Bloodwoosj Geplaatst 3 november 2009 Geplaatst 3 november 2009 In navolging van het draadje "meelopers gezocht" voor beginnende cachers, bij deze eenzelfde draadje, maar dan voor mensen die hulp zoeken bij het (aan)maken van een cachepagina en het aanmelden van een cache. Hoe meld ik een cache aan als ik zelf al een idee heb wat ik wil? Hoe maak ik een eenmaal aangemelde cachepagina zodanig op dat de reviewer voldoende info heeft om mijn cache te kunnen reviewen? Moet alles in één keer klaargemaakt worden, of kan ik mijn cachepagina ook in stukjes afmaken en pas aanbieden als ie helemaal klaar is? Mijn cache is gereviewed, maar hij is afgekeurd en voorzien van een foutcode. Wat nu? Wat zijn additional waypoints, en hoe moet ik die ingeven? Stages of a multicache, trailhead, Question to Answer, wat moet ik er allemaal mee? Attributes ingeven, plaatjes uploaden, achtergond veranderen???? Waar moet ik verder allemaal nog op letten? Allemaal vragen waarmee je de eerste keer dat je zelf een cachepagina wil maken in aanraking kunt komen. Toen ik zelf mijn eerste cache aanmaakte was ik heel blij dat ik bij een ervaren cachelegger terecht kon om raad te vragen. Een avondje met een kopje koffie en af en toe een blik op de peecee was behalve heel gezellig ook heel verhelderend en leerzaam. (nogmaals dankjewel aan Team Ramy ) Vandaar de volgende oproep: Heb je zelf ervaring met het aanmaken van een cachepagina en ben je bereid om beginnende cachemakers te helpen met de eerste stappen op dit voor hun nieuwe gebied, meld je dan in dit topic aan. Na een tijdje zal ik alle aanmelders en gegevens in een overzicht verwerken en dit zal dan als sticky topic in dit forum verschijnen, zodat beginnende cachemakers weten bij wie ze voor hulp terecht kunnen. Als je je aanmeldt, dan graag de volgende zaken kort toelichten: - gc nickname - regio - bereid/in staat om a) te helpen bij het aanmaken van de cachepagina en alles wat daarom heen hangt idem plus helpen bij de opmaak van de pagina (HTML / plaatjes invoegen etc.) - bereid om hulp te bieden via mailcontact / of ook bereid om in de regio thuis samen voor de pc te kruipen - ervaring met welk soort cachepagina's aanmaken - overige opmerkingen (wat je zelf nog kwijt wil en denkt dat ook belangrijk is in dit geheel) Voorbeeld: GC nick: Bloodwoosj Regio: Limburg midden/zuid Soort ondersteuning: aanmaken en opmaken van een pagina Ondersteuning via: kan via mail, maar een avond samen achter de pc kruipen is ook mogelijk (en vaak duidelijker) Ervaring met: multi-pagina, traditional-pagina, mystery-pagina Overige opmerkingen: ik ben geen expert op html gebied, maar krijg toch wel redelijk wat in elkaar gedraaid. Heb je andere vragen over je cachepagina? Je kunt je me altijd mailen. Aanmelden kan door een reply met bovenvermelde gegevens in dit topic te plaatsen. Greetz en alvast bedankt voor eenieders reactie, Bloodwoosj.
Cernunnos Geplaatst 3 november 2009 Geplaatst 3 november 2009 Leuk initiatief dus bij deze: GC nick: Cernunnos Regio: Kop van Overijssel, z-friesland en z-drenthe voor als het thuis moet, voor de rest voor heel nederland Soort ondersteuning: Vooral op grafisch vlak, dus heb je een cachepagina banner nodig, een beloning banner voor in een profiel maar kom je er zelf niet uit. Maar ook voor opmaak vragen etc ben ik beschikbaar. Ondersteuning via: kan via mail, maar een avond samen achter de pc kruipen is ook mogelijk (en vaak duidelijker) Ervaring met: Divers Overige opmerkingen: Geen
johanvc Geplaatst 3 november 2009 Geplaatst 3 november 2009 een uitstekend idee..... ben zelf een leek op dat gebied dus wie weet in de toekomst. maar bij voorbaad al hulde voor diegene die helpen kunnen en willen.
technetium Geplaatst 3 november 2009 Geplaatst 3 november 2009 GC nick: technetium Regio: Midden Brabant voor als het thuis moet, voor de rest voor iedereen die in het Nederlands of Engels kan mailen Soort ondersteuning: Specialiteit HTML coderen, grafisch minder sterk, maar als je weet wat je wilt, weet ik hoe je het moet maken Ondersteuning via: kan via mail, maar een avond samen achter de pc kruipen is ook mogelijk (en vaak duidelijker) Ervaring met: Zie mijn cachepagina's op gc.com multi-pagina, traditional-pagina, mystery-pagina Overige opmerkingen: Geen.
GeoVlinder Geplaatst 4 november 2009 Geplaatst 4 november 2009 (bewerkt) Super dat er steeds meer draadjes met hulp en info bij komen. Misschien een idee om naast de mensen die willen helpen, ook alle info die er is over, te verzamelen in een overzicht? Bijv. een link naar: - de checklist van Ruud - het artikel in Spoiler met uitleg over het maken ve cache-pagina - (eind dit jaar toevoegen) de beste cachepagina van Nederland als voorbeeld - andere webpagina's met info over .... edit: ik zie dat er al een apart topic voor is aangemaakt, super. 4 november 2009 bewerkt door GeoVlinder
De Haelder Geplaatst 4 november 2009 Geplaatst 4 november 2009 Misschien een idee om naast de mensen die willen helpen, ook alle info die er is over, te verzamelen in een overzicht? Hebben we hier niet de geo-wiki voor?
Team Ramy Geplaatst 4 november 2009 Geplaatst 4 november 2009 Dank voor het compliment Leo, En natuurlijk blijven we bereid om mensen te helpen die zich de moeite getroosten om mooie dingen in elkaar te zetten Dus vandaar: GC nick: Team Ramy Regio: Limburg midden/noord Soort ondersteuning: aanmaken en opmaken van een pagina Ondersteuning via: kan via mail, maar een avond samen achter de pc kruipen is ook mogelijk (en vaak duidelijker) Ervaring met: multi-pagina, traditional-pagina, mystery-pagina Overige opmerkingen: ik ben lang geen expert op html gebied, maar krijg toch wel wat in elkaar gedraaid, maar ik heb een zoon die inmiddels al redelijk met HTML overweg kan. mvrgr, Jack Ramakers Team Ramy
De Haelder Geplaatst 4 november 2009 Geplaatst 4 november 2009 Hier en daar hebben we al wat hulp verleend. Natuurlijk zijn we bereid om nieuwelingen te helpen. GC nick: Larinagu Regio: Limburg midden/noord Soort ondersteuning: aanmaken en opmaken van een pagina Ondersteuning via: kan via mail, maar een avond samen achter de pc kruipen is ook mogelijk (en vaak duidelijker) Ervaring met: multi-pagina, traditional-pagina, mystery-pagina Overige opmerkingen: ik ben lang geen expert op html gebied, maar krijg toch wel wat in elkaar gedraaid.
yurrie-currie Geplaatst 4 november 2009 Geplaatst 4 november 2009 GC nick-name yurrie-currie Regio: Limburg zuid Soort ondersteuning: aanmaken en opmaken van een cache pagina Ondersteuning: kan via mail, maar een avond samen achter de pc kruipen is ook mogelijk Ervaring met: multi-pagina, traditional-pagina, mystery-pagina Overige opmerkingen:HTML plaatsen foto's ed ook mogelijk Grtz yurrie-currie
De Wijngemachtigde Geplaatst 4 november 2009 Geplaatst 4 november 2009 (bewerkt) Soort ondersteuning: Vooral op grafisch vlak, dus heb je een cachepagina banner nodig, een beloning banner voor in een profiel maar kom je er zelf niet uit. Maar ook voor opmaak vragen etc ben ik beschikbaar. En dat Cernunnos dit goed kan, bewijst de door hem gemaakte openingsbanner bij deze cache, die hij op mijn verzoek in elkaar heeft gezet. Top! En dan is daar natuurlijk ook nog zijn fraaie (en vooral snelle) werk bij het Gouden Eeuw gebeuren! 4 november 2009 bewerkt door De Wijngemachtigde
Bloodwoosj Geplaatst 5 november 2009 Auteur Geplaatst 5 november 2009 Alle 6 aanmelders bedankt , ik ga eerdaags een overzichtslijstje maken met profiellinks. Het zou natuurlijk leuk zijn als er nog meer aanmeldingen komen van mensen die beginnelingen willen helpen. En bedenk: niet alleen de beginneling heeft er profijt van, ook al diegenen die zijn/haar/hun cache gaan zoeken (wij dus ). Dus, wil je helpen, met ofwel het doorlopen van de stappen bij het aanmelden van iemands eerste cache, ofwel bij het opmaken van de pagina zelf (allebei mag natuurlijk ook), kijk dan even hoe je je kunt aanmelden in de openingspost van dit topic. Greetz en alvast bedankt, Bloodwoosj.
Mr.Atari Geplaatst 5 november 2009 Geplaatst 5 november 2009 Alle 6 aanmelders bedankt , ik ga eerdaags een overzichtslijstje maken met profiellinks. Het zou natuurlijk leuk zijn als er nog meer aanmeldingen komen van mensen die beginnelingen willen helpen. En bedenk: niet alleen de beginneling heeft er profijt van, ook al diegenen die zijn/haar/hun cache gaan zoeken (wij dus ). Dus, wil je helpen, met ofwel het doorlopen van de stappen bij het aanmelden van iemands eerste cache, ofwel bij het opmaken van de pagina zelf (allebei mag natuurlijk ook), kijk dan even hoe je je kunt aanmelden in de openingspost van dit topic. Greetz en alvast bedankt, Bloodwoosj. Ik wil me er ook wel bij voegen, help nu af en toe ook al wel met maken van pagina's... - gc nickname MrAtari - regio Twente / Salland / Zuid-Drenthe - bereid/in staat om - te helpen bij het aanmaken van de cachepagina en alles wat daarom heen hangt - plus helpen bij de opmaak van de pagina (HTML / plaatjes invoegen etc.) - bereid om hulp te bieden via mailcontact / of ook bereid om in de regio thuis samen voor de pc te kruipen - type cachepagina maakt niets uit - beschik over Adobe CS4, dus werk met Dreamweaver voor een mooi resultaat zonder teveel html (zoals gebeurt als je met Frontpage of Word werkt) - kan eventueel plaatjes photoshoppen - controleren op correcte spelling/grammatica
Bloodwoosj Geplaatst 5 november 2009 Auteur Geplaatst 5 november 2009 ...knip...Ik wil me er ook wel bij voegen, help nu af en toe ook al wel met maken van pagina's... Ik herhaal, kijk even hoe je je kunt aanmelden in de openingspost Greetz en alvast bedankt, Bloodwoosj.
Sivota Geplaatst 10 november 2009 Geplaatst 10 november 2009 ...knip...Ik wil me er ook wel bij voegen, help nu af en toe ook al wel met maken van pagina's... Ik herhaal, kijk even hoe je je kunt aanmelden in de openingspost Greetz en alvast bedankt, Bloodwoosj. Berichtjes met vraag en antwoord even verplaatst, link Dan houden we dit topic even voor de aanmelders voor de lijst. Daar kan gerust nog wat ervaring bij. Mr. Atari moet nog even, voor een correcte aanmelding, in het eerste berichtje kijken, zie ik ook.
Mr.Atari Geplaatst 11 november 2009 Geplaatst 11 november 2009 Mr. Atari moet nog even, voor een correcte aanmelding, in het eerste berichtje kijken, zie ik ook. Bij deze aangepast...
Aanbevolen berichten