vinden. Een referentie site is (alleen betaalde leden):

http://inenuitvoer.sdu.nl/inenuitvoer/open/

Verder zijn de prijzen fors naar beneden gegaan, dus ook de import kosten !

OK, er is risico dat ik straks iets meer betaal, maar dat laat ik aan FedEx over.

Nee dat is logisch, FedEx is in dit geval de expiditeur dus die dient aangifte te doen.

Betalen doe je aan de balastingdienst uiteindelijk. Dus de Douane is in principe degene die controleerd of de regels worden nageleefd.

Ook spreek je in dit geval niet van BTW, BTW is omzetbelasting en wordt belast op de verkoop van producten en diensten. Bij invoer worden er invoerrechten belast ook wel Douanerecht genoemd.

bewerkt door Vasc0
Geplaatst

Net een colorado 300 besteld uit amerika. Hopelijk dinsdag binnen.

Alles incl. verzenden en verzekering. 449 U.S. dollars = 286.919292 Euros

Laat de douane maar komen! :thumbup:B):D

Geplaatst (bewerkt)
Waarschijnlijk krijg je achteraf een aanslag van ongeveer € 70,- als je een aanslag krijg.

waar kan jij dan een colorado 300 krijgen voor € 356,- ? :thumbup:

en zoals je al zegt... waarschijnlijk.....

bewerkt door reej
Geplaatst (bewerkt)
Je koopt hem in NL inmiddels voor 345.

Ze worden wakker.

En voor een goede 100 euro extra had ik ook nog City Navigator europe NT v 10 (de nieuwste!) plus een 2 GB kaartje erbij. :crybaby:

Vind ik toch wat safer dan VS.

Mee eens.

bij futurumshop, en in zwolle bij leerentveld kost ie nu 'maar' 345, toch wel effe wat anders dan een paar maanden geleden...

Yamela

bewerkt door Yamela
Geplaatst

Je koopt hem in NL inmiddels voor 345.

Ze worden wakker.

En voor een goede 100 euro extra had ik ook nog City Navigator europe NT v 10 (de nieuwste!) plus een 2 GB kaartje erbij. :crybaby:

Vind ik toch wat safer dan VS.

Mee eens.

bij futurumshop, en in zwolle bij leerentveld kost ie nu 'maar' 345, toch wel effe wat anders dan een paar maanden geleden...

Yamela

Bij Bever koop je hem voor 349 euri.

En dan krijg je hem direct mee.

Stukken beter als een paar jaar geleden bij futurumshop, toen heb ik meer dan 3 weken moeten wachten voordat hij geleverd werd.

kwibus

Geplaatst

Bij Bever koop je hem voor 349 euri.

En dan krijg je hem direct mee.

Stukken beter als een paar jaar geleden bij futurumshop, toen heb ik meer dan 3 weken moeten wachten voordat hij geleverd werd.

kwibus

/off topic/

Hoeveel reclame met je maken kwibus, voordat je van je baas een nieuwe gpsr krijgt?? :rolleyes:

/offtopic/

Putput2 :beerchug:

Geplaatst
Prijs 60CsX US momenteel 304$ = 190 euro..

Kan je me misschien ook vertellen waar? Ik wil er wel een bestellen dan :beerchug:

Geplaatst (bewerkt)

Prijs 60CsX US momenteel 304$ = 190 euro..

Kan je me misschien ook vertellen waar? Ik wil er wel een bestellen dan :thumbdown:

Hier is hij 300 dollar plus 42 dollar verzend kosten. Als je slim bent koop je daar ook de auto en of fiets steunen erbij die zijn daar ook stukken goedkoper.

KandRsolutions

bewerkt door Team Krabbegat
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...