Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

hoihoi

ik wil wel een cache adopteren in drenthe of het bovenste gedeelte van overijssel maar hoe vindt ik caches die ter adoptie zijn aangeboden?

groetjes

team ijsbeer

Geplaatst (bewerkt)

Meestal worden ze hier wel aangeboden, en soms worden ze op de cachepagina ter adoptie aangeboden. Andere plekken zou ik zo gauw niet weten. Maar misschien brengt dit draadje mensen op een idee?

Wat je ook zou kunnen doen, is de kaart met gearchiveerde caches te bekijken. Zit er dan iets voor je bij, dan kun je eens contact zoeken met de vroegere eigenaar. Gaat die akkoord, dan kan de reviewer (Kruimeldief of GeoGuy) hem weer uit het archief halen.

bewerkt door Peetee
Geplaatst

Neenee, dat kan niet. Een gearchiveerde cache wordt niet uit het archief gehaald om te laten adopteren. Heb ik ooit eens gehoord van Kruimeldief, dus dan moet het wel kloppen.

Geplaatst

Is dat zo? Ik weet wel dat hij opnieuw door de reviewer bekeken moet worden, en dan loop je de kans dat hij wordt afgekeurd. Maar of het sowieso onmogelijk is, daar heb ik mijn twijfels over. Ik zal hem eens vragen.

Geplaatst

ik wil wel een cache adopteren in drenthe of het bovenste gedeelte van overijssel maar hoe vindt ik caches die ter adoptie zijn aangeboden?

groetjes

team ijsbeer

misschien zelf wat maken is veel leuker dan wat overnemen van een ander.....

Geplaatst (bewerkt)

hoihoi

groetjes

team ijsbeer

helaas kan dat niet !

de oude CO moet vragen of de reviewer de cache uit het archrief kan halen.

daarna kan je 'm adopteeren.

maar de meeste CO's willen niet eens dat hun cache geadopteerd word

maar waarom maak je geen nieuwe cache op een mooie locatie ?

dan heb er zelf nog meer plezier van :thumbup:

even een kleine edit

ik had je vraag niet goed gelezen :blush:

je kan natuurlijk wel een bestaande cache adopteren!

soms komen de adoptie's hier op het forum wel eens voorbij.

maar vaker vind je het op een note op de cachepagina.

bewerkt door dutchgoldwing
Geplaatst

Dat geldt alleen voor gearchiveerde caches, er is wel ergens een topic ofzo over caches die ter adopties zijn aangeboden staat me zo bij, zou ook wel op de buren kunnen zijn.

Geplaatst

Neenee, dat kan niet. Een gearchiveerde cache wordt niet uit het archief gehaald om te laten adopteren. Heb ik ooit eens gehoord van Kruimeldief, dus dan moet het wel kloppen.

Klopt, blijkt inderdaad niet te kunnen. Jammer, was een mogelijkheid.

Geplaatst

Ik zei het toch:yes:. Je kunt altijd klakkeloos geloven wat ik zeg. Trouwens, ik krijg nog € 100,- van je:lol1:.

Maar even on-topic. Het is toch veeeel leuker om zelf iets te bedenken in plaats van een andere cache over te nemen!

Geplaatst

Meestal worden ze hier wel aangeboden, en soms worden ze op de cachepagina ter adoptie aangeboden. Andere plekken zou ik zo gauw niet weten. Maar misschien brengt dit draadje mensen op een idee?

Wat je ook zou kunnen doen, is de kaart met gearchiveerde caches te bekijken. Zit er dan iets voor je bij, dan kun je eens contact zoeken met de vroegere eigenaar. Gaat die akkoord, dan kan de reviewer (Kruimeldief of GeoGuy) hem weer uit het archief halen.

Je zou ook een kaart kunnen maken, die momenteel ter adoptie word aangeboden. En mensen kunnen dan een gebied opgeven en die krijgt dan een kleurtje en dat betekend dus dat hun daar caches willen adopteren.

Geplaatst

groetjes

team ijsbeer

misschien zelf wat maken is veel leuker dan wat overnemen van een ander.....

Inderdaad, dat is ook het eerst wat mij tebinnen schoot. Waarom adopteren? Mocht je zelf geen inspiratie hebben maar toch perse mailtjes van blije vinders willen ontvangen, dan kan je nog altijd een cache copiëren. Ligt er in ieder geval een nieuw stipje op de kaart :dribble:B)

Geplaatst

hoihoi

Ik weet niet of ik wel goed genoeg ben om er zelf eentje te maken en veel(dus niet alle) opmerkingen hier over nieuwe mensen die graag een cache willen neerleggen helpen daar ook niet bij. daarnaast lees ik ook dat er caches in het arcief liggen wat mensen jammer vinden dus ik vondt dat dan wel een slim idee.

groetjes

team ijsbeer

Geplaatst (bewerkt)

Als je zelf al twijfelt of je het wel kunt zou ik er niet aan beginnen.

Voor de liefhebbers hebben wij de multi brandweer gemeente Ede nog ter adoptie in de aanbieding.

bewerkt door team nessa
Geplaatst

Als je zelf al twijfelt of je het wel kunt zou ik er niet aan beginnen.

Dat is niet aardig en stimuleert niet echt. En juist met die opmerkingen heeft ze moeite, vandaar haar vraag!

Natuurlijk is het spannend een cache te maken en te zien wat anderen ervan vinden. Ik snap je idee om een gearchiveerde cache

over te nemen, maar dat is niet echt origineel. Bovendien kan het niet. Weg is weg. Een cache is velen malen leuker als ie van jezelf is en origineel is uitgevoerd.

Wanneer je toch een goed idee hebt, maar de uitwerking lijkt je nog te lastig informeer eens bij een cacher uit de buurt.

Want een route uitzetten langs (bijzondere) waypoints en een fatsoenlijke cachebeschrijving is inderdaad niet voor iedereen weggelegd. Vaak resulteert de drift tot leggen dan tot een eenvoudige traditional. En dat is jammer omdat je vaak meer kunt halen uit een bepaalde lokatie of omgeving. Ik vind het daarom erg verstandig dat je hier je licht op wil steken.

Maar bedenk wel dat je het niet iedereen naar de zin kunt maken. Ook mij niet altijd B)

• 3 weeks later...
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...