Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

@Hondenuitlaatservice harry:

Ik denk dat je geheugenkaartje naar zijn mallemoer is. Probeer eens met een geheugenkaartlezer of de kaart nog leesbaar/schrijfbaar is op de PC? Ik ga er vanuit dat je wat op de kaart staat ook als backup op de PC hebt staan. Zulke vervelende grapjes heb ik wel eens gehad met de GSM's als ik ze weer eens stuiteren liet. Soms was de oplossing het kaartje gewoon te formateren. Als het formateren op de PC niet wil, lukt het me altijd via een digitale camera. Raar maar waar smile.gif

PS, ik heb je crossposting uit de 60CSxtopic verwijderd. Je had trouwens beter voor dit probleem een nieuwe topic kunnen starten.

Geplaatst

Goed dat het weer voor elkaar is :thumbdown:

Voor wat betreft de kaart die kleiner is dan in je fotocamera... Als het ook maar ergens een SD kaartje is, dus mini of micro, dan passen ze altijd en overal in elke apparaat dat een normale SDkaartafmeting heeft. Bij de meeste mini en micro kaartjes krijg je een adapter naar SD (normaal) toe. Ik heb niets anders dan mini en micro, ook in de camera met de normale afmeting.

• 3 weeks later...
Geplaatst (bewerkt)

Ik wil mijn Topo Nederland op mijn 60 CSx zetten.

In Mapsource moet ik de kaarten selecteren (lijkt simpel) Maar hoe doe ik dat ?

Ben al een uur bezig en krijg het niet voor elkaar (toch moeilijk ?) Ik moet toch iets verkeerd doen.

bewerkt door Martin-1955
Geplaatst
Ik wil mijn Topo Nederland op mijn 60 CSx zetten.

In Mapsource moet ik de kaarten selecteren (lijkt simpel) Maar hoe doe ik dat ?

Ben al een uur bezig en krijg het niet voor elkaar (toch moeilijk ?) Ik moet toch iets verkeerd doen.

Met de snelkoppelingen kan je een nieuw WP aanmaken of met het pijltje selecteren. Daarnaast zit er een knop met een veelhoek. Die met de muis aanklikken en je kan de kaarten selecteren. Flink uitzoemen en je kan met je muis alle kaarten in een keer slecteren door de linker muisknop in gedrukt te houden.

Suc6

Geplaatst

Hoeveel GB is je kaartje? Topo Nederland komt op ongeveer 117 MB.

Ik lees net dat je een kaartje van 128MB hebt, hmmmm dat is niet veel. 1 GB zou toch wel het minimum moeten zijn wil je niet telkens kaarten moeten uploaden. Ik heb er zelf een van 2 GB in.

Geplaatst
Ik heb een probleempje met mijn GPS 60csx. Hoop dat ik het een beetje begrijpelijk kan uitleggen.

Ik heb een 2gb geheugenkaart gekocht. Werkte perfect, tot afgelopen weekend. De batterijen waren leeg en met het verwisselen viel me op dat ik het schuifje van de geheugenkaart niet op slot had gedaan. Dat gedaan en toen ik de gps weer aan zette, viel hij na hij op het welkomsscherm was geweest uit. Paar keer weer geprobeerd en hij bleef steeds weer uitvallen. Toen ik de gps opstartte zonder geheugenkaart deed hij het wel gewoon. De oude geheugenkaart er maar eens ingedaan en weer viel hij uit na het welkomsscherm.

Ik heb het geheugenkaartje schoon gemaakt met een doek en het vakje waar hij in moet ook en toen deed hij het weer normaal. Alleen nu komt er weer een volgend probleem: met uitschakelen blijft de toon hangen ookal heb ik geen beeld meer. Dan moet ik eerst de batterijen eruit halen en dan houd het pas op. Als ik de geheugenkaart er weer uithaal en ik start hem dan op, en ik schakel hem dan uit is er weer niks aan de hand. Help ! Wat kan dit zijn ?

Dit klinkt als een hardware probleem.. Heb je de originele Firmware nog (ik bedoel heb je niet je GPS in america gekocht en omgezet naar de Nederlandse taal? dan kun je, binnen de garantie periode naar je leverancier stappen (of in geval van import naar engeland bellen of mailen) en je gps laten fixxen...

wel een raar probleem hoor

Ik heb het uitvallen na het welkomscherm ook op mijn gloednieuwe (Europese) 60csx gehad.

nadat ik 2 Gb kaartje er uit had gehaald deed hij het weer gewoon. Na een aantal keer proberen werkte het weer perfect. Ik dacht toen dat het aan de warmte of een fout op het kaartje kon liggen. sindsdien geen probleem meer gehad. wat zou de meest recente firmware moeten zijn?

Groet,

Theocacher B.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...