Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

De Legend HCx is uitbreidbaar met een MicroSD kaart. Wat ik nergens terug kan vinden is wat de maximale grootte is van deze uitbreiding. MicroSD kaarten zijn er al tot 6 Gb, maar of dat dan ook ondersteund wordt in de Legend HCx lees je nergens.

Heeft iemand deze informatie?

Geplaatst

Volgens de handleiding: Afhankelijk van de geformatteerde capaciteit van de MicroSD-kaart.

4Gb was al beschikbaar ten tijde van uitkomst van de HCx-serie. 6Gb is nog erg duur, maar ik maak uit de bovenstaande op, dat als het nog niet werkt, een softwareupdate uitkomst zal brengen.

En 4Gb is wel al een heeeeeeele hoop informatie.

:P

Geplaatst
Volgens de handleiding: Afhankelijk van de geformatteerde capaciteit van de MicroSD-kaart.

4Gb was al beschikbaar ten tijde van uitkomst van de HCx-serie. 6Gb is nog erg duur, maar ik maak uit de bovenstaande op, dat als het nog niet werkt, een softwareupdate uitkomst zal brengen.

En 4Gb is wel al een heeeeeeele hoop informatie.

;)

Met 4 GB kan je de wereld wel 5 keer rond, zou er interesse zijn voor Mars? Dan is het wachten op de topo :P

Geplaatst
De Legend HCx is uitbreidbaar met een MicroSD kaart. Wat ik nergens terug kan vinden is wat de maximale grootte is van deze uitbreiding. MicroSD kaarten zijn er al tot 6 Gb, maar of dat dan ook ondersteund wordt in de Legend HCx lees je nergens.

Heeft iemand deze informatie?

Ik heb zelf de 2GB MicroSD. Bij waypoint waarschuwden ze wel dat ik niet de snelle versie's moest kopen omdat daar veel problemen mee waren bij andere klanten. Dus NIET de "SanDisk Mobile Premier" kopen. Wat de maximale capaciteit is weet ik niet maar bij het laden van bijv topo data gaat dat in één bestand: gmapsupp.img waardoor je tegen grenzen aanloopt van het bestandssysteem. Met andere woorden: waarschijnlijk kan je wel een een 4Gb kaartje gebruiken, maar kan je niet meer dan 2Gb erop zetten. Laat even weten als het wel lukt met 4GB topo data :P

Geplaatst

Ik zie dat heel West-Europa (mapsource metroguide) zo'n 1,4 Gb is. Dus 2Gb zo genoeg moeten zijn.

Er komt één groot bestand (gmapsupp.img) uit. Ik neem aan dat dat effect heeft op de snelle werking van de gps of valt dat mee?

Als je nu met de TOPO kaarten gaat werken, is het dan mogelijk om zowel Nederland en België in één bestand samen te voegen (het zijn immers twee verschillende bestanden in Mapsource).

Geplaatst
Ik zie dat heel West-Europa (mapsource metroguide) zo'n 1,4 Gb is. Dus 2Gb zo genoeg moeten zijn.

Er komt één groot bestand (gmapsupp.img) uit. Ik neem aan dat dat effect heeft op de snelle werking van de gps of valt dat mee?

Als je nu met de TOPO kaarten gaat werken, is het dan mogelijk om zowel Nederland en België in één bestand samen te voegen (het zijn immers twee verschillende bestanden in Mapsource).

Ja, alles komt in één bestand. Het duurt uren voordat je een dergelijk bestand hebt gemaakt op je PC, dus die moet je dan maar snel branden op DVD. Misschien moet je CN NT eens overwegen. Ik heb daar in het buitenland veel plezier van gehad omdat je daarmee ook kan routeren en zoeken in POI/adres en het is compacter (die NT staat voor een betere compressie techniek) Welliswaar geen stembegeleiding maar ik kon er prima mee navigeren.

Ik ben er trouwens achter gekomen dat een veel grotere microSD kaart nu nog geen zin heeft. Je kan maximaal 2025 kaartdelen laden, waar je met de huidige TOPO versie's met die kleine gebieden snel overheen gaat. In het verleden (metroguide 5, toen die nog per land was) waren de tegels ook errug klein, zodat je die paar MB in je GPS optimaal kon benutten. In toekomstige versie van TOPO zullen de tegels ook wel groter worden. Als je meerdere landen van TOPO gaat laden moet je wel even weten hoe je verschillende delen kan UIT/AAN zetten. Op grensgebieden zijn TOPO kaarten ook gewoon vierkantjes en delen aan de andere kant van de grens zijn dan blanco. Als je dan de grens overgaat moet je de TOPO kaarten van het ene land uitzetten en die van het andere land aanzetten. Loop je niet op de grensgebieden dan kan je gewoon alle landen aan laten staan.

[droom] misschien is er wel iemand zo slim met garmin img bestanden dat hij de huidige TOPO kan samenvoegen tot één TOPO europa [/droom]

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb in mijn 60Cx een 1 gig kaartje waarvan ik slechts zo'n 360 Mb gebruik:

City Navigator v 9 NT: Heel de Benelux met bijna heel Duitsland

Topo NL: Heel Nederland

Topo DE: De hele westelijke grensstreek (aan Nederland natuurlijk)

Het maken van de kaarten is zo gebeurt, duurt bij mij tenminste geen uren.

Zenden naar de GPSr duurt wat langer.

Als je je kaartselectie gemaakt heb, dus alles wat je in je GPSr wilt,

even saven en je kunt de volgende keer alles zo weer openen.

bewerkt door Tanuki
Geplaatst
Ik heb in mijn 60Cx een 1 gig kaartje waarvan ik slechts zo'n 360 Mb gebruik:

City Navigator v 9 NT: Heel de Benelux met bijna heel Duitsland

Topo NL: Heel Nederland

Topo DE: De hele westelijke grensstreek (aan Nederland natuurlijk)

Het maken van de kaarten is zo gebeurt, duurt bij mij tenminste geen uren.

Zenden naar de GPSr duurt wat langer.

Als je je kaartselectie gemaakt heb, dus alles wat je in je GPSr wilt,

even saven en je kunt de volgende keer alles zo weer openen.

Ja, 250MB TOPO NL + grensstreek D & B staat binnen 2 minuten op het kaartje. Alleen neemt dit exponentieel toe tot ca. 3 uur voor 1,8GB aan TOPO. En dan maar hopen dat je geen foutmelding krijgt aan het einde.

• 2 months later...
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...