buxx Geplaatst 16 maart 2008 Share Geplaatst 16 maart 2008 Volgende week gaan we een lang weekend naar Duitsland om te cachen en daarvoor moet natuurlijk het een en ander voorbereid worden. Zo hebben we een voorraad caches nodig die geprint zijn. Maar om nu een beetje flexibel te zijn zou het mooi zijn als ik een hele serie kan printen zodat we ter plekke kunnen bepalen waelke we gaan doen en waar. Nu is er met een premium account, een lijst te exporteren van caches langs een route, dat komt dus wel goed, maar dan missen we de printjes nog. Ik zoek dus eigenlijk een eenvoudige manier om van een hele serie caches een printje/pdf kan maken m deze mee te kunnen nemen. Weet iemand of daar een slimme, snelle en vooral eenvoudige manier voor is. Want ik heb erg weinig zin om van tig caches naar de pagina te gaan, naar de printvrindelijke versie te gaan, te encrypten en te printen of te pdf-en. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kamelig Geplaatst 16 maart 2008 Share Geplaatst 16 maart 2008 Je kan deze route in een nieuwe database van GSAK laden en dan exporteren naar HTML. Volgens mij kan je dan redelijk eenvoudig alles printen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LTeunis Geplaatst 16 maart 2008 Share Geplaatst 16 maart 2008 Volgende week gaan we een lang weekend naar Duitsland om te cachen en daarvoor moet natuurlijk het een en ander voorbereid worden. Zo hebben we een voorraad caches nodig die geprint zijn. Maar om nu een beetje flexibel te zijn zou het mooi zijn als ik een hele serie kan printen zodat we ter plekke kunnen bepalen waelke we gaan doen en waar. Nu is er met een premium account, een lijst te exporteren van caches langs een route, dat komt dus wel goed, maar dan missen we de printjes nog. Ik zoek dus eigenlijk een eenvoudige manier om van een hele serie caches een printje/pdf kan maken m deze mee te kunnen nemen. Weet iemand of daar een slimme, snelle en vooral eenvoudige manier voor is. Want ik heb erg weinig zin om van tig caches naar de pagina te gaan, naar de printvrindelijke versie te gaan, te encrypten en te printen of te pdf-en. gewoon de caches in GSAK selecteren en op de printknop drukken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stekel98 Geplaatst 16 maart 2008 Share Geplaatst 16 maart 2008 Deelselektie maken in GSAK van de gewenste caches - daarna print - kies voor condensed html - vink eventeel remove pictures aan en decrypt hintslogs Alle caches worden nu in een keer afgedrukt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurgen & Co Geplaatst 16 maart 2008 Share Geplaatst 16 maart 2008 Buxx heb je een PDA Palm of Windows? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
buxx Geplaatst 16 maart 2008 Auteur Share Geplaatst 16 maart 2008 (bewerkt) GSAK? Dat is een applicatie onder Windows zie ik (Geocaching Swiss Army Knife). Ik heb een Mac, dus dat gaat lastig worden. @Jurgen: Geen van beide, heb een Mac, verder niets. Hoewel ik in Nederland altijd mijn GSM gebruik met internet, maar dat gaat in Duitsland een beetje duur worden. 16 maart 2008 bewerkt door buxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fub Geplaatst 16 maart 2008 Share Geplaatst 16 maart 2008 Ik heb zelf regelmatig hetzelfde probleem. Ik heb dat 'opgelost' door in Python een progsel te schrijven dat de geo-* tools aanroept en de beschrijvingen exporteert naar 1 grote HTML-file. Die copy/paste ik dan in OpenOffice.org writer en bewerk ik dan verder. Blijft voor een groot gedeelte handwerk, en omdat het allemaal op Linux draait heb je d'r nog weinig aan ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meryl Geplaatst 16 maart 2008 Share Geplaatst 16 maart 2008 (bewerkt) Van al die moderne dingen heb ik (nog) geen verstand. Bij het maken van prints(soms meer dan 100) is de voorpret al het bekijken, selecteren en printen wat je nodig hebt-bevalt opa prima! En dan maar weer gewoon de naald achterna fietsen/lopen! 16 maart 2008 bewerkt door meryl Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
buxx Geplaatst 16 maart 2008 Auteur Share Geplaatst 16 maart 2008 Tja, maar als het gemakkelijk kan waarom niet. Wat een onderschrift zeg onder je posts! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Armadillo's Geplaatst 17 maart 2008 Share Geplaatst 17 maart 2008 (bewerkt) Wat ik zelf doe is de gewenste print-outs printen naar pdf (freeware genoeg, bijv. PDFcreator, PrimoPDF). Je krijgt dan een hele verzameling losse pdf files. Deze kun je vervolgens evt. elkaar koppelen zodat ze in een keer worden geprint (ook freeware genoeg, bijv. A-PDFmerger). Ik print dan dubbelzijdig en in zwart wit. Het is inderdaad wat werk, maar niet zoveel als je zou denken! Wat misschien ook nog zou kunnen (maar dat heb ik nog nooit gedaan) is naar pdf printen zoals je in MS-Word kunt doen, namelijk op A5, dus twee pagina's gedraaid op een A4. Wie weet daar iets voor in combinatie met bovenstaande? 17 maart 2008 bewerkt door De Armadillo's Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
t-bones Geplaatst 17 maart 2008 Share Geplaatst 17 maart 2008 Met GSAK gaat het prima. Is er voor de MAC geen emulatie mogelijk? Ik meen dat er hulpstukken voor zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
buxx Geplaatst 17 maart 2008 Auteur Share Geplaatst 17 maart 2008 Met Bootcamp kan dat, dan is de Mac dual boot. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
papillonphoto Geplaatst 17 maart 2008 Share Geplaatst 17 maart 2008 (bewerkt) Als macker heb je vast een ipod? Met maccaching, kun je een hele lijst naar je ipod versturen, als contacten, decript gelijk de hinds voor je, heb ik een hele poos gedaan... erg handig. 17 maart 2008 bewerkt door papillonphoto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden