Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

De noodlijst kan je hier vinden. Je kan de hele map op je colorado zetten, en bij image-viewer zie je alles weer staan.

Best handig, maar was die lijst niet geheim behalve voor degene die er opstaan?

ik sta gewoon op die lijst maar ik begrijp wat je bedoel.

Link verwijderd door moderator om privacy redenen.

Geplaatst
Wat wel opviel is dat je alleen gpx files kan uploaden in usb-modus.

Dat is wel het nadeel maar gelukkig heb je een keuze.

Geplaatst
De noodlijst kan je hier vinden. Je kan de hele map op je colorado zetten, en bij image-viewer zie je alles weer staan.

Suc6

Link verwijderd door Moderator ivm privacy.

Stuur ons een PM als je de bestanden voor je Colorado wilt hebben. Als je zelf op de noodlijst staat is dat geen probleem. We zullen dan z.s.m. een zip-file verzenden.

Geplaatst

Als er één schaap over de dam is... Uiteindelijk hebben wij toch maar besloten een Colorado 300 te bestellen. Hopelijk komt hij eind deze week aan! :blush:

Overigens werkt de Magellan eXplorist 600 weer, nadat we een nieuwe accu hadden besteld. :D Welliswaar een B-merk accu, waardoor hij minder lang mee gaat, maar hij werkt. Toch werd het tijd voor een nieuwe met beter kaartmateriaal, zeker nadat wij de Colorado hebben kunnen testen in het veld. Nog steeds zijn er de twijfels vooral door de slechte backlight en het té mooie scherm waar je liever geen krasje op wil krijgen. :yes:

Nu nog even afwachten dus!

Helaas heeft onze Magellan eXplorist 600 het begeven, hoewel hij tweede hands was, is hij voor mij toch maar een jaar meegegaan. Zonde, want het was een heerlijk ding. :eek:

NU zijn we opzoek naar een nieuwe. De Colorado lijkt ons wel wat, maar we twijfelen nog erg tussen de Garmin 60 Csx, de Vista en de Colorado. Is hij de meerprijs waard? Ook met de bugs waarover gesproken wordt?

Natuurlijk kijken wij nog steeds met een schuin oog naar de Magellan Triton serie! Hetgeen waar wij direct voor zouden gaan als het kaartmateriaal wat beter zou zijn. Nu is het met de 600 eigenlijk maar behelpen. Dus misschien toch maar een van de drie Garmins hierboven.

Misschien is dit niet de goede topic, maar we plaatsen hem hier omdat we graag horen wat de nieuwe Colorado meer te bieden heeft voor geocachers dan de rest.

Geplaatst
Nog steeds zijn er de twijfels vooral door de slechte backlight en het té mooie scherm waar je liever geen krasje op wil krijgen. :blush:

Nu nog even afwachten dus!

Het backlight ben ik al aan gewens en het scherm: ik heb nu nog de originele beschermfolie erop ziten maar heb al speciale beschermfolie besteld die je her en der kan vinden(ebay 2 euro voor 6 stuks).

Wat ik een nadeel vind is de carabijnclip. de clip van de 60csx zat gewoon vast bv op je rugzak. De carabijn van de colorado bungelt alle kanten op, zeer hinderlijk. Heeft iemand een andere oplossing?

Geplaatst

Die clip met haak, daar ben ik ook benieuwd naar. Geen ervaring met andere gpsren, maar dit vind ik nog niet ideaal. Best handig dat ik 'm af en toe aan mijn broek (zo'n riemlus) kan 'clippen'. Maar als ik 'm gebruik heb ik 'm toch los in mijn hand. Ik zou wel wat zekerheid in willen bouwen. Maar hoe? Om mijn pols, om mijn nek. Wie heeft er ideeën?

En misschien moet ik toch eens op zoek naar die screenprotectors...

Groetjes van Diane (Dasjes)

Geplaatst
Die clip met haak, daar ben ik ook benieuwd naar. Geen ervaring met andere gpsren, maar dit vind ik nog niet ideaal. Best handig dat ik 'm af en toe aan mijn broek (zo'n riemlus) kan 'clippen'. Maar als ik 'm gebruik heb ik 'm toch los in mijn hand. Ik zou wel wat zekerheid in willen bouwen. Maar hoe? Om mijn pols, om mijn nek. Wie heeft er ideeën?

En misschien moet ik toch eens op zoek naar die screenprotectors...

Groetjes van Diane (Dasjes)

Bij Futurum kan je een fietssteun kopen welke je met tyreps vast moet maken. Een beetje knutselen en je kan die steun vastmaken aan je rugzak of broekriem. Dan schuif je de CO zo in de klem en zit deze beter dan met de karabiner-haak.

Geplaatst

Op mijn oude HCx had ik de optie om te peilen voor zelfgemaakt caches. dat was volgens mij wp aanmaken en dan de knop gemiddeld. 5 minuten laten meten en klaar.

Kan de colorado dit ook ?

Alvast bedankt.

ReeJ

Geplaatst
Op mijn oude HCx had ik de optie om te peilen voor zelfgemaakt caches. dat was volgens mij wp aanmaken en dan de knop gemiddeld. 5 minuten laten meten en klaar.

Alvast bedankt.

ReeJ

Nee, (nog?) geen mogelijkheid om te middelen.

Geplaatst

Alvast bedankt.

ReeJ

Hoi ReeJ,

volgens mij lopen hier 2 dingen door elkaar. Het peilen (met kompas) en het aanmaken van een nieuw waypoint.

Het peilen kan, dan maakt de colorado een nieuw waypoint aan op basis van de peiling vanaf het punt waar je op dat moment staat of wat je als referentie hebt opgegeven. Maar als je gpx-en geladen (voor geocaches) hebt met caches is je waypointmemory meteen vol en kun je GEEN punt meer aanmaken om te projecten (memory full)! Volgens de technische specs kun je dan wel 2000 caches laden, maar dan mogen daar geen child-waypoints in zitten want die vullen 1-op-1 het waypointgeheugen (max 1000). Ik heb nog niet getest of de normale caches dat ook doen. Mocht dat zo zijn dan is dat hele verhaal van 2000 caches een wassen neus, want de colorado is dan in de praktijk niet meer bruikbaar (een waypoint aanmaken is bijna altijd wel nodig...). Bij mijn weten kun je namelijk de waypoints uit de gpx-en niet aanpassen of wissen. Ergo je geheugen is vol en blijft dat ook altijd totdat je (thuis) de bestanden wist.

In de praktijk lijkt het laden van 300 geocaches al bijna teveel voor het waypointgeheugen (je moet er volgens mij namelijk altijd wel 20-30 vrij hebben). Misschien nog een bug, maar ik heb er nog geen oplossing voor gevonden..

Het middelen (averagen) van een nieuw aan te maken waypoint is (nog) niet mogelijk en juist bij de colorado wel wenselijk aangezien hij nogal springerig is met het bepalen van de actuele positie (duidelijk meer dan de 60csx), je floept zo een paar meter heen en weer als je de track bekijkt. Een cache lopen van iemand die een colorado heeft gebruikt voor het inmeten van de waypoints (en als er een grote nauwkeurigheid gewenst is) zou ik zelf dan ook nog niet doen!

PS: het was vannacht een prachtige cache maar wel sh*t-onweer, werd ruimschoots goedgemaakt door de gezellige groep!

• 2 weeks later...
Geplaatst

Heb de Colorado nu 2 weken in huis. Na een paar caches en wat fietstochten kan ik niet anders concluderen dat het een fantastisch apparaat is. En dat die zeker niet onder doet aan mijn oude eTrex Vista Hcx.

PRO

- scherm (dit is echt het grootste pluspunt - ook al vreet het batterijen)

- design

- bediening (wel even wennen)

CONS

- heeft tijd nodig om locken

- geen waarschuwing bij het naderen van WP

- geen verschillende kleuren voor tracks/routes

- Energielabel: G!

Dan heb ik nog een opmerking over de casing. Deze is niet waterdicht (bij het ontwerpen is daar slecht over nagedacht). Nou vind ik dat persoonlijk niet zo erg maar dit kan voor sommige mensen een showstopper zijn.

Zou ik hem aanraden? Ja!...alleen al om het scherm.

Geplaatst
- geen waarschuwing bij het naderen van WP

Geeft gewoon een melding op het scherm en een pieptoon indien je dichtbij het wp bent.

Geplaatst
Je moet dat dan wel eerst even instellen, want standaard doet ie dat niet. :)

...hoe dan? Ik kan niet vinden hoe...misschien is de bediening toch niet zo eenvoudig? :lol:

Geplaatst

Zet hem aan en doe het volgende.

1: klik op de rechter grijze knop en kies "stel in" (setup) en klik op de zwarte knop.

2: kies hier "Systeem" (system) en klik weer op de zwarte knop.

3: kies "Toon" (sound) aan (on)

en hoppa. geluid. :lol:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...