Spring naar bijdragen

Nuvifone,


Team Professor X

Aanbevolen berichten

garmin_phone.jpg

 

Nuvifone: Garmins antwoord op de iPhone

 

Daar kon je op wachten. Telefoonfabrikanten breiden hun mobieltjes uit tot navigatiesystemen, maar nu gaan navigatiefabrikanten ook telefoontjes maken. Garmin kondigde de Nuvifone aan: een opgevoerd GPS-systeem waarmee je kunt bellen en sms’en. Op het eerste gezicht net een iPhone: groot scherm (3,5 inch), aanraakbediening en de mogelijkheid om mp3-tjes en films af te spelen.

De Nuvifone heeft twee belangrijke functies die de iPhone nog niet heeft, namelijk GPS en een snelle mobiele webverbinding (HSDPA).

 

Voeg daarbij de uitstekende Garmin navigatiesoftware, en dat verklaart waarom gadgetliefhebbers zo watertandend op de foto’s van deze nieuwe mobiele multitasker reageren.

De eerste Nuvifones moeten in het najaar in de winkel liggen: we wachten ondertussen op de eerste TomTom-telefoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Meer specificaties over de Nüvifone

 

Niet duidelijk is of hij ook geschikt is voor geocaching.

 

Zou wel handig zijn, want dan kun je mooi paperless cachen; tenminste als ze er ook een popup invulschermje bij doen voor het berekenen van het volgende coördinaat (wat vervolgens direct in de GPS als WP wordt aangemaakt).

 

We zullen zien. De Garmin Nüvifone

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Actueel nieuws over de Nüvifone in een artikel op Tweakers: 'Garmin Nüvifone komt in januari naar Nederland'

 

Twee citaten uit het artikel:

 

"... Garmin introduceert de Nüvifone in januari of februari in Nederland. Dat heeft de Nederlandse tak van de navigatiefabrikant bevestigd. Garmin denkt dat smartphones op termijn losse navigatiesystemen gaan vervangen...."

 

"... Garmin ontvouwde de plannen voor de Nüvifone eind januari. De bedoeling was toen dat de smartphone in september geïntroduceerd zou worden, maar de release werd uitgesteld naar 2009. De Nüvifone zal in januari of februari van volgend jaar te koop zijn, zo beweert Van Balken: "We zullen hem zowel los verkopen als in combinatie met een abonnement."..."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat moet zo'n mega luxe, alles in 1, apparaat dan wel gaan kosten???

 

Het zal me niet verbazen als Saffier over een jaar, inderdaad er 1 met ingebouwde magnetron kan bestellen.

 

Ik werd net herinnert aan dat we ooit begonnen met zelf kaarten tekenen en dan met een kompas in de hand stappen tellen. Ik vind het kompas al een super uitvinding en toen we een gps kregen, viel ik van de ene in de andere verbazing dat ie meer kon dan je positie op aarde bepalen.

 

En dan nu dit, ik snap dat oudere mensen het soms niet meer kunnen volgen, ik ben 30 en hou al die nieuwe gadgets al niet meer bij.

 

groetjes GeoVlinder

 

Hoe geweldig ie ook is, ik weet zeker dat ik hem niet aan ga schaffen, tenzij ie met ingebouwd verwarmd bruisbad wordt geleverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat moet zo'n mega luxe, alles in 1, apparaat dan wel gaan kosten???

Geen idee. Even duur of goedkoper dan een iPhone verwacht ik.

Het zal me niet verbazen als Saffier over een jaar, inderdaad er 1 met ingebouwde magnetron kan bestellen.

Saffier? Wel handig voor in de winter. Warme chocomel tijdens het cachen!

En dan nu dit, ik snap dat oudere mensen het soms niet meer kunnen volgen, ik ben 30 en hou al die nieuwe gadgets al niet meer bij.

Al 30. *oeps* 41 en ik houd wel veel gadgets bij (o.a. e-paper, XO, UMPC, etc.) :crybaby:

Hoe geweldig ie ook is, ik weet zeker dat ik hem niet aan ga schaffen, tenzij ie met ingebouwd verwarmd bruisbad wordt geleverd.

Misschien krijg je 'm cadeau? Bouwen ze er één met dat bruisbad voor jou. Of denk je er volgend jaar anders over? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat moet zo'n mega luxe, alles in 1, apparaat dan wel gaan kosten???

Geen idee. Even duur of goedkoper dan een iPhone verwacht ik.

Het zal me niet verbazen als Saffier over een jaar, inderdaad er 1 met ingebouwde magnetron kan bestellen.

Saffier? Wel handig voor in de winter. Warme chocomel tijdens het cachen!

En dan nu dit, ik snap dat oudere mensen het soms niet meer kunnen volgen, ik ben 30 en hou al die nieuwe gadgets al niet meer bij.

Al 30. *oeps* 41 en ik houd wel veel gadgets bij (o.a. e-paper, XO, UMPC, etc.) :crybaby:

Hoe geweldig ie ook is, ik weet zeker dat ik hem niet aan ga schaffen, tenzij ie met ingebouwd verwarmd bruisbad wordt geleverd.

Misschien krijg je 'm cadeau? Bouwen ze er één met dat bruisbad voor jou. Of denk je er volgend jaar anders over? :P

 

Wat kost een iPhone?

 

Uhm met bruisbad en magnetron wordt het dan, die warme chocomel klinkt wel heel goed.

 

Ik zei niet "AL" 30, maar misschien ligt het niet zozeer aan de leeftijd, maar aan het milieu waarin je verkeerd. Als iedereen om je heen vanalles heeft dan leer je het vanzelf kennen en als je het geld hebt om het aan te schaffen, waarom dan niet.

 

Cadeau, nee dat zeker niet, zulke cadeaus doen de mensen die ik ken niet aan.

Mogelijk nemen ze mijn idee mee, ik heb een mail gestuurd en ze zullen de "NüviPhone Bubble" overwegen. Maar de laatste optie lijkt me nog wel mogelijk, zeg nooit nooit.

 

groetjes Hilde

 

ps Ik kan dat niet zo mooi als jij, met quotes per regel, dus maar effe alles onder elkaar gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat kost een iPhone
Geen idee. Ff naar T-Mobile. Zie: tarieven.
Uhm met bruisbad en magnetron wordt het dan, die warme chocomel klinkt wel heel goed.
Ja, hè :yes:
Ik zei niet "AL" 30, maar misschien ligt het niet zozeer aan de leeftijd, maar aan het milieu waarin je verkeerd. Als iedereen om je heen vanalles heeft dan leer je het vanzelf kennen en als je het geld hebt om het aan te schaffen, waarom dan niet.
Klopt 'AL' :blush:. Leeftijd speelt geen rol. Milieu wellicht. Interesse bij mij zeker ook. Meer nog dan dat mensen om mij heen vanalles hebben lees ik veel in tijdschriften en op internet.
Cadeau, nee dat zeker niet, zulke cadeaus doen de mensen die ik ken niet aan.
Hier idem. Heel af en toe mag ik me van mezelf zoiets moois cadeau doen.
Mogelijk nemen ze mijn idee mee, ik heb een mail gestuurd en ze zullen de "NüviPhone Bubble" overwegen.
Mooie naam ! :D
Maar de laatste optie lijkt me nog wel mogelijk, zeg nooit nooit.
Precies :blush:
groetjes Hilde
Groeten terug, Joost
ps Ik kan dat niet zo mooi als jij, met quotes per regel, dus maar effe alles onder elkaar gezet.
Dat is niet zo moeilijk. Je kunt de regels 'quote name=' en '/quote' diverse keren kopiëren.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ps Ik kan dat niet zo mooi als jij, met quotes per regel, dus maar effe alles onder elkaar gezet.
Dat is niet zo moeilijk. Je kunt de regels 'quote name=' en '/quote' diverse keren kopiëren.

Oké, had ik zelf kunnen bedenken idd, maar dat ga ik weinig doen, ben ik toch luier dan ik dacht, haha.

 

Wat een werk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Nieuws over de 'Nüviphone' op Pocketinfo.nl: 'Garmin laat interface Nüviphone zien' (di 6 januari 2009)

 

"... nu enkele screenshots om te bewijzen dat het toestel bestaat - en er nu écht aankomt...."

 

Meer screenshots op Brighthand.com.

 

Bij Garmin zelf, let op anders gespeld (!) dan door Pocketinfo -> nüvifone > Media Gallery

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuws over de 'Nüviphone' op Pocketinfo.nl: 'Garmin laat interface Nüviphone zien' (di 6 januari 2009)

 

"... nu enkele screenshots om te bewijzen dat het toestel bestaat - en er nu écht aankomt...."

 

Meer screenshots op Brighthand.com.

 

Bij Garmin zelf, let op anders gespeld (!) dan door Pocketinfo -> nüvifone > Media Gallery

Maar....... laat de ereste versie maar aan je voorbij gaan.. lees hieronder

More about the Garmin nüvifone

 

The nüvifone will be Garmin's first GSM featurephone designed to take advantage of its GPS knowledge. It will include a large touchscreen, GPS receiver, and built-in maps.

 

It will be the replacement for this company's line of GPS-enabled Palm OS and Pocket PC handhelds. Because it will offer a constant 3G connection to the Internet, this device will offer features not available in this company's earlier models, such as real-time traffic and fuel prices.

 

Garmin said last fall that this GPS/phone combo will debut in the first half of 2009.

 

It will be followed in the second half of the year by a different navigation-oriented smartphone from Garmin based on Android. The nüvifone itself will be based on a separate version of Linux.

 

De Android versie zal een stabieler en makkelijker platform bieden voor telefoon en applicaties, de telecom wereld maakt zich op voor Android. Dus ik zou ff wachten.

 

Echter, waarom een telefoon, GPS voor in het veld en een SATNAV in 1 ding te samen...... doet 1 ding het niet en het moet gerepareerd.....

 

MAarja, wel een mooi hebbeding :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje een raar bericht.

 

Allereerst is dit niet de eerste GPS/Phone van Garmin. Jaren terug had Garmin al een GSM/Annex GPS. Het toestel leek veel op de Nokia model koelkast die ik al jaren heb rondreizen als TB (prehistoric Nokia)

 

Wat het verschil met de iPhone betreft, er zijn momenteel legio fabrikanten die proberen de aanraakscherm van de iPhone na te maken, maar het is allemaal nog steeds namaak. Er is nog niemand er in geslaagd een gelijke aanraakscherm te fabriceren. De namakers hebben meestal een soort joystickknopje onder het scherm. Ook de HTC etc.

 

Dan snap ik de gemelde verschillen niet met de iPhone. De ipHone heeft GPS en de iPhone heeft wel een razendsnelinternetverbinding. Het heet dan geen HSDPA of UMTS, maar 3G. IS allemaal hetzelfde :thumbdown:

 

En natuurlijk zal deze nieuwe apparaat beter zijn dan elke GSM/PDA/PPC met ingebouwde GPS. En natuurlijk zal het ding geschikt zijn voor geocaching. Garmin weet dat zeer veel van zijn apparaten alleen maar verkocht worden aan geocachers. Ze werken niet voor niets nauw samen met geocaching.com. De Wherigoapparatn zouden er niet zijn gekomen als geocaching.com er geen cachetype van zou hebben gemaakt. Eigenlijk was het al bekend dat geocaching.com met de Wherigocachetype zou komen toen Garmin nog niet bekend had gemaakt dat er zulke GPSr zouden komen.

 

Het is niet dat ik geen vergelijking "kan" hebben met een iPhone omdat ik toecallig een iPhone heb, maar als er verschillen worden gegeven, dan moet het wel correct zijn.

 

Dat de GPS in de iPhone niet zo werkt als in een GPSr, dat is nu eenmaal zo. Geen enkele GPS in welke GSM, PDA of wat voor apparaat dan ook, is te vergelijken met een GPSr.

 

En natuurlijk zal, daar ga ik vanuit, de GPS in deze Garmin het principe hebben van onze welbekende GPSr.

 

Het verschil zal echt zijn dat dit een GPSr is waarmee je kunt bellen en al de andere toestellen zijn een GSM waar ook nog een GPS in zit. Dat is wel degelijk een verschil.

 

Achteraf bedenk ik me net dat ik de clou denk ik wel begrijp. Het zal kloppen als je gaat vergelijken met een iPhone. Maar..... de normale iPhone wordt al lang niet meer gemaakt en is een half jaar terug opgevolgd door de iPhone 3G.

 

Je moet geen toestellen met elkaar gaan vergelijken als de een nog niet op de markt is en de ander al zo verouderd is dat deze al van de markt is gehaald. Als Garmin op zo'n manier reklame gaat maken voor zijn apparatuur, dan heb ik er geen vertrouwen in.

 

De prijs van een iPhone? Eigenlijk onbekend. Je kunt hem immers niet kopen zonder een abonnement. De geruchten waren dat de iPhone 3G, omgerekend naar een vaste prijs, bij T-Mobile dan meer dan 1300 euro zou kosten. Zo nu en dan zie je prijzen ergens in Azië enz dat boven de 800 euro ligt.

 

Met abo kost de 3G, 16 gieg, 1 euro. Tenminste dat heeft het mij gekost op de eerste dag dat de 3G te verkrijgen was in Nederland. En dan moet je dus een mobielabo afsluiten voor 2 jaar Dat is dan wel een abo van 45 euro per maand daarvoor heb je dan 300 belminuten, 300 SMSjes en onbeperkt Internet op HSDPA/UMTS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De prijs van een iPhone? Eigenlijk onbekend. Je kunt hem immers niet kopen zonder een abonnement. De geruchten waren dat de iPhone 3G, omgerekend naar een vaste prijs, bij T-Mobile dan meer dan 1300 euro zou kosten. Zo nu en dan zie je prijzen ergens in Azië enz dat boven de 800 euro ligt.

 

In Belgie zijn/waren ze simlockvrij te koop voor 525 en 615 euro, zie hier. Stukken goedkoper dan Azie, dat Belgie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...