Spring naar bijdragen

Alternatieve Info over GSAK voor Beginners en Profi.


Jurgen & Co

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

  • 1 month later...
Ik weet niet of ik in het goede draadje zit maar kun je de zip files die je steeds binnen haalt via getmail en die in de map data komen gewoon weggooien zonder dat gsak vreemd gaat doen?

 

Ja hoor dat kan, ik heb dat een keer gedaan om te voorkomen dat een ooit ingelezen vakantiequery steeds weer opnieuw werd geimporteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan het zelfs in stellen in gsak om na het importeren de files automatisch te verwijderen...(bij Load GPX aan de rechterkant ongeveer in het midden).

 

 

Edit: niet goed gelezen dat het over getmail ging...dacht bij een gewone handmatige import. Skip bovenstaand...

 

 

Groeten,

Hans

bewerkt door weedboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan het zelfs in stellen in gsak om na het importeren de files automatisch te verwijderen...(bij Load GPX aan de rechterkant ongeveer in het midden).

 

Edit: niet goed gelezen dat het over getmail ging...dacht bij een gewone handmatige import. Skip bovenstaand...

Ook bij Getmail kan je de geïmporteerde files automatisch verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Dat is niet de bedoeling natuurlijk....

 

Ik heb bij Google docs opgegeven dat iedereen de presentatie moet kunnen zien, niet kunnen edit-en. Zou dat het probleem kunnen zijn? Of moet ik ze toch voor de wereld "open" zetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Wellicht een vraag die beantwoord kan worden met: lees de handleiding door, maar toch maar een kortere weg.

Elke week zet ik mijn PQ in gsak, waar hij een tijdje mee bezig is, ik denk dat alles wordt overschreven, maar is er een snellere, andere manier om de nieuwste te krijgen van bv laatste week (een mogelijkheid binnen PQ) of mis je dan wat.

Ik heb bv nu dus PQ gemaakt met alles van de laatste week en deze wordt wekelijks gedraaid. Moet ik dan nog evengoed de andere PQ via get data via email naar binnenhalen of volstaat dan alleen die nieuwste?

 

Ik hoor het graag van iemand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
je kunt in een keer alle queries tegelijk binnenhalen en in GSAK laden. Je kunt het automatisch doen, rechtstreeks naar je mailprogramma. Bij mij gaan alle queries naar een bepaalde Gmailadres waar ook alleen maar de queries naar toe gaan. Dus alle queries die aangemaakt zijn gaan naar een alternatieve emailadres en ik laat GSAK 1x per dag alle queries die er staan ophalen, uitpakken en inladen. Inlognaam en password van Gmail staan in GSAK inclusief de wijziging van de poorten die je voor GSAK nodig bent

 

5 queries per dag is het maximum wat je per account (premiummember) kunt ophalen.

 

Dan ligt het ook nog aan de instellingen hoe te downloaden. Alles aan elkaar knopen en alleen wijzigingen meenemen of alles continu overschrijven. Als je namelijk alles continu laat overschrijven, moet je wel alles per keer op kunnen halen.

 

Inladen van PQ lukt me nog niet zo erg goed. Beter gezegd helemaal nog niet.

Wat doe ik (niet goed):

 

In GSAK-> get data via email:

Bij User name staat mijn emailadres xxxxx@gmail.com

Password: pindakaasxxxx

POP 3 server: wat vul ik hierin en waar vind wat ik hier moet invullen?

Port#: 995

SSLLogin: aangevinkt

Only Get new messages: aangevinkt

 

Iemand die me kan uitleggen hoe en wat ik moet doen?

 

GeoTeeth :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt in een keer alle queries tegelijk binnenhalen en in GSAK laden. Je kunt het automatisch doen, rechtstreeks naar je mailprogramma. Bij mij gaan alle queries naar een bepaalde Gmailadres waar ook alleen maar de queries naar toe gaan. Dus alle queries die aangemaakt zijn gaan naar een alternatieve emailadres en ik laat GSAK 1x per dag alle queries die er staan ophalen, uitpakken en inladen. Inlognaam en password van Gmail staan in GSAK inclusief de wijziging van de poorten die je voor GSAK nodig bent

 

5 queries per dag is het maximum wat je per account (premiummember) kunt ophalen.

 

Dan ligt het ook nog aan de instellingen hoe te downloaden. Alles aan elkaar knopen en alleen wijzigingen meenemen of alles continu overschrijven. Als je namelijk alles continu laat overschrijven, moet je wel alles per keer op kunnen halen.

 

Inladen van PQ lukt me nog niet zo erg goed. Beter gezegd helemaal nog niet.

Wat doe ik (niet goed):

 

In GSAK-> get data via email:

Bij User name staat mijn emailadres xxxxx@gmail.com

Password: pindakaasxxxx

POP 3 server: wat vul ik hierin en waar vind wat ik hier moet invullen?

Port#: 995

SSLLogin: aangevinkt

Only Get new messages: aangevinkt

 

Iemand die me kan uitleggen hoe en wat ik moet doen?

 

GeoTeeth :P

 

 

 

POP 3 server: pop.gmail.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...