Spring naar bijdragen

Volgorde berichten


hopman2

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af of het mogelijk is om de berichten volgorde op dit forum te wijzigen. Nu krijg ik de oudste berichten eerst, maar ik zou graag de nieuwste berichten bovenaan. Oudere berichten heb ik vaak al wel gelezen vandaar.

 

Ik heb al gezocht op het forum maar vond geen antwoorden. Ik zie het ook niet als optie bij de instellingen.

Ik beheer zelf een aantal forums waardoor ik weet dat dit vaak wel mogelijk is maar niet altijd bij de standaard opties zit. Het kan ook dat ik er natuurlijk gewoon overheen kijk. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Die mogelijkheid is er niet. Ik denk dat je links steeds de topic aanklikt of het subforum. Dan is het logisch dat je oude berichten krijgt. Immers, het zal altijd openen met het bericht waarmee de topic gestart is. maar als je in plaats van links, even naar rechts kijkt, zie de de laatste poster en de titel van de topic. Dan kun je op de titel klikken of op dat kleine blauwe vakje erboven en je komt dan op het laatste bericht uit. Dit geldt dus voor de fora.

 

Zit je in de subfora, al bij de topics, dan klik je niet op de laatste poster (rechts van je scherm) zijn naam, maar op de "van" die er voor staat, kom je ook weer op het laatste bericht uit.

 

Als je direct bovenaan klikt op nieuwe berichten, dan kom je dus weer uit op alle berichten die vandaag gepost zijn en de nieuwste staat bovenaan.

 

En klik je bij een topic weer links, als er een klein oranje vakje staat, dan kom je weer uit bij het laatste bericht waar je ooit gebleven bent. Staat er geen oranje vakje, dan is er sinds dat je de topic ooit gelezen hebt, niets meer bijgekomen.

 

Als ik het nalees, snap ik niet eens meer waar ik het over heb, nu maar hopen dat jij het wel volgens kunt, anders moet ik ook nog met screendumps gaan werken :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vroeg me af of het mogelijk is om de berichten volgorde op dit forum te wijzigen. Nu krijg ik de oudste berichten eerst, maar ik zou graag de nieuwste berichten bovenaan. Oudere berichten heb ik vaak al wel gelezen vandaar.

 

Ik heb al gezocht op het forum maar vond geen antwoorden. Ik zie het ook niet als optie bij de instellingen.

Ik beheer zelf een aantal forums waardoor ik weet dat dit vaak wel mogelijk is maar niet altijd bij de standaard opties zit. Het kan ook dat ik er natuurlijk gewoon overheen kijk. :cry:

Waarschijnlijk fora in PHPBB formaat? Daar ken ik de optie wel. Hier is deze niet beschikbaar.

 

@Kruimeldief: ik vermoed dat de volgorde van de posts in een topic bedoeld wordt. Als je hier een topic opent, krijgt je het eerste bericht, daaronder tweede bericht, enz. Op sommige fora is het mogelijk dit om te draaien. Hierdoor krijg je dus eerst het laatste bericht, etc.

bewerkt door Famda
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al eens op het vierkantje geklikt voor het topic titel. Je sprint nu automatisch naar het naar het berichtje dat onder het laatste bericht je staat dat je eerder hebt gelezen. Dus scrollen door gelezen berichten is niet nodig. Je staat nu direct op het eerste on gelezen bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die mogelijkheid is er niet. Ik denk dat je links steeds de topic aanklikt of het subforum. Dan is het logisch dat je oude berichten krijgt. Immers, het zal altijd openen met het bericht waarmee de topic gestart is. maar als je in plaats van links, even naar rechts kijkt, zie de de laatste poster en de titel van de topic. Dan kun je op de titel klikken of op dat kleine blauwe vakje erboven en je komt dan op het laatste bericht uit. Dit geldt dus voor de fora.

 

Zit je in de subfora, al bij de topics, dan klik je niet op de laatste poster (rechts van je scherm) zijn naam, maar op de "van" die er voor staat, kom je ook weer op het laatste bericht uit.

 

Als je direct bovenaan klikt op nieuwe berichten, dan kom je dus weer uit op alle berichten die vandaag gepost zijn en de nieuwste staat bovenaan.

 

En klik je bij een topic weer links, als er een klein oranje vakje staat, dan kom je weer uit bij het laatste bericht waar je ooit gebleven bent. Staat er geen oranje vakje, dan is er sinds dat je de topic ooit gelezen hebt, niets meer bijgekomen.

 

Als ik het nalees, snap ik niet eens meer waar ik het over heb, nu maar hopen dat jij het wel volgens kunt, anders moet ik ook nog met screendumps gaan werken :cry:

 

Nou ik begrijp je niet helemaal maar ik snap je wel :lol1:

 

Ik zie een vierkantje voor topics waarbij meerder pagina's zijn, druk ik daarop dan ga in newestpost in dat topic.

 

Druk ik op VAN dan ga ik ook naar de nieuwste post van die persoon.

 

Helaas dat die optie niet beschikbaar is.. Maar dit zal me inderdaad wel helpen door de posts heen te browsen.

 

Bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet zo moeilijk om heel snel bij het laatste bericht te komen.

Gewoon klikken op het topic, of als er meerdere pagina's zijn op het laatste cijfer achter het topic, en daarna op je END-toets rammen. Zit je meteen onderaan de pagina bij het laatste bericht. :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...