Spring naar bijdragen

GPS gezocht, wie geeft advies ?


Gerteman

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Tot voorkort was ik een jaar of 5 in het bezit van een Magellan Meridian Marine.

Dit was een ideaal apparaat;

Waterdicht, als routeplanner te gebruiken, makkelijk in gebruik, enzovoort.

 

Het enige probleem is dat ik hem samen met mijn broertje heb gekregen van opa, voor kerst.

Mijn broertje heeft op zijn vakantie de GPS kapot weten te krijgen. Hij heeft een bedrag van 200 euro terug gekregen van de verzekering, waarvan ik de helft kreeg.

 

Maargoed, aan 100 euro heb ik niks. Geocachen deed ik regelmatig, en ook gebruikte ik hem veel op vakantie of tijdens het surfen. Een jaar geleden ben ik de GPS bij een aanvaring ook al een keer kwijtgeraakt, en toen heb ik een tweedehands van hetzelfde type moeten kopen.

 

Gedeelde smart is halve smart, en nu heb ik dus niks.

 

De meridian marine is niet meer in productie, en ondersteuning is er ook niet echt meer.

 

Ik zoek dus eigenlijk een GPS met de volgende specificaties;

 

- Tweedehands of niet duurder dan 200 euro.

- Waterdicht

- Robuust

- Bij voorkeur met memorykaart mogelijkheid, of grote interne opslag (256mb of groter)

- Makkelijk te bedienen

- Geschikt als simpele routeplanner

 

De aankoopprijs is van belang, aangezien ik nog ´maar´ een 21 jarige student ben.

 

Is het stom om weer op zoek te gaan naar een tweedehands Meridian Marine ?

 

Ik heb al eens rondgekeken, maar er zijn inmiddels zó veel aanbieders..

Als iemand me kan overtuigen dat ik géén Meridian meer moet kopen, dan doe ik dat niet.

Het nadeel is dat ik alle datakabeltjes, autolaadsnoertjes en bureaustandaard nog heb.

 

Bij voorbaat dank !

 

Gert

 

Purmerend

bewerkt door Gerteman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Gert,

 

Ik heb 3 maanden terug een Garmin Extrex Legend gekocht, okay niet het nieuwste van het nieuwste maar uitstekend om te cachen. Nieuw in doos was ie 83 euro incl. verzendkosten. Bij Ebay 'gewonnen'.

Deze Extrex is nog wel in het arsortiment bij Garmin.

Kijk ook eens in het Forum bij Diversen - Kopen of Ruilen

 

Succes verder en mischien komen we elkaar nog tegen in Purmerend :)

 

Groet,

Dave

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees net je berichtje en heb zelf sinds een maand de Garmin Venture CX. Wat een plezier heb ik hier aal aan beleeft. Er kunnen gedetaileerde kaarten op van Nederland en Belgie om te wandelen of fietsen. Verder is ie waterdicht. Kleurendisplay wat er heel goed uitziet, en er kan een micro sd kaart in die je wel zelf ff moet kopen. Maar 1gb kost 17euro.

 

Ik heb hieronder een link naar Futurmshop. De mijne komt uit Amerika omdat ie daar wel wat goedkoper is. Maar kijk even rond op internet.

 

http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?template...vprodid=9063572

 

Veel plezier met zoeken naar de goede GPS.

 

Groetjes Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag laatst een GPSMAP 60 voor iets van €150,- Daar kun je kaarten op zetten, enzovoorts. Deze heeft geen kleurenscherm, maar als je een eenvoudige wilt hebben. De eTrex legend is ook prima, maar wel erg basic. Zelf heb ik een eTrex Euro (de gele). Kaarten kunnen er niet op, maar je kunt hem zelfs als navigatiesysteem gebruiken. Dat is in iedr geval wel een van de goedkoopste. Een tip van mij: kijk eens op www.ebay.de . Daar is iets meer keus, en de apparaten zijn vaak voor de europese markt gedacht. Bedenk wel dat je het kaartmateriaal ook nog moet kopen. En dan ben je al snel over je budget heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag laatst een GPSMAP 60 voor iets van €150,- Daar kun je kaarten op zetten, enzovoorts. Deze heeft geen kleurenscherm, maar als je een eenvoudige wilt hebben. De eTrex legend is ook prima, maar wel erg basic. Zelf heb ik een eTrex Euro (de gele). Kaarten kunnen er niet op, maar je kunt hem zelfs als navigatiesysteem gebruiken. Dat is in iedr geval wel een van de goedkoopste. Een tip van mij: kijk eens op www.ebay.de . Daar is iets meer keus, en de apparaten zijn vaak voor de europese markt gedacht. Bedenk wel dat je het kaartmateriaal ook nog moet kopen. En dan ben je al snel over je budget heen.

 

 

Misschien ontgaat mij iets, maar ik navigeren zonder kaarten vindt ik een hele kunst.!

Ik heb trouwens de gpsmap60csx van garmin. En ik ben een tevreden gebruiker hiervan.

Geocachen EN navigeren in één apparaat!!

 

der-rudi

etrex euro

gpsmap60csx

bewerkt door der-rudi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien ontgaat mij iets, maar ik navigeren zonder kaarten vindt ik een hele kunst.!

In Mapsource de route naar je bestemming maken, route uploaden naar je Etrex Euro en karren maar! :)

 

Ik heb het destijds vaak zo gedaan! :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien ontgaat mij iets, maar ik navigeren zonder kaarten vindt ik een hele kunst.!

In Mapsource de route naar je bestemming maken, route uploaden naar je Etrex Euro en karren maar! :)

 

Ik heb het destijds vaak zo gedaan! :blush:

 

 

Weer wat geleerd!!!

Dank je wel

 

der-rudi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Gert,

 

Ik heb 3 maanden terug een Garmin Extrex Legend gekocht, okay niet het nieuwste van het nieuwste maar uitstekend om te cachen. Nieuw in doos was ie 83 euro incl. verzendkosten. Bij Ebay 'gewonnen'.

Deze Extrex is nog wel in het arsortiment bij Garmin.

Kijk ook eens in het Forum bij Diversen - Kopen of Ruilen

 

Succes verder en mischien komen we elkaar nog tegen in Purmerend :)

 

Groet,

Dave

 

Er wordt een Garmin Legend aangeboden . Zie deze topic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag laatst een GPSMAP 60 voor iets van €150,- Daar kun je kaarten op zetten, enzovoorts. Deze heeft geen kleurenscherm, maar als je een eenvoudige wilt hebben. De eTrex legend is ook prima, maar wel erg basic. Zelf heb ik een eTrex Euro (de gele). Kaarten kunnen er niet op, maar je kunt hem zelfs als navigatiesysteem gebruiken. Dat is in iedr geval wel een van de goedkoopste. Een tip van mij: kijk eens op www.ebay.de . Daar is iets meer keus, en de apparaten zijn vaak voor de europese markt gedacht. Bedenk wel dat je het kaartmateriaal ook nog moet kopen. En dan ben je al snel over je budget heen.

 

 

Misschien ontgaat mij iets, maar ik navigeren zonder kaarten vindt ik een hele kunst.!

Ik heb trouwens de gpsmap60csx van garmin. En ik ben een tevreden gebruiker hiervan.

Geocachen EN navigeren in één apparaat!!

 

der-rudi

etrex euro

gpsmap60csx

 

 

 

 

Wat kost die gpsmap60csx? volgen mij een beetje boven het buget

bewerkt door getzie familie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Garmin Quest is een uitstekende GPS. Gesproken autonavigatie en GPS voor in het veld, te voet en op de fiets. (interne accu werkt bij normaal gebruik 20 uur)

 

Nieuw waarschijnlijk te prijzig voor je budget, maar misschien je weet maar nooit met een tweedehandsje.

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil nog even melden dat er een GROOT verschil is tussen een waterdichte GPS en een GPS die blijft drijven. Dat laatste lijkt me toch wel aardig als je hem ook met surfen gebruikt. Naar ik meen bleven de Meridians van Magellan drijven, maar ik ben er niet zeker van.

 

Van Garmin weet ik zeker dat alleen de 7-serie blijft drijven. Er zijn verschillende modellen van, zelf heb ik een GPSMAP 76 CS. Die kan vrijwel alles wat jij vroeg, behalve dat er 'slechts' 115 MB geheugenruimte in zit. Evenwel net als met de Meridian, hij wordt niet meer geproduceerd en is opgevolgd door een model met verwisselbaar geheugen: GPSMAP 76 CSx. O ja, nog een klein detail, de prijs. Volgens mij lukt het je niet om voor € 200 of minder een GPS te vinden die meer geheugenruimte heeft, autonavigatie kent en waterdicht is (en blijft drijven).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...