Spring naar bijdragen

printen van veel caches automatiseren


buxx

Aanbevolen berichten

Volgende week gaan we een lang weekend naar Duitsland om te cachen en daarvoor moet natuurlijk het een en ander voorbereid worden. Zo hebben we een voorraad caches nodig die geprint zijn. Maar om nu een beetje flexibel te zijn zou het mooi zijn als ik een hele serie kan printen zodat we ter plekke kunnen bepalen waelke we gaan doen en waar.

 

Nu is er met een premium account, een lijst te exporteren van caches langs een route, dat komt dus wel goed, maar dan missen we de printjes nog. Ik zoek dus eigenlijk een eenvoudige manier om van een hele serie caches een printje/pdf kan maken m deze mee te kunnen nemen.

 

Weet iemand of daar een slimme, snelle en vooral eenvoudige manier voor is. Want ik heb erg weinig zin om van tig caches naar de pagina te gaan, naar de printvrindelijke versie te gaan, te encrypten en te printen of te pdf-en.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgende week gaan we een lang weekend naar Duitsland om te cachen en daarvoor moet natuurlijk het een en ander voorbereid worden. Zo hebben we een voorraad caches nodig die geprint zijn. Maar om nu een beetje flexibel te zijn zou het mooi zijn als ik een hele serie kan printen zodat we ter plekke kunnen bepalen waelke we gaan doen en waar.

 

Nu is er met een premium account, een lijst te exporteren van caches langs een route, dat komt dus wel goed, maar dan missen we de printjes nog. Ik zoek dus eigenlijk een eenvoudige manier om van een hele serie caches een printje/pdf kan maken m deze mee te kunnen nemen.

 

Weet iemand of daar een slimme, snelle en vooral eenvoudige manier voor is. Want ik heb erg weinig zin om van tig caches naar de pagina te gaan, naar de printvrindelijke versie te gaan, te encrypten en te printen of te pdf-en.

 

gewoon de caches in GSAK selecteren en op de printknop drukken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deelselektie maken in GSAK van de gewenste caches - daarna print - kies voor condensed html - vink eventeel remove pictures aan en decrypt hintslogs

Alle caches worden nu in een keer afgedrukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GSAK? Dat is een applicatie onder Windows zie ik (Geocaching Swiss Army Knife). Ik heb een Mac, dus dat gaat lastig worden.

 

@Jurgen: Geen van beide, heb een Mac, verder niets. Hoewel ik in Nederland altijd mijn GSM gebruik met internet, maar dat gaat in Duitsland een beetje duur worden.

bewerkt door buxx
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf regelmatig hetzelfde probleem. Ik heb dat 'opgelost' door in Python een progsel te schrijven dat de geo-* tools aanroept en de beschrijvingen exporteert naar 1 grote HTML-file. Die copy/paste ik dan in OpenOffice.org writer en bewerk ik dan verder.

Blijft voor een groot gedeelte handwerk, en omdat het allemaal op Linux draait heb je d'r nog weinig aan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van al die moderne dingen heb ik (nog) geen verstand. Bij het maken van prints(soms meer dan 100) is de voorpret al het bekijken, selecteren en printen wat je nodig hebt-bevalt opa prima! En dan maar weer gewoon de naald achterna fietsen/lopen! :dribble:

bewerkt door meryl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik zelf doe is de gewenste print-outs printen naar pdf (freeware genoeg, bijv. PDFcreator, PrimoPDF). Je krijgt dan een hele verzameling losse pdf files. Deze kun je vervolgens evt. elkaar koppelen zodat ze in een keer worden geprint (ook freeware genoeg, bijv. A-PDFmerger). Ik print dan dubbelzijdig en in zwart wit. Het is inderdaad wat werk, maar niet zoveel als je zou denken!

 

Wat misschien ook nog zou kunnen (maar dat heb ik nog nooit gedaan) is naar pdf printen zoals je in MS-Word kunt doen, namelijk op A5, dus twee pagina's gedraaid op een A4. Wie weet daar iets voor in combinatie met bovenstaande?

bewerkt door De Armadillo's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...