Spring naar bijdragen

cachepagina in InternetExplorer en FireFox


jeries team

Aanbevolen berichten

Iedereen heeft daar last van; in zijn cachedescription heeft hij nml het volgende opgenomen:

....

en dat zorgt ervoor dat alle tekst in de grootte xx-large gezet wordt.

Ik heb altijd geleerd dat dit soort constructies zwaar illegaal zijn... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In FF zie je bij de cache Mijnopolie een è, daar waar een pijlte naar rechts hoort te staan (bij spelregels 4 en 5), wat in IE wel zichtbaar is.

Ook weer het gevolg van een constructie die niet helemaal 'netjes'is, en daarom in verschillende browsers tot problemen kan leiden:

<span style="font-family:Wingdings">è</span>

Hier ontbreekt de ; achter Wingdings, als deze wordt toegevoegd dan laat FF ook netjes de pijltjes zien

<span style="font-family:Wingdings;">è</span>

 

Er gaat nog iets mis met deze cachepagina: helemaal bovenin de pagina staat opeens een wit vlakje, met een heel klein rood puntje.. [:P] Waarschijnlijk een restant van een eerder poging om een rood vlak ergens neer te zetten.

 

Gezien de 'troep' die verderop in de html-code staat kun je zien dat (een gedeelte) van deze beschrijving in Word gemaakt is. En Word maakt nou niet bepaalt 'browser-vriendelijke' html aan. Eigenlijk zijn pagina's gemaakt met Word alleen goed te bekijken met Internet Explorer...

bewerkt door kalkendotters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In FF zie je bij de cache Mijnopolie een è, daar waar een pijlte naar rechts hoort te staan (bij spelregels 4 en 5), wat in IE wel zichtbaar is.

Ook weer het gevolg van een constructie die niet helemaal 'netjes'is, en daarom in verschillende browsers tot problemen kan leiden:

<span style="font-family:Wingdings">è</span>

Hier ontbreekt de ; achter Wingdings, als deze wordt toegevoegd dan laat FF ook netjes de pijltjes zien

<span style="font-family:Wingdings;">è</span>

 

Er gaat nog iets mis met deze cachepagina: helemaal bovenin de pagina staat opeens een wit vlakje, met een heel klein rood puntje.. [:)] Waarschijnlijk een restant van een eerder poging om een rood vlak ergens neer te zetten.

 

Gezien de 'troep' die verderop in de html-code staat kun je zien dat (een gedeelte) van deze beschrijving in Word gemaakt is. En Word maakt nou niet bepaalt 'browser-vriendelijke' html aan. Eigenlijk zijn pagina's gemaakt met Word alleen goed te bekijken met Internet Explorer...

 

Mooi niet.

De pagina is deels in Frontpage gemaakt en de - zeg maar - gewone tekstgedeeltes schrijf ik zelf in html.

Ik vond overigens wel dat Frontpage er een ingewikkeld zooitje van maakte. Zou makkelijker moeten kunnen, lijkt mij.

Ik heb langzaamaan heel wat ervaring met het opzetten van een cachepagina, maar als ik tabellen e.d. maak pleeg ik frontpage in te schakelen.

 

Ik zal de ";" plaatsen.

 

Groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In FF zie je bij de cache Mijnopolie een è, daar waar een pijlte naar rechts hoort te staan (bij spelregels 4 en 5), wat in IE wel zichtbaar is.

Ook weer het gevolg van een constructie die niet helemaal 'netjes'is, en daarom in verschillende browsers tot problemen kan leiden:

<span style="font-family:Wingdings">è</span>

Hier ontbreekt de ; achter Wingdings, als deze wordt toegevoegd dan laat FF ook netjes de pijltjes zien

<span style="font-family:Wingdings;">è</span>

 

Er gaat nog iets mis met deze cachepagina: helemaal bovenin de pagina staat opeens een wit vlakje, met een heel klein rood puntje.. [:)] Waarschijnlijk een restant van een eerder poging om een rood vlak ergens neer te zetten.

 

Gezien de 'troep' die verderop in de html-code staat kun je zien dat (een gedeelte) van deze beschrijving in Word gemaakt is. En Word maakt nou niet bepaalt 'browser-vriendelijke' html aan. Eigenlijk zijn pagina's gemaakt met Word alleen goed te bekijken met Internet Explorer...

 

Mooi niet.

De pagina is deels in Frontpage gemaakt en de - zeg maar - gewone tekstgedeeltes schrijf ik zelf in html.

Ik vond overigens wel dat Frontpage er een ingewikkeld zooitje van maakte. Zou makkelijker moeten kunnen, lijkt mij.

Ik heb langzaamaan heel wat ervaring met het opzetten van een cachepagina, maar als ik tabellen e.d. maak pleeg ik frontpage in te schakelen.

 

Ik zal de ";" plaatsen.

 

Groet,

 

Geopatra.

 

 

Ik heb keurig netjes de ";" geplaatst zoals wordt aanbevolen, maar als ik zelf via FF kijk , blijf ik het e-tje zien ipv. van die o zo mooie pijlen die IE wel laat zien.

Ik heb mijn best gedaan dames en heren !

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In FF zie je bij de cache Mijnopolie een è, daar waar een pijlte naar rechts hoort te staan (bij spelregels 4 en 5), wat in IE wel zichtbaar is.

Ook weer het gevolg van een constructie die niet helemaal 'netjes'is, en daarom in verschillende browsers tot problemen kan leiden:

<span style="font-family:Wingdings">è</span>

Hier ontbreekt de ; achter Wingdings, als deze wordt toegevoegd dan laat FF ook netjes de pijltjes zien

<span style="font-family:Wingdings;">è</span>

 

Er gaat nog iets mis met deze cachepagina: helemaal bovenin de pagina staat opeens een wit vlakje, met een heel klein rood puntje.. [:)] Waarschijnlijk een restant van een eerder poging om een rood vlak ergens neer te zetten.

 

Gezien de 'troep' die verderop in de html-code staat kun je zien dat (een gedeelte) van deze beschrijving in Word gemaakt is. En Word maakt nou niet bepaalt 'browser-vriendelijke' html aan. Eigenlijk zijn pagina's gemaakt met Word alleen goed te bekijken met Internet Explorer...

 

Mooi niet.

De pagina is deels in Frontpage gemaakt en de - zeg maar - gewone tekstgedeeltes schrijf ik zelf in html.

Ik vond overigens wel dat Frontpage er een ingewikkeld zooitje van maakte. Zou makkelijker moeten kunnen, lijkt mij.

Ik heb langzaamaan heel wat ervaring met het opzetten van een cachepagina, maar als ik tabellen e.d. maak pleeg ik frontpage in te schakelen.

 

Ik zal de ";" plaatsen.

 

Groet,

 

Geopatra.

 

 

Ik heb keurig netjes de ";" geplaatst zoals wordt aanbevolen, maar als ik zelf via FF kijk , blijf ik het e-tje zien ipv. van die o zo mooie pijlen die IE wel laat zien.

Ik heb mijn best gedaan dames en heren !

 

Geopatra.

 

Mmmm, dat betekent dus dat gebruikers van de Firefox browser bij die bewuste cache gaan struikelen op dat ene karakter, waardoor de cache beschrijving opeens onduidelijk is geworden en dan heb je het over gemiddeld 20 procent van de gebruikers. Kan je niet iets in klare tekst opnemen om te verduidelijken dat die ene letter een pijl naar rechts moet zijn? Lijkt me een kleine moeite.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn correctie was een beetje fout....

 

Het probleem blijkt te zijn, dat lettertypes als Wingdings, Symbol, etc NIET worden ondersteund door de 'alternatieve'browsers (dus Opera, Firefox, etc)

De beste oplossing is (helaas) om voor de speciale tekens de Unicode tekens te gebruiken. Alternatief kun je ook plaatjes gebruiken, maar die komen weer niet mee in de PocketQuery's dus weer lastig voor de papiervrije cachers.

 

Een teken dat erop lijkt is: →

oftwel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn correctie was een beetje fout....

 

Het probleem blijkt te zijn, dat lettertypes als Wingdings, Symbol, etc NIET worden ondersteund door de 'alternatieve'browsers (dus Opera, Firefox, etc)

De beste oplossing is (helaas) om voor de speciale tekens de Unicode tekens te gebruiken. Alternatief kun je ook plaatjes gebruiken, maar die komen weer niet mee in de PocketQuery's dus weer lastig voor de papiervrije cachers.

 

Een teken dat erop lijkt is: →

oftwel

 

Dat teken geeft een vraagteken!

 

Maar ik heb " ==>" gebruikt. Dat geeft niet zo'n mooie dichte pijl, maar zo een: ==>

 

Opgelost dus.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...