Spring naar bijdragen

Gekleurde tekst in logjes


robenada

Aanbevolen berichten

Bij een Duitse cacher kwam ik logjes tegen met gekleurde en schuingedrukte tekst. Ik heb het team al een mailtje gestuurd hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen, maar ze antwoorden niet. Heeft iemand een idee hoe je dit voor elkaar krijgt (lijkt me een leuke uitdaging). Zie bijvoorbeeld: http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LU...31-a5cb1e8d9358

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Met gebruik van html-tags in de log.

 

[ i ]tekst[ /i ] geeft schuine tekst

[ b ]tekst[ /b ] geeft dik gedrukte tekst

[ font color="red" ]tekst[ /font ] geeft tekst in rood

 

Vervang "[" eventueel door "<". Haal de spaties na "[" en voor "]" weg :thumbdown:

bewerkt door Famda
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met gebruik van html-tags in de log.

 

[ i ]tekst[ /i ] geeft schuine tekst

[ b ]tekst[ /b ] geeft dik gedrukte tekst

[ font color="red" ]tekst[ /font ] geeft tekst in rood

 

Vervang "[" eventueel door "<". Haal de spaties na "[" en voor "]" weg :thumbdown:

 

Zo simpel is het volgens mij niet. HTML code wordt namelijk gefilterd. Ik heb je aanwijzingen geprobeerd maar dat werkt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met gebruik van html-tags in de log.

 

[ i ]tekst[ /i ] geeft schuine tekst

[ b ]tekst[ /b ] geeft dik gedrukte tekst

[ font color="red" ]tekst[ /font ] geeft tekst in rood

 

Vervang "[" eventueel door "<". Haal de spaties na "[" en voor "]" weg :thumbdown:

 

Kleur en Italics alleen maar in de handtekening in het voorbeeld.

Dus gewoon een handtekening maken met HTML, in de logtekst

zie ik geen kleur of schuinschrift....

 

P.S.

 

Ooops.... een log is geen forum bericht... sorry, fout antwoord!

bewerkt door Tanuki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Handtekening? Topicstarter bedoelt de logjes onderaan de cachepagina zoals found, not found enz :)

 

@robendada: het bewuste logje is in "een soort" HTML geschreven, volgens mij basic html, maar daar mogen de kenners antwoord op geven.

 

Om het volgende te krijgen:

 

Team Lindemann

 

heeft bewuste team dit geschreven:

 

[blue]Team [/purple][red]Lindemann[/purple]

[black]

 

 

wat de /purple er in thuishoort weet ik niet. Zoals ik al schreef, dit is zoals bewuste team het geschreven heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Handtekening? Topicstarter bedoelt de logjes onderaan de cachepagina zoals found, not found enz :)

 

@robendada: het bewuste logje is in "een soort" HTML geschreven, volgens mij basic html, maar daar mogen de kenners antwoord op geven.

 

Om het volgende te krijgen:

 

Team Lindemann

 

heeft bewuste team dit geschreven:

 

[blue]Team [/purple][red]Lindemann[/purple]

[black]

 

 

wat de /purple er in thuishoort weet ik niet. Zoals ik al schreef, dit is zoals bewuste team het geschreven heeft

 

Het werkt inderdaad!

Bedankt Kruimeldief!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@robendada: het bewuste logje is in "een soort" HTML geschreven, volgens mij basic html, maar daar mogen de kenners antwoord op geven.

Ik doe gewoon net of ik een kenner ben:

dat heet BBCode, zie bv Wikipedia BBCode

 

Om het volgende te krijgen:

Team Lindemann

heeft bewuste team dit geschreven:

 

[blue]Team [/purple][red]Lindemann[/purple]

[black]

wat de /purple er in thuishoort weet ik niet. Zoals ik al schreef, dit is zoals bewuste team het geschreven heeft

De /Purple hoort daar niet in thuis...

net als in gewoon HTML hoort ook in BBCode alle tags netjes te worden afgesloten. De juiste manier van coderen is dus:

[size=3][font=comic sans ms][blue][i]Team [/i][/blue][red][i]Lindemann[/i][/red][/font]
[/size]

bewerkt door kalkendotters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het kalkendotters (voor wat /purple betreft :eek: maar zoals ik al schreef, DIT is de code die de originele poster, van het linkje, heeft gebruikt.

 

En volgens mij hoeft in jouw code de italic sluiten na Team niet gebruikt worden, evenals italic openen voor Lindemann :yes: Zo lang het niet gesloten is, gaat het zo door en aangezien zowel Team als Lindemann beide in italic bedoeld zijn...

 

[size=3][font=comic sans ms][blue][i]Team [/blue][red]Lindemann[/i][/red][/font]
[/size]

 

Het is niet echt netjes, maar zelfs de kleur hoeft niet gesloten worden als je een andere kleur laat volgen, ook de rest hoeft niet gesloten te worden als het het laatste is wat in het bericht staat geschreven.

 

[size=3][font=comic sans ms][blue][i]Team [red]Lindemann

kan dus ook, maar is dus niet netjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het kalkendotters (voor wat /purple betreft :eek: maar zoals ik al schreef, DIT is de code die de originele poster, van het linkje, heeft gebruikt.

 

En volgens mij hoeft in jouw code de italic sluiten na Team niet gebruikt worden, evenals italic openen voor Lindemann :yes: Zo lang het niet gesloten is, gaat het zo door en aangezien zowel Team als Lindemann beide in italic bedoeld zijn...

 

[size=3][font=comic sans ms][blue][i]Team [/blue][red]Lindemann[/i][/red][/font]
[/size]

 

Het is niet echt netjes, maar zelfs de kleur hoeft niet gesloten worden als je een andere kleur laat volgen, ook de rest hoeft niet gesloten te worden als het het laatste is wat in het bericht staat geschreven.

 

[size=3][font=comic sans ms][blue][i]Team [red]Lindemann

kan dus ook, maar is dus niet netjes.

 

Ik heb het even geprobeerd maar als ik

[size=3][font=comic sans ms][blue][i]Team [/blue][red]robenada[/i][/red][/font]
[/size]

gebruik komt in de tekst Team robenada[/font] te staan. Als ik de tag [/font] weglaat gaat het wel goed. Raar maar waar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms is het wel eens leuk een dergelijke spelerij. Maar het kan ook irritant zijn. Zag zojuist een aantal cache namen die gekleurd waren in een cache lijst. Hierdoor zou je kunnen gaan denken dat ze disabeld zijn. Ook had ik laatst een probleem omdat iemand zijn naam een plaatje/Icoon was. Hierdoor kon de cache niet verwerkt worden door een programma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het even geprobeerd maar als ik
[size=3][font=comic sans ms][blue][i]Team [/blue][red]robenada[/i][/red][/font]
[/size]

gebruik komt in de tekst Team robenada[/font] te staan. Als ik de tag [/font] weglaat gaat het wel goed. Raar maar waar...

Je hebt gelijk, de implementatie van BBcode is helaas slechter dan ik dacht.

Zoals ik al eerder zei horen net als in HTML de BBcodes netjes afgesloten te worden na gebruik. Tevens geldt (net als in HTML) dat de binnenste code als eerste afgesloten moet worden.

Je hoort dus te schrijven:

[i][b]vetcursief[/b] en vet[/i]

en niet:

[b][i]vetcursief[/b] en vet[/i]

(b en i in andere volgorde afgesloten als geopend)

 

Ook de tag hoort netjes afgesloten te worden, alleen bestaat dus de tag helemaal niet :-(

je zou dit kunnen opvangen door ipv de afsluitende [/size] tag te gebruiken, omdat die bij het maken van de HTML wel wordt omgezet naar </font>

 

voozover ik teruggevonden heb zijn de volgende BBcodes bruikbaar bij het maken van een logje:

[b]Vet[/b]	  
[s]doorgehaald[/s]
[i]cursief[/i]
[red]Color[/red]  (ook: [orange] [green] [blue] [purple] [yellow] [white] [brown] en misschien meer)
[url=http://google.com]URL Link[/url]
[size=1]kleiner[/size]
[size=2]normale grootte[/size]
[size=3]groter[/size]
[font=Comic Sans MS]lettertype[/size]   (gebruik [/size] ipv [/font] om de tag netjes te sluiten)
[font=Arial]lettertype[/size]
[font=Times New Roman]lettertype[/size]
[font=Courier New]lettertype[/size]
[email]mailme@test.com[/email]  (automatische emaillink)
[quote]aangehaalde tekst[/quote]
[code]tekst in courier font

(een _link_ naar een plaatje, de omschrijving wordt: Image)

[/code]

 

En inderdaad, overdaad schaadt...

Maak in een logje maximaal gebruik van 1 of 2 van de hierboven gegeven opties; anders wordt het algauw volkomen onleesbaar, in elk geval doe je andere geocachers er geen plezier mee.

Tevens worden de codes in de watchlist as-is doorgeven, dus mensen krijgen de ingetikte codes te zien, en niet een mooi opgemaakte tekst.

 

Soms is het wel eens leuk een dergelijke spelerij. Maar het kan ook irritant zijn. Zag zojuist een aantal cache namen die gekleurd waren in een cache lijst. Hierdoor zou je kunnen gaan denken dat ze disabeld zijn. Ook had ik laatst een probleem omdat iemand zijn naam een plaatje/Icoon was. Hierdoor kon de cache niet verwerkt worden door een programma.

Dat is een ander probleempje: vroeger kon je in de titel van de cache (en van TB's, en de plaatsersnaam) gewoon html-code opnemen die er dan voor zorgt dat deze gekleurd wordt, of een extra plaatje laat zien.

Tegenwoordig wordt dat door de gc.com site niet meer op prijs gesteld, en worden deze codes verwijdert als ze er opmerkzaam op gemaakt worden.

Daarvoor kun je een emailtje sturen naar het contact adres van geocaching.COM...

 

Geen idee of Kruimeldief het kan, en zin heeft om daar zijn kostbare tijd aan te besteden :eek:

 

[edit: onderstrepen werkt niet, nog drie codes toegevoegd]

bewerkt door kalkendotters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...