Spring naar bijdragen

Geocachers ook bestemmingsverkeer


reej

Aanbevolen berichten

Met het Duitse "Anlieger Frei" zit het volgens mij anders, "Anlieger" zijn letterlijk aanwonenden dan wel eigenaren van een perceel aan zo'n weg (een boer die daar een stuk land heeft liggen of zo). daarbij is het in het Duits een stuk lastiger je onder een bekeuring uit te kletsen. (" Ach so Herr Polizeibeambte ich bin ja an es... ehhh Geo... ehh Welt... ehhh")

 

Volgens mijn logica is een cache net zoveel ' anliegend' als het perceel van de boer. Zo naief hebben wij het tot nu toe gezien in Duitsland en/maar we zijn nog niet tegen de Polizei ' aangereden' . :thumbup:B)

 

Ik ben een paar jaar geleden in Duitsland eens aangehouden (door een agente te paard, jawel :D ) omdat ik het bord 'anlieger frei' genegeerd had.

Uit de discussie bleek dat men het daar hetzelfde interpreteert als wij 'bestemmingsverkeer'.

Overigens kreeg ik wel een bon omdat ik er inderdaad niets te zoeken had. Maar die ging weer niet door omdat het bonnenboekje leeg was :thumbdown:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi team DeWeVo

 

Eehmm..Ook een fietser is gewoon een bestuurder, tenzij hij de fiets aan de hand meeneemt.

Wat veel mensen niet weten.... je mag namelijk ook niet fietsen als je gedronken hebt!

Krijg je een rijverbod (als je teveel gedronken hebt) dan is de beste remedie een taxi te nemen naar huis..... openbare dronkenschap (oftewel "lopend naar huis") mag in pincipe ook niet!

 

Achteraf gezien mag je bijna niets meer maar daar kijken we even niet naar!

 

 

Trouwens...... voorlopig schrijven ze niet meer voor lichte overtredingen ivm de stakingen! [:thumbdown:]

bewerkt door Davince
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi team DeWeVo

 

Eehmm..Ook een fietser is gewoon een bestuurder, tenzij hij de fiets aan de hand meeneemt.

Wat veel mensen niet weten.... je mag namelijk ook niet fietsen als je gedronken hebt!

Krijg je een rijverbod (als je teveel gedronken hebt) dan is de beste remedie een taxi te nemen naar huis..... openbare dronkenschap (oftewel "lopend naar huis") mag in pincipe ook niet!

 

Achteraf gezien mag je bijna niets meer maar dat kijken we even niet naar!

 

 

Trouwens...... voorlopig schrijven ze niet meer voor lichte overtredingen ivm de stakingen! [:D]

 

Als dronken fietser kun je zelfs je rijbewijs kwijtraken!

 

Bedenk ook.....

als je met een motorrijwiel aan de hand loopt, blijf je nog steeds bestuurder; dient daarom - formeel - op de weg te lopen met de motor aan de hand. En iemand zonder motorrijbewijs mag de motor niet aan de hand via de openbare weg verplaatsen. Bovendien moet je een helm op.

 

En.....

Geleider van vee en trekdieren (dus ook paarden) zijn ook bestuurders....

 

Zo...weer genoeg verkeerstheorie gehad voor vandaag ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi team DeWeVo

 

Eehmm..Ook een fietser is gewoon een bestuurder, tenzij hij de fiets aan de hand meeneemt.

Wat veel mensen niet weten.... je mag namelijk ook niet fietsen als je gedronken hebt!

Krijg je een rijverbod (als je teveel gedronken hebt) dan is de beste remedie een taxi te nemen naar huis..... openbare dronkenschap (oftewel "lopend naar huis") mag in pincipe ook niet!

 

Achteraf gezien mag je bijna niets meer maar dat kijken we even niet naar!

 

 

Trouwens...... voorlopig schrijven ze niet meer voor lichte overtredingen ivm de stakingen! [:D]

 

Als dronken fietser kun je zelfs je rijbewijs kwijtraken!

 

Bedenk ook.....

als je met een motorrijwiel aan de hand loopt, blijf je nog steeds bestuurder; dient daarom - formeel - op de weg te lopen met de motor aan de hand. En iemand zonder motorrijbewijs mag de motor niet aan de hand via de openbare weg verplaatsen. Bovendien moet je een helm op.

 

En.....

Geleider van vee en trekdieren (dus ook paarden) zijn ook bestuurders....

 

Zo...weer genoeg verkeerstheorie gehad voor vandaag ;)

 

en een skater is een voetganger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij rijden ook wel eens een weggetje in voor bestemmingsverkeer. Alle redeneringen die ik heb gelezen zijn steekhoudend. Maar ik kan me voorstellen dat de cachelegger liever niet wil dat men een bepaald weggetje in rijdt om problemen met de omgeving en zijn cache te voorkomen.

Daarom vind ik het een goed idee als dat expliciet bij de cache vermeld wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij rijden ook wel eens een weggetje in voor bestemmingsverkeer. Alle redeneringen die ik heb gelezen zijn steekhoudend. Maar ik kan me voorstellen dat de cachelegger liever niet wil dat men een bepaald weggetje in rijdt om problemen met de omgeving en zijn cache te voorkomen.

Daarom vind ik het een goed idee als dat expliciet bij de cache vermeld wordt.

 

En dat kan heel goed worden opgelost met een parkeercoordinaat. Als de cache eigenaar niet wil dat je een bepaald weggetje inrijdt, geef dan een waypoint net daarbuiten. Nu zou ik zelf doorgaan zolang het ook maar een beetje gedoogd wordt en de weg begaanbaar is maar als het er echt nadrukkelijk op de cache pagina staat met parkeerplaats en alles erbij en het is niet al te ver, dan wil ik daar nog wel naar luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...