Spring naar bijdragen

Alternatieve Info over GSAK voor Beginners en Profi.


Jurgen & Co

Aanbevolen berichten

Ik heb al verschillende query's gemaakt, ben ook bang dat dit het probleem is. Over het algemeen gebruik ik de my finds query die 1x per week verstuurd mag worden. Heb ook het idee dat daar dus niet mijn verstopte inzetten. Maar welke query ik ook maak, het lukt me niet. Hou me aanbevolen voor tips. Je zal mi een query moeten hebben waar je gevonden in staan, je verstopte en hoe vaak je verstopte gevonden zijn?

Er is geen speciale query om je verstopte caches op te vragen. Je zult deze dus op een andere manier moeten vergaren.

Eenvoudigste is om de cachepagina's te openen, daar de GPX van te downloaden (bevat meteen 20 logs) en deze te importeren in GSAK.

Ander alternatief is om je eigen caches even zelf te vinden, en dan de query gevonden caches te draaien :-) Niet vergeten om daarna de log weer te verwijderen, anders gaan er weer mensen over zeuren.

Of maak een bookmarklist met daarop je eigen caches, en maak van deze bookmarklist een pocketquery; dan kun je hem ook automatisch elke dag/week/maand laten draaien. Houdt er rekning mee dat in een PQ altijd maximaal 5 logs staan (+eventueel de eigen logs) en je dus voor de geplaatste caches meestal niet alle logs zult binnenkrijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb al verschillende query's gemaakt, ben ook bang dat dit het probleem is. Over het algemeen gebruik ik de my finds query die 1x per week verstuurd mag worden. Heb ook het idee dat daar dus niet mijn verstopte inzetten. Maar welke query ik ook maak, het lukt me niet. Hou me aanbevolen voor tips. Je zal mi een query moeten hebben waar je gevonden in staan, je verstopte en hoe vaak je verstopte gevonden zijn?

Er is geen speciale query om je verstopte caches op te vragen. Je zult deze dus op een andere manier moeten vergaren.

Eenvoudigste is om de cachepagina's te openen, daar de GPX van te downloaden (bevat meteen 20 logs) en deze te importeren in GSAK.

Ander alternatief is om je eigen caches even zelf te vinden, en dan de query gevonden caches te draaien :-) Niet vergeten om daarna de log weer te verwijderen, anders gaan er weer mensen over zeuren.

Of maak een bookmarklist met daarop je eigen caches, en maak van deze bookmarklist een pocketquery; dan kun je hem ook automatisch elke dag/week/maand laten draaien. Houdt er rekning mee dat in een PQ altijd maximaal 5 logs staan (+eventueel de eigen logs) en je dus voor de geplaatste caches meestal niet alle logs zult binnenkrijgen.

 

Oke dank je maar kun je in gsak dan meerdere gpx tegelijk inladen? En je founds en bovenstaande? Volgens mij niet of ik kan dan niet vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt in een keer alle queries tegelijk binnenhalen en in GSAK laden. Je kunt het automatisch doen, rechtstreeks naar je mailprogramma. Bij mij gaan alle queries naar een bepaalde Gmailadres waar ook alleen maar de queries naar toe gaan. Dus alle queries die aangemaakt zijn gaan naar een alternatieve emailadres en ik laat GSAK 1x per dag alle queries die er staan ophalen, uitpakken en inladen. Inlognaam en password van Gmail staan in GSAK inclusief de wijziging van de poorten die je voor GSAK nodig bent

 

5 queries per dag is het maximum wat je per account (premiummember) kunt ophalen.

 

Dan ligt het ook nog aan de instellingen hoe te downloaden. Alles aan elkaar knopen en alleen wijzigingen meenemen of alles continu overschrijven. Als je namelijk alles continu laat overschrijven, moet je wel alles per keer op kunnen halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je namelijk alles continu laat overschrijven, moet je wel alles per keer op kunnen halen.

Voor de zekerheid ... :crybaby:

Ik neem aan dat je bedoelt dat GSAK alleen de caches overschrijft die in de GPX file zitten. Het is natuurlijk niet nodig om continue alles op te halen... Tenzij je er voor gekozen hebt om iedere keer eerst de database te laten leeg-gooien natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, ik werk een beetje anders :crybaby: Ik heb een database waar ik probeer alles op te slaan wat er ooit was en wat er bij komt. Zo groeit deze database met ook de gearchiveerde caches. Dat is wel zo handig omdat ongeveer de helft van de caches die ik ooit heb gevonden al gearchiveerd zijn.

 

Maar daarbij heb ik een database van alle caches die op disabled staan en die wordt iedere dag "ge-updated" met alles volledig overschrijven. Dus iedere dag actueel en niets meer van de dag eerder.

 

Daarbij laat ik iedere dag alle caches van Nederland komen en die gaan in een database die ook continu iedere dag overschreven wordt.

 

GSAK download dus de dagelijkse pocketqueries vanuit Gmail, zet ze allemaal (19) op een plekje op mijn HD en delete ze daarna van gmail en overschrijft iedere dag de 19 die ik op de HD krijg. Van daaruit werk ik dus de divere databases bij.

 

Ik begrijp dat je dit overschrijven niet gaat doen als je 5 queries per dag krijgt en je voor heel Nederland er al 12 nodig bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bram, weet GSAK wel wie jij bent?

 

heb je bij Options/General : Method for matching placed (hidden) and found caches wel het vakje aangevinkt bij "Owner ID#"

 

En daaronder jouw accountnummer van geocaching.com ingevuld?

 

Jouw nummer lijkt me 179935 te zijn :crybaby:

 

Als je dat invult, weet GSAK wie jij bent en haalt dan uit de gegevens iedere cache met 179935 als gevonden en als verborgen...

 

Bij iedere log staat namelijk het accountnummer van deze logger bij geocaching.com. ook al heb je een naamswijziging, maakt niets uit, zo lang je geen nieuwe account hebt aangemaakt zal hij je herkennen.

Mij valt op dat PQ "Pokke Queries" al enige tijd ter ziele zijn. Ik krijg geen enkel resultaat dus ik lepel het zaakje maar handmatig naar binnen en pas het daarna zelf aan. Het is wat meer werk maar het scheelt irritatie.

 

Ook de macro functie moet je met een klein korreltje zout nemen. Het werkt niet allemaal even goed, maar het is vrijwilligerswerk. Vergeet dat niet en we mogen alleen blij zijn dat we niet zelf een een manier moeten gaan verzinnen om onze escapades bij te te houden.

 

Het zou zomaar kunnen dat PQ wel een correct resultaat geeft, maar dat de macrofunctie er geen chocolade van kan maken, waardoor je geen gegevens ontvangt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij werken de Pocket Queries tot en met vandaag zonder problemen. En ook met macros is bij mij niets mis....

Prijs je gelukkig. Heel misschien krijg ik een dag later de bekende e-mail, maar het resultaat na het inlezen met GSAK is na de voorstelling altijd 0. Dat is mooi. Founds in GSAK zweeft nog ergens rond de 90. Ik ga me daar niet zo druk over maken. Leuk dat het werkt, zoniet jammer dan.

 

Bijvoorbeeld de macro om een verzameling caches in de Nüvi te laden werkt niet. Wat ze gefröbelt hebben ik zou het niet weten. Wat ik wel weet is; dat als ik zelf een XML maak met de bekend plaatjes (het is een XML-bestandsformaat) dan worden die wel correct overgezet door de POI loader van Garmin. Ik heb dus ook de omschrijving! Wat ze met dat GPI (garmin points of interests bestandsformaat) willen is mij een raadsel. Ten eerste het GPI bestand dat GPSBabel maakt is prutswerk. De Nuvi kan er niet mee uit de voeten. Ten tweede het GPX bestand dat door GSAK wordt gemaakt, daar kan de Nüvi gedeeltelijk mee uit de voeten. Ik krijg alleen de locatie maar geen omschrijving en dat laatste lijkt me toch belangrijk.

 

Voor de DOMDOM is het wel mogelijk om de caches te laden, maar daar heb je ook niet zoveel aan. O, ja ik noem dit systeem DOMDOM, omdat het regelmatig niet in staat is om adressen te vinden. Ook dit heeft een voordeel; namelijk als je op vakantie bent. Je kan er dan heerlijk mee verdwalen en op verrassende plekjes uitkomen. Tot slot ook bij de DOMDOM toepassing heb je geen cache omschrijving.

 

Ik heb nog verschillende andere macro's geprobeerd en van geen daarvan heb ik kunnen vaststellen dat die iets doen laat staan dat ze doen wat ze zeggen dat ze doen. Dit probleem bestaat sinds de laatste versie van GSAK. Een versie daarvoor werkt alles nog prima.

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit probleem bestaat sinds de laatste versie van GSAK. Een versie daarvoor werkt alles nog prima.

Misschien eens kijken of er een nieuwere versie van de macro's zijn die je gebruikt. Hier werkt alles nog prima zowel op mijn eigen laptop als die van mijn werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit probleem bestaat sinds de laatste versie van GSAK. Een versie daarvoor werkt alles nog prima.

Misschien eens kijken of er een nieuwere versie van de macro's zijn die je gebruikt. Hier werkt alles nog prima zowel op mijn eigen laptop als die van mijn werk.

 

Van alles de laatste versie geïnstalleerd. Ik heb ook een aantal macro's bekeken en kan daar geen rare dingen in ontdekken. Ik denk dat het een GSAK probleempje is.

 

Overigens de Pokke Queries worden soms uitgevoerd en soms helemaal niet. Ik gebruik deze functie dan ook nauwelijks. Ik heb deze functie bijna een jaar niet gebruikt vanwege de stochastische aard. Sinds een paar weken weer ben ik er weer eens mee aan de slag gegaan. Of het nu wel bruikbaar is? Nee, het doet nog steeds iets met als resultaat niets!

 

Kennelijk moet je meer rechten hebben. Want Kruimel (onze Zeus) heeft geen probleem met zijn bijna 20 pokke querries. Tja...En kruimel pas op met Hera (de fee) die de omnipotente Zeus mores leerde :no:

bewerkt door Ketelbinkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil graag een query aanmaken van mijn laatste finds bv de laatste maand maar dat kan zeker niet? Om hem zo aan te vullen, en dan moet je in gsak zeker ook nog iets aanvinken dat ie hem aanvullen moet? En je moet bij de instellingen van de query het vinkje weghalen van zip? Als je het automatisch via mail wilt doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil graag een query aanmaken van mijn laatste finds bv de laatste maand maar dat kan zeker niet? Om hem zo aan te vullen, en dan moet je in gsak zeker ook nog iets aanvinken dat ie hem aanvullen moet? En je moet bij de instellingen van de query het vinkje weghalen van zip? Als je het automatisch via mail wilt doen?

Staat allemaal volgens het boekje. Echter na de update en terug zetten van de database heb ik niets meer in GSAK staan. Lijkt mij einde oefening. Het programma heeft zicht hiermee gediskwalificeerd. Het is toch maar een speeltje. Leuk om eens snel terug te kijken dat is het idee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij werken de Pocket Queries tot en met vandaag zonder problemen. En ook met macros is bij mij niets mis....

Prijs je gelukkig. Heel misschien krijg ik een dag later de bekende e-mail, maar het resultaat na het inlezen met GSAK is na de voorstelling altijd 0.

 

Als ik een Pocket Query gemaakt heb, dan vink ik in eerste instantie geen enkele dag aan. Ik kijk altijd eerst met behulp van Preview of hij ook inderdaad het resultaat oplevert dat ik verwacht. Ik heb dus ook nooit Pocket Queries met een resultaat van 0.

Zo te horen gaat het bij jou mis bij het inlezen in GSAK. Als je mij een van de probleem PQ resultaat doorstuurt, wil ik wel controleren of ik hem bij mij kan inlezen. Dan weten we in ieder geval of het aan de PQ of aan je GSAK (instellingen) ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle tips ik ben weer een stukje verder. De 4 verstopte zijn inmiddels 10 geworden alleen in de statistieken staat dat ze totaal 48 gevonden zijn dit is natuurlijk veel meer. Hou me aanbevolen voor de nodige tips en trucs. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GSAK bepaalt aan de hand van de logjes hoevaak een cache gevonden is. Helaas bevatten de GPX files die door .com gestuurd worden niet alle logjes. Een GPX file van de cache-pagina bevat de laatse 20 logjes, de GPX file van een PQ bevat de laatste 5.

Er is wel een macro die van een cache alle logjes overhaalt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...