Spring naar bijdragen

onderscheidend icoontje nachtcaches


Eigenwijs

Aanbevolen berichten

Wij hebben al vele geocaches gelopen door heel Nederland/Europa heen.

En vinden het erg leuk om ook nachtcaches te lopen :thumbup: .

Het vinden van deze nachtcaches is te omslachtig en lastig.

Om deze reden kwam bij ons het idee op om wellicht een uniek icoontje te laten maken voor nachtcaches.

Het is een stuk makkelijker zoeken naar nachtcaches.

Daarnaast zijn nachtcaches dermate afwijkend van de 'gangbare caches', dat een uniek icoontje hier wel op zijn plaats zou zijn lijkt ons.

 

Wij zijn benieuwd hoe hier door medecachers over gedacht wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben het helemaal met je eens. :thumbup:

 

Ik heb net even bij .com gezocht, en toen bleek dat het icoontje daar al in gebruik is, nl. bij de attributen die je voor je eigen cache in kunt stellen. Zoek maar eens naar de optie "Recommended at Night".

En rondom die eigenschap kun je vervolgens een nieuwe Pocket Query bouwen.

 

Voorwaarde is natuurlijk dat de cache-eigenaar dit icoontje ook gebruikt, en dat je Premium Member bent bij .com! :thumbup:

 

Maar misschien kunnen de .nl-programmeurs ook iets moois doen met die eigenschap? :thumbup:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben al vele geocaches gelopen door heel Nederland/Europa heen.

En vinden het erg leuk om ook nachtcaches te lopen :thumbup: .

Het vinden van deze nachtcaches is te omslachtig en lastig.

Om deze reden kwam bij ons het idee op om wellicht een uniek icoontje te laten maken voor nachtcaches.

Het is een stuk makkelijker zoeken naar nachtcaches.

Daarnaast zijn nachtcaches dermate afwijkend van de 'gangbare caches', dat een uniek icoontje hier wel op zijn plaats zou zijn lijkt ons.

 

Wij zijn benieuwd hoe hier door medecachers over gedacht wordt.

 

In Nederland is er een bookmarklist van hrng waar de nachtcaches op staan, voor Duitsland zou je hier eens kunnen beginnen: http://www.nightcaching.org/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben al vele geocaches gelopen door heel Nederland/Europa heen.

En vinden het erg leuk om ook nachtcaches te lopen :thumbup: .

Het vinden van deze nachtcaches is te omslachtig en lastig.

Om deze reden kwam bij ons het idee op om wellicht een uniek icoontje te laten maken voor nachtcaches.

Het is een stuk makkelijker zoeken naar nachtcaches.

Daarnaast zijn nachtcaches dermate afwijkend van de 'gangbare caches', dat een uniek icoontje hier wel op zijn plaats zou zijn lijkt ons.

 

Wij zijn benieuwd hoe hier door medecachers over gedacht wordt.

 

Het lijkt me geweldig om in een oogopslag een nachtcache te onderscheiden van " de rest " .

Zo komen caches als Batteries not included ? , of the night of the Raven onder de aandacht die zij verdienen.

Wat wel jammer is aan nachtcaches is dat de omgeving niet altijd even goed te bewonderen is.

Een uniek icoontje zou zeker leuk zijn en dat lijkt me niet het allermoeilijkste om te bedenken. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me geweldig om in een oogopslag een nachtcache te onderscheiden van " de rest " .

Een uniek icoontje zou zeker leuk zijn en dat lijkt me niet het allermoeilijkste om te bedenken. :thumbup:

 

Ik wist niet dat je met vergaande pagina blindheid ook nog kon nachtcachen.

 

Wat wel jammer is aan nachtcaches is dat de omgeving niet altijd even goed te bewonderen is.

 

Soms ook maar beter, in voorkomende gevallen ruik je de omgeving des te sterker: Lekker hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij wordt er door de meesten gedacht aan icoontjes op een cachepagina, bij de attributes.

Ikzelf zat ook te denken aan een icoontje voor op de cachekaart.

Dit zou dan ook een simpel maantje kunnen zijn o.i.d. voor de mappoint versie.

Voor de googlemaps versie kun je gewoon een ander kleurtje aan de ballonetjes meegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij wordt er door de meesten gedacht aan icoontjes op een cachepagina, bij de attributes.

Ikzelf zat ook te denken aan een icoontje voor op de cachekaart.

Dit zou dan ook een simpel maantje kunnen zijn o.i.d. voor de mappoint versie.

Voor de googlemaps versie kun je gewoon een ander kleurtje aan de ballonetjes meegeven.

 

In dat geval zou het een heel nieuw cache type worden eigenlijk... als hij zich zo zou uitzonderen...

Dat is denk ik ook weer niet de bedoeling...

 

Je hebt tenslotte toch ook traditional, mysterie en multi nachtcaches

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me geweldig om in een oogopslag een nachtcache te onderscheiden van " de rest " .

Een uniek icoontje zou zeker leuk zijn en dat lijkt me niet het allermoeilijkste om te bedenken. :no:

 

Ik wist niet dat je met vergaande pagina blindheid ook nog kon nachtcachen.

 

 

:blush: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen goed idee, aparte icoontjes op de kaart. Voor je het weet heb je een wirwar van icoontjes op de kaart, waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet. Er zijn toch voldoende mogelijkheden, zo blijkt hierboven, waarop je info kan vinden en je je alsnog kunt vermaken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...