Spring naar bijdragen

Topokaart van Praag


Sint-Joris

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik denk dat je je schromelijk vergist in het aantal caches in Praag.

Ik ben er niet geweest, ga in augustus die kant op.

Alleen al bij het station ontwaar ik zomaar 100 caches.

En spreek ik nog niet over de rest van Praag.

Ik heb al twee PQ draaien van 100 caches elk in Praag.

En dan heb ik het alleen nog over tradionals.

Daar zal wellicht een overlap in zitten, maar toch is het een behoorlijk aantal.

Kijk maar eens goed op de geocaching google maps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnenkort gaan wij op citytrip naar Praag, een niet zo cacherijke stad, maar er is gelukkig toch een redelijk aanbod.

 

Zijn er mensen die Praag al bezochten en weten of hier een TOPO kaart van beschikbaar is voor een Garmin 60 Csx?

 

Ja, wij zijn in maart geweest, 2007. We hebben het erg leuk gehad en inderdaad, ik vermoed ook dat je je behoorlijk vergist met niet zo'n cache rijke stad. Ik wist niet wat ik zag toen ik ging kijken hoeveel caches er waren.

Afijn, kijk nog eens goed en het is een heerlijke stad om cachend te verkennen. Er zijn topo kaarten voor Praag, maar dat is denk ik niet wat je vroeg. Ik heb gewoon city navigator gebruikt, kom je volgens mij toch ook heel erg ver.

 

Groet Andemo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vele reacties hebben tot gevolg dat de kaarten al in mijn GPS zitten.

Dank aan allen!

 

En inderdaad... er liggen veel meer caches in Praag dan dat ik via mijn eerste opsporingswerk ontdekte.

Er is zelfs een event gepland op het moment dat wij daar vertoeven! Met enige glorie zullen wij de Beneluxkleuren daar verdedigen.

 

:wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Ook ik ga binnenkort naar Praag en wil daar ook graag een paar geocaches doen.

Ik heb daarvoor (conform opgave van de bruine beren) de kaarten gedownload en geinstalleerd.

Dus.....heb ik nu de Czech map, Czech TOP020 en Czech TOPO50 in Mapsource staan.

 

Dit zijn echter geen gedetailleerde kaarten: de "map" is een overzichtskaart en de twee TOPO kaarten zijn kaarten met hoogtelijnen. Dit is dus iets anders als ik gewend ben. Ook de stad Praag staat hier niet gedetailleerd c.q. herkenbaar op.

 

Dit roept bij mij een paar vragen op:

 

Zijn deze kaarten nauwkeurig genoeg om hiermee te geocachen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Heb ik bij het downloaden soms iets over het hoofd gezien?

 

Tot slot voor Sint-Joris: Zijn dit ook de kaarten die jullie op de GPS hebben staan?

 

Graag reactie.

Op voorhand heel hartelijk dank.

 

Groet,

Poolster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kaarten met hoogtelijnen zijn een aanvulling op andere kaarten, bvb City Navigator.

 

TOPO maps are "transparent", this means that their use is quite general, as a supplement to original MapSource or others maps

 

Dat wil dus zeggen dat je de kaarten van City Navigator EN deze kaarten in je GPS kan laden, dan zie je bovenop de straten de hoogtelijnen.

 

Kris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn deze kaarten nauwkeurig genoeg om hiermee te geocachen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Heb ik bij het downloaden soms iets over het hoofd gezien?

 

Natuurlijk is dat genoeg! Er zijn genoeg Nederlandse cachers die het zonder TOPO NL doen.

 

Daarnaast cache ik zelf regelmatig zonder GPS kaart in London. Even een paar printjes vanuit googlemaps met daarop de caches en je bent klaar.

 

Veel plezier daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot slot voor Sint-Joris: Zijn dit ook de kaarten die jullie op de GPS hebben staan?

 

Naar ik heb kunnen merken staan toch practisch alle straten op deze kaart. De hoogtelijnen heb ik niet gedownload.

De kwaliteit van de Nederlandse en Belgische topokaarten mag dan beter zijn, toch denk ik hiermee alle caches te vinden die ik heb gepland! :eek:

 

Ondertussen heb ik ook nog een link gekregen van een andere kaart. Deze zal ik U doorsturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...