Spring naar bijdragen

Observaties tijdens het cachen


toppies

Aanbevolen berichten

Toppie!!

 

Tja misschien niet echt voor het Forum bedoelt, daarvoor mijn excuses maar ik moet het even kwijt. Al twee weken zijn er lepelaars te zien als je onze cache de terugkeer van de Orde van Merlijn en Viviane loopt.

 

Deze vogels zijn absoluut uniek te noemen en toen ik ze vanmiddag op afstand weer zag dacht ik daar wil ik graag een foto van op onze cachepagina.

 

Mede omdat mijn dochter onze digitale camera voor een paar weken heeft meegenomen deze oproep aan geocachers en vogelliefhebbers om onze cache GC11YY3 te komen lopen en hun log van een mooie foto met lepelaar te voorzien. Ze zitten op het weiland in de bocht bij de tankversperring, tussen de gansen, soms lijken ze ineens allemaal verdwenen maar als je rustig blijft kijken dan is het net of ze uit de grond omhoog komen en kun je ze prachtig zien.

 

:crybaby: Nou ja ik vond het geweldig en zonder onze cache had ik ze nog nooit eerder gezien. :)

 

:) Geocachen is geweldig!!!! :D

 

de Toppies

 

 

21 maart 2008 goede vrijdag

 

vandaag met camera van dochter zelf nog maar even wezen kijken.

 

Zijn ze er nog...?

 

ja hoor, eerst zien we er ''eén en daarna zes bij elkaar.

 

Super,

 

De Toppies

53b25bcb-ecce-4367-af45-366f5de3f50f.jpg

bewerkt door toppies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Toppie!!

 

Tja misschien niet echt voor het Forum bedoelt, daarvoor mijn excuses maar ik moet het even kwijt. Al twee weken zijn er lepelaars te zien als je onze cache de terugkeer van de Orde van Merlijn en Viviane loopt.

 

Deze vogels zijn absoluut uniek te noemen en toen ik ze vanmiddag op afstand weer zag dacht ik daar wil ik graag een foto van op onze cachepagina.

 

Mede omdat mijn dochter onze digitale camera voor een paar weken heeft meegenomen deze oproep aan geocachers en vogelliefhebbers om onze cache GC11YY3 te komen lopen en hun log van een mooie foto met lepelaar te voorzien. Ze zitten op het weiland in de bocht bij de tankversperring, tussen de gansen, soms lijken ze ineens allemaal verdwenen maar als je rustig blijft kijken dan is het net of ze uit de grond omhoog komen en kun je ze prachtig zien.

 

:crybaby: Nou ja ik vond het geweldig en zonder onze cache had ik ze nog nooit eerder gezien. :)

 

:D Geocachen is geweldig!!!! :D

 

de Toppies

 

Zo ontzettend mee eens, en het heeft in mij cachewereldje juist alles met geocachen te maken, juist door te cachen zie je, beleef je dingen die je anders niet zou beleven.

HULDE :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de week op de universiteit - ook vlakbij een cache, maar dat mag niemand weten, want het is een puzzeltje... :crybaby: - zag ik ook een paartje ooievaars verwoed bezig met hun liefdesdans op het dak van de bibliotheek. Dus, als je op zoek gaat naar het oneindige zie je ze wellicht ook!

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de week op de universiteit - ook vlakbij een cache, maar dat mag niemand weten, want het is een puzzeltje... :crybaby: - zag ik ook een paartje ooievaars verwoed bezig met hun liefdesdans op het dak van de bibliotheek. Dus, als je op zoek gaat naar het oneindige zie je ze wellicht ook!

 

Al een aantal weken zitten er tegen de schemering elke dag ongeveer 10 ooievaars in de middenberm van de A4 ter hoogte van de Starrevaart (leidschendam). Ze zitten op de hoge lichtmasten in het midden van de weg.

 

Vandaag zag ik deze uil bij de golfbaan van Rhoon op weg naar deze cache

 

2fcf02b5-8b0f-4133-8664-a57863e21aaa.jpg

 

Weet iemand wat voor uiltje het is? Edit: het is een ransuil hoor ik net van een zeer fanatieke vogelspotter(Birdman Hans)

 

Leuk dit draadje, ik denk dat er heel veel gezien wordt tijdens cachetochten , leuk om te delen.

bewerkt door delta123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paar weken terug bij controle van mijn cache "Bos en Dijk" een IJsvogel gespot.

Helaas geen camera bij de hand, maar kieken had toch niet gelukt.

Vloog te snel.

 

Dit vogeltje wordt steeds vaker gezien hier in de buurt.

Dus wie weet wordt het nog wat.

 

Al twee seizoenen broed er een havikstel in de Starnmeer polder nabij Ilperveld.

( bij cache " Op het Randje" en "Only ring once" in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor wie van mooie vogels houdt, er zijn nogal wat wintertalingen te zien op het landje van Gijssel. Zelf vind ik het zeker het mooiste eendje dat er is, misschien wel de mooiste vogel:

 

7c50aece-cb2e-4b03-9a88-9dd5726da009.jpg

 

Niet echt geobserveerd bij het cachen, maar er liggen wel vijf caches (van Biertjuh) in de buurt, waarvan drie tradies en twee puzzels. Je vindt de hut op: N52 16.936 E4 55.644. Voor wie er nog niet is geweest is dit zeker de moeite waard. Ook veel smienten en grutto's trouwens én kans op kemphaantjes.

 

Ik zou zeggen: fijne pasen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds enige tijd wil ik tijdens cacheonderhoud graag een telelens meenemen voor mn. vogelfotografie.

Tijdens onderhoud in het gebied van "Mijn Fiets" en "Haanwijk" kwam ik deze tegen:

 

8c27ae99-0364-4b58-a20d-aa531ea8ff5d.jpg

 

Ik kan nergens vinden welke eend/gansachtige dit is.

 

Wie wel?

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds enige tijd wil ik tijdens cacheonderhoud graag een telelens meenemen voor mn. vogelfotografie.

Tijdens onderhoud in het gebied van "Mijn Fiets" en "Haanwijk" kwam ik deze tegen:

 

8c27ae99-0364-4b58-a20d-aa531ea8ff5d.jpg

 

Ik kan nergens vinden welke eend/gansachtige dit is.

 

Wie wel?

 

Geopatra.

 

 

 

Een Kaapse Bergeend misschien??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds enige tijd wil ik tijdens cacheonderhoud graag een telelens meenemen voor mn. vogelfotografie.

Tijdens onderhoud in het gebied van "Mijn Fiets" en "Haanwijk" kwam ik deze tegen:

 

8c27ae99-0364-4b58-a20d-aa531ea8ff5d.jpg

 

Ik kan nergens vinden welke eend/gansachtige dit is.

 

Wie wel?

 

Geopatra.

 

 

 

Een Kaapse Bergeend misschien??

 

cairina moschata oftewel muskuseend!

bewerkt door GeoVlinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Gisteren tijdens de cache Natrix natrix (van KarelKraak) de naamgever van deze cache gezien. Echt gaaf!!! (Op de cachepagina staat een tip waar je de kans hebt ze tegen te komen, en daar zagen we er dus 1)

 

We hebben een foto kunnen maken. Helaas geen superfoto, Natrix had geen zin om lang te poseren. Maar toch wel heel leuk dat we hem gezien hebben.

 

Natrix natrix = ringslang

 

b90c586f-76fa-4d10-947a-eceaf2df1277.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...