Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Nav. een uitgebreide en onzer inziens fraai opgezette virtual cache op een vakantieadres kreeg ik het volgende bericht:

This is an automated message from Geocaching.com

You are receiving this email because you are the owner of this listing.

erik88l-r permanently archived Bandama (Virtual Cache) at 12/10/2003

Log Date: 12/10/2003

I'm very sorry folks, but the site won't post virtual caches in places that could support a physical cache nor can we post "vacation caches". I'm afraid the vacation cache rule applies to virtuals, webcams, and the other variants beyond physical caches. Believe it or not, we have had problems with virtual cache "maintenance" as trails close, the object of the hunt is moved, etc.

I wish I could accomodate you but regretfully can't. Hopefully as the sport grows locals will discover it and you'll have some properly maintained physical caches to log when you return here. With best regards, erik - geocaching.com admin

Kennelijk worden virtual caches alleen ge-approved als een fysieke cache niet mogelijk is? Is dit weer wat nieuws??? We hadden de virtual juist gemaakt omdat veel lokale fysieke caches niet onderhouden worden omdat ze door buitenlanders geplaatst zijn! Eigenlijk vind ik dat deze dan ook archived moeten worden. Met deze opmerking, die niet vervelend bedoeld is, zal ik toch wel veel mensen tegen de schenen schoppen? Er lijkt met 2 maten gemeten te worden... Dus een waardeloze vakantiecache door een buitenlander geplaatst met een slecht/niet onderhouden en bijna lege stash op een wel erg simpel plekje kun je wel loggen. Da's wel balen na al het werk van ons!!! :crybaby:

Wie reageert?

Geplaatst

Tja, blijkbaar willen ze bij .com van virtuals af. Ik heb een pracht van een virtual "geplaatst" in Nepal tijdens mijn vakantie aldaar. Dit was de reactie van de approver:

November 28 by *********** (0 found)

Thank you for your submission, but it doesn't seem to meet the criteria for a virtual cache as posted at http://www.geocaching.com/about/guidelines...es.aspx#addvirt

Because geocaching is more about finding physical containers than interesting sites, we encourage people to place containers rather than create virtual caches. However, it is unlikely that you could maintain a cache in Tibet from such a long distance. If you feel strongly enough that people need to be directed to this particular location, I would suggest posting the information at www.waypoint.org

Thanks again.

Ik heb nog geprotesteerd, er bestaan vele van dit soort caches. Geen gehoor.........

Ik dacht: Juist ideaal, geen toestemming nodig, geen onderhoud, maar het blijkt niet te stroken met de doelstellingen van het geocachen.

Jammer.

Groet,

Twumi.........

Gast Yvonne (GOTCHA)
Geplaatst

Ik vind dit bijzonder jammer. Ook aan virtuele caches hebben wij veel plezier gehad. Ik vind wel dat een virtuele cache zo opgezet moet zijn dat je er echt geweest moet zijn. Caches waarvan het antwoord op de vraag van het internet te plukken is, vind ik weer niet kunnen.

Waar ik meer moeite mee heb, is de grote hoeveelheid hitchhikers waarbij het overgrote deel ook best als TB door de wereld zou kunnen gaan.

Geplaatst
Ik zou best al mij HH's in TB's willen veranderen... maar die TB tags zijn me te duur.

:crybaby: Is het niet zo dat door aanschaf van de TB tags of andere goodies je ook GC (ook nederland???) financieel steunt. Er moet ergens servers draaien. Databases onderhouden.

Dit is slechts een vermoeden, maar als het klopt vind ik de prijs van TB tags goed te doen.

Over Virtual caches.

Persoonlijk zou ik het jammer vinden als ze echt verdwijen. Beleef er plezier aan. De verschillende vormen maakt het juist mede leuk om aan geocaching te doen. Van zgn. verloren uurtjes vullen met puzzelen, leren en uitzoeken, tot en met een prachtige route lopen op plekken waar je anders nooit komt. Lang kort, noem maar op. Dus voor ieder is er wel iest te vinden en te doen. Ook dit is maar een mening. :blush:

Skansen

It's not the having, it's the geocaching.

Gast Yvonne (GOTCHA)
Geplaatst

GG, het lijkt me niet verstandig om bestaande caches te gaan archiveren omdat het wellicht een probleem zou zijn geweest als we ze nu had moeten gaan aanmelden. Laten we de bestaande caches in ieder geval koesteren.

Geplaatst

Ik moet toch zeggen dat ik de al langer bestaande regelgeving aangaande virtuele caches wel kan begrijpen.

Al is het alleen maar om te voorkomen dat er straks vnl. nog virtuals geplaatst worden, omdat het zo makkelijk is .

Het geocachen is toch van oorsprong het zoeken naar een "fysieke"cache, dus als de locatie het plaatsen van fysieke caches mogelijk maakt moet hij fysiek zijn.

Ik heb zelf het onderspit gedelfd bij het willen plaatsen van virtuals in de Efteling. Jammer, maar daar raak ik niet gefrustreerd van. Genoeg andere mogelijkheden.

Voor vakantiecaches was het inderdaad een goed idee, en het is jammer dat daarop geen uitzondering gemaakt kan worden. Al is het maar in het kader van wat ik ontwikkelingshulp zou willen worden: als er genoeg caches liggen worden diverse bestemmingen ook interessant als cachevakantieadres.

Probleem is natuurlijk dat dit botst met 2 regels tegelijk,nl. geen vakantiecaches en de voorkeur voor fysieke caches. Moeilijk dus.

Maar voor mij geen reden om op "open" te willen overgaan.(off topic).

Geopatra.

Geplaatst

Natuurlijk is de oorsprong van het geocachen het zoeken naar een fysieke cache. Maar alles is aan veranderingen onderhevig, ook geocaching. Maar het is nu dus bijna onmogelijk om caches approved te krijgen in "verre" landen. Virtual mag niet, en een fysieke cache wordt afgekeurd omdat hij niet te onderhouden is. En als we moeten wachten op de lokale bevolking van bijvoorbeeld een arm land als Nepal, kan dat lang duren. Die hebben wel wat anders aan hun hoofd dan kissies te verstoppen.

Ik dacht juist dat de virtual cache de toekomst zou hebben omdat hij geen toestemming behoefd en geen onderhoud.

Persoonlijk vind ik een virtual net zo leuk als een gewone. Maar dat is persoonlijk. En het geeft problemen met je TB's natuurlijk.

Maaaaaaaaaaaar zo erg is het allemaal nou ook weer niet, er valt nog genoeg te cachen in Nederland......

Groet, Twumi........

Geplaatst
Wie reageert?

In vind het sneu voor jullie Doc. Welcome bij de club van onbegrip. Het carambalige is, en dat moet ik ze toch ook weer nageven, ze zijn onvermurwbaar.

Misschien steekpenningen? iedereen heeft zijn prijs, ook de overzeese gebiedsdelen, land van native indians en gekaapt door uitgescheten Europeanen.

Maar goed, ik heb afgesproken dat ik me in ieder geval het hele jaar niet meer druk om ze zal maken.

GRTZ

Kruimeldief :ph34r:glimlacht bij de wetenschap dat als "ze" zo doorgaan, er steeds meer animo zal zijn om de database ergens anders onder te gaan brengen.

Gast remvanliempt
Geplaatst

Ik ben pas nieuw en probeer de hele discussie rondom virtual caches te volgen, maar eeeeehhhh.....

What's the problem!!

Ik snap er geen hout van!!

Geplaatst
Ik ben pas nieuw en probeer de hele discussie rondom virtual caches te volgen, maar eeeeehhhh.....

What's the problem!!

Ik snap er geen hout van!!

Is ook niet te begrijpen, beste remvanliempt. :eek:

Daarom praten we erover op het Forum!

Een virtual cache is een cache die er niet is, snap je?

En dat mag dus niet als je me nog kunt volgen... ;)

Dus we mogen eigenlijk niks...

En daar balen we stevig van, dat kun je denk ik toch wel begrijpen... :ph34r:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...