Spring naar bijdragen

Nieuwe Goodies!


Geoman

Aanbevolen berichten

De Goodies Shop - lees Lupardi - is weer lekker bezig!

Liefst 6 nieuwe Goodies zijn aan het assortiment toegevoegd.

 

Shop page

 

Nieuw zijn o.a. T-Shirts in alle soorten en maten. Mail de shop voor levertijden daar nog niet alle maten op voorraad zijn.

 

goodiesshop@geocaching.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
ReizenReizen

Laat ik dit draadje even opfrissen.

Er zijn nog meer goederen te koop met gc logo's erop:

Boxer shorts etc

Maar de mensen van het alternatieve logo hebben dezelfde spullen maar dan bijna steeds een beetje duurder. Zie

alternatieve goodies

De onderbroek van gc.com kost 13,99 en die alternatieve 14,99

Het mousepad kost bij een 11,99 en de ander 12,99

Frapant is het verschil in licence plate omhulsels: 3 en 10,79

Het alternatieve logo is licentiekosten vrij dus zouden - als men gelijke winstmarges zou aanhouden - de alternatieve 10 procent goedkoper zijn dan gc.com spul.

Wat vind men van dit logo ? Ik heb het diverse mensen laten zien maar die hadden een associatie met: een Christelijk clubje, Scientology of zelfs (slechte lichtval, beslagen bril, grote afstand) een nazi-achtig iets (Rechts-Radikaler?).

 

Even voor de goede orde: ik ben niet van plan om deze goederen in de shop te voeren. Maar natuurlijk kan men een consumentenactie starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik dit draadje even opfrissen.

Er zijn nog meer goederen te koop met gc logo's erop:

Boxer shorts etc

Maar de mensen van het alternatieve logo hebben dezelfde spullen maar dan bijna steeds een beetje duurder. Zie

alternatieve goodies

De onderbroek van gc.com kost 13,99 en die alternatieve 14,99

Het mousepad kost bij een  11,99 en de ander 12,99

Frapant is het verschil in licence plate omhulsels: 3 en 10,79

Het alternatieve logo is licentiekosten vrij dus zouden - als men gelijke winstmarges zou aanhouden - de alternatieve 10 procent goedkoper zijn dan gc.com spul.

Wat vind men van dit logo ? Ik heb het diverse mensen laten zien maar die hadden een associatie met: een Christelijk clubje, Scientology of zelfs (slechte lichtval, beslagen bril, grote afstand) een nazi-achtig iets (Rechts-Radikaler?).

 

Even voor de goede orde: ik ben niet van plan om deze goederen in de shop te voeren.  Maar natuurlijk kan men een consumentenactie starten.

De mensen hebben gelijk voor wat de alternatieve betreft Prof. Ook in vind het vind het 3x niets en de vergelijking met Nazi-achtig kan ik me heel goed voorstellen. Dat is echt helemaal niets.

 

Ik zit trouwens, ook al zou jij het wel denken, niet te wachten op een boxershort met GC logo. De Mug heb ik al en is wel een aardig ding. Nee die andere gadgets zijn leuker, de sleutelhangers etc. die Groundspeak ook voert.

Trouwens, de mug heeft 3 maanden geduurd voordat ik het in huis had. Er zat 3 maanden tussen de betaling en de bezorging.

Ik heb alles nagezocht en mijn naam en adres goed opgegeven. Zo stond het ook in de order vermeld. Als jij zag wat er op de verzendbon stond, dan vraag ik me af hoe bekend ik als nederlander ben, dat het hier is aangekomen.

Geen postcode, geen woonplaats en mijn naam niet goed gespeld. En toch is het goed bezorgd, wel met vertraging, maar toch...........

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist nog niet van het bestaan van dat alternatieve logo, en ik heb er direct een muisklik aan gewaagd. WAT IS DAT LELIJK ZEG! Een kei-fout logo, dat is wat ik het vind.

 

En nu... ff flauw doen... een tekst voor op de boxershort: "Ik loop mijn pijl achterna"? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist nog niet van het bestaan van dat alternatieve logo, en ik heb er direct een muisklik aan gewaagd. WAT IS DAT LELIJK ZEG! Een kei-fout logo, dat is wat ik het vind.

 

En nu... ff flauw doen... een tekst voor op de boxershort: "Ik loop mijn pijl achterna"?  ;)

haha dan nog flauwer hier :)

 

Hoe doe je dat dan in de buurt van de cache? Dan slingert mijn pijl steeds in het rond ......

 

GRTZ

 

Kruimeldief :thumbup:

 

Vroegah was alles beter,

toen was een onderbroek nog geen veter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist nog niet van het bestaan van dat alternatieve logo, en ik heb er direct een muisklik aan gewaagd. WAT IS DAT LELIJK ZEG! Een kei-fout logo, dat is wat ik het vind.

Dat logo op die witte shirts associeer ik met de Klu-Klux-Klan beweging in de USA. Fouter kan haast niet ;):thumbup:lasthope.jpg

Lijkt er verdacht veel op dacht ik zo... En die eikels kunnen hun eigen naam niet eens goed schrijven!

 

Kijk maar eens op Goodies met alternatief logo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt er verdacht veel op dacht ik zo...

Já, absoluut teveel!! ;)

 

... die eikels kunnen hun eigen naam niet eens goed schrijven!

 

Maarruh ... de naam is wél goed geschreven ! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb de andere inzendingen bekeken voor aan rechtenvrij ontwerp..

snap dan wel waarom die dan gekozen is..

hoewel ik het ontwerp van geogerard voor opencaching (mag van mij best een nederlands logo worden ;-p )eigenlijk wel errug mooi vind!

 

groets,

 

Michiel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bedoelt deze

foot.jpg

die ook veel weg heeft van deze Belgische:

logo.gif

Beide gebruiken de vlakindeling en kleurstelling die redelijk bekend is in onze kringen. Ook op persoonlijke webpages kom je dergelijke varianten tegen. :angry:

 

In principe een heel geschikt uitgangspunt voor een logo maar de gangmakers van opencaching willen - als ik het goed begrijp - niks met geocaching.com te schaften hebben. Dus om dan een logo te hebben dat heel dicht tegen gc.com's logo aanleunt, ik weet het niet. Tenzij - ik kan het doordenken niet laten - dit een soort symboliek weerspiegelt: een voet die het gc.com logo vertrapt.

Ongeveer zoals S. Houssein in de hal van het enige voor journalisten te gebruiken hotel in Bagdad een groot portret van G.W. Bush op de grond had laten maken waar dan iedereen overheen moest lopen. :thumbup:

 

En een praktische opmerking: het logo heeft 6-kleurendruk nodig bij mechanische vermenigvuldiging. In de praktijk is dat lastig. Zie maar het draadje Help!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben het met je eens..

deze logo's lijken erg op de gc.com en die zou ik niet willen vertrappen..

iets echt open en blanco maken is best een uitdaging..

maar de symboliek van een voetstap lijkt me wel een mooie..

moet best wat mee te doen zijn :-)

 

groets,

 

Michiel :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

... die eikels kunnen hun eigen naam niet eens goed schrijven!

 

Maarruh ... de naam is wél goed geschreven ! :thumbup:

Off-topic en niet belangrijk: Misschein heb je wel gelijk over de naam. Je komt echter Ku-Klux-Klan en Klu-Klux-Klan tegen. Ach wat dondert het ook, geen woorden meer aan vuil maken. Het voetstaplogo vind ik overigens wel mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmmm, ik krijg hier een vreemd gevoel bij: Een vreemd logo wat, bij ons Nederlanders, een ongemakelijk gevoel losmaakt. Mijn vrouw kijkt net naar dit logo, zonder dat ze het forum had gelezen, en dacht meteen aan een Nazi-symbool.

 

Nee, dit spoort niet. Beside the fact dat ze het logo op merendeel witte (één gele) ondergrond gebruiken.

 

Ik krijg een rare smaak in mijn mond en ga eens ff mailen met wat mensen over de grote plas............

 

Bytheway

Edit: Dit was mijn mailtje:

 

Dear sir/madam,

 

I would like to know why your logo is designed the way is is. It gives me an uncomfortabele feeling because it looks like some right-party used symbools.

 

Best regards,

 

Bytheway

Nog een edit:

 

Ze doen al hun prints op dezelde producten. De witte achtergrond kunnen we dus niet assioceren met rechtse elementen. Kortom, ze weten niet dat dit soort producten bepaalde gevoelens oproept bij Europeaanen. Net zoals ze Derde Rijk cafe's in Korea hebben :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Oplettende klanten van de goodiesshop zullen het alwel gezien hebben: de T-shirts zijn uit het assortiment verwijderd.

Het was van onze kant ook een proef om te zien of ze hier verkoopbaar zijn. Helaas is de conclusie geworden: nee. En wel hierom:

De prijzen in de USA zijn al aan de hoge kant (een 5-kleuren opdruk is ook daar niet goedkoop) zoals alle textiel in de USA. Dan zijn er verzendkosten, ruim 250 gram over de oceaan heen kost de nodige $$$ en dan hier nog eens 2,50 euro postzegels voor verdere verzending. En dan heb ik het nog niet over invoerrechten op textiel en de BTW.

Onze eindprijzen zijn gewoon te hoog om een grote schare kopers te trekken.

Daar komt bij dat we onverwachtte verliezen hebben. Er zijn nu 2 shirts in de post verdwenen en 5 terug gekomen; gedeeltelijk onbestelbaar (klant speelt 'dood') en gedeeltelijk omdat ze niet passen. :thumbup:

Kort en goed: er moet zo geld bij. Vandaar dat de goodiesshop stopt met de verkoop van de shirts. We nemen vanaf nu dus geen bestellingen voor shirts meer aan. Wat we met de aanwezige overgebleven shirts doen: mogelijk wat goedkoper op komende events zien te slijten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oplettende klanten van de goodiesshop zullen het alwel gezien hebben: de T-shirts zijn uit het assortiment verwijderd.

Het was van onze kant ook een proef om te zien of ze hier verkoopbaar zijn. Helaas is de conclusie geworden: nee. En wel hierom:

De prijzen in de USA zijn al aan de hoge kant (een 5-kleuren opdruk is  ook daar niet goedkoop) zoals alle textiel in de USA. Dan zijn er verzendkosten,  ruim 250 gram over de oceaan heen kost de nodige $$$ en dan hier nog eens 2,50 euro postzegels voor verdere verzending. En dan heb ik het nog niet over invoerrechten op textiel en de BTW.

Onze eindprijzen zijn gewoon te hoog om een grote schare kopers te trekken.

Daar komt bij dat we onverwachtte verliezen hebben. Er zijn nu 2 shirts in de post verdwenen en 5 terug gekomen; gedeeltelijk onbestelbaar (klant speelt 'dood') en gedeeltelijk omdat ze niet passen. :dribble:

Kort en goed: er moet zo geld bij. Vandaar dat de goodiesshop stopt met de verkoop van de shirts. We nemen vanaf nu dus geen bestellingen voor shirts meer aan.  Wat we met de aanwezige overgebleven shirts doen: mogelijk wat goedkoper op komende events zien te slijten.

Klopt Prof. En wat ook nog een punt is, hier in Nederland is men niet zo opzichtig met shirts enz met opdrukken van de hobby waar men zich ee bezigt. Men draagt liever een reklame logo van een duur merk door deze ook nog eerst te kopen B)

Men wil hier nog wel petjes dragen, maar logo's op leding wordt al minder.

Toch heb ik ergens ook of op .com, of op die altermatieve, fleecetruien of bodywarmers gezien die niet onaardig zijn. Maar, net zoals je zegt, Zijn moeten er aan verdiene, jullie moeten er aan verdienen, de verzenkosten vanuit Amerika is niet niks en jullie rekenen ook nog verzendkosten. Al met al wordt het aardig prijzig.

En dan die gasten die bestellen en zichzelf dan dood zwijgen, ja dat is jammer. Dan kun je nog beter een Kruimel hebben die wel betaald maar soms iets laat. :thumbup: Zo heb ik 2 buckethats en draag er niet een ;) Een heb ik al weggegeven maar blijf geen filantroop natuurlijk. De cap heeft de Fee mij afgetroggeld. Ik draag nu een leather Australian hiking hat ... Ook wel stoer.

Die kleine gadgets die ze nog genoeg hebben op .com, is daar niet aan te komen? Zoja, tegen wat voor prijs? Zo nee, jammer.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :dribble:

De gelukkigste werknemer ter wereld is de paus, want hij ziet elke dag zijn baas aan het kruis hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...